Muistatteko kun 80-luvulla maanantaina kysyttiin "Katoitko Velipuolikuun?"
Kommentit (18)
Siinä ei ollut sanontojen ja eleiden toistoa kuten samaan aikaan lähetetyissä Spede Showssa ja ÄWPK:ssa (kumpikin vuoden 1984 alusta alkaen), joten muistan, että enemmänkin viimeksimainituilla ärsytettiin vanhempien ja opettajien hermot riekaleiksi.
Nyt jokainen ahmii itsekseen suoratoistoja koko sarja kerrallaan, ja jos ottaa sarjan maanantaina puheeksi, katsotaan oudosti.
1980-luvulla ihmisille jaksoivat odottaa sitä yhtä Dallasin perjantai-illan jaksoa eikä heille ollut tarvetta yrittää ahmia koko kautta kerralla.
Minä tykkään edelleen katsoa jonkun tietyn tv-sarjan jakson tiettyyn aikaan televisiosta vaikka koko kauden voisi katsoa kerralla mm. YLE Areenasta.
Ainoastaan niiden tv-sarjojen osalta, jotka olen hankkinut DVD-bokseina, olen harrastunut intensiivisempää teemakatselua. Esimerkiksi muutama vuosi sitten yhtenä syksynä katsoin kaikki 86 Sopranosin jaksoa DVD-levyiltä, niin että katsoin tavallisesti 2-3 jaksoa perättäisinä iltoina klo 21-24 välisenä.
Minäpä muistan, kuinka joskus nelivuotiaana olen kulkenut talvella metsän halki kapeaa polkua pitkin pimeässä mummolaan katsomaan telkkarista Peyton Placea, kun oma tv oli rikki. On siis täytynyt olla keskiviikko ja kello on ollut n. 20.45. Ei pelottanut, vaan oli kivaa, poistullessa nähtiin näyttävät revontuletkin.
Ja kylän naiset puhui sitten ompeluseuroissaan, että mitä se Allison tai Rodni ta Petty ny o tehny. Ja se Konni se vaa jua ja tohtor Rossi on nii kommee.
Voihan sitä nytkin kysyä maanantaina minkä uusinnan katsoit telkkarista viikonloppuna?
Tuliko se viikonloppuna sitten, ei kai sitä muuten maanantaina olisi kyselty. Olen sen verran nuorempi, että kysyttiin katsoitko Hymyhuulet. Se tuli kai lauantaina.
Auts töks töks!
Velipuolikuu oli parasta TV- viihdettä, mitä siihen mennessä oli tehty. Aikanaan harmitti, kun se jakso, missä oli ämpärisketsi jä näkemättä.
Peyton Placesta sen verran, että äitini katsoi sitä. Kerran hänen piti lomareissulla mennä vuokramökisstä läheisen leirintä alueen kahvioon katsomaan sitä ja tupa oli ollut ihan täynnä. Kaikki eivät olleet saaneet istumapaikkojakaan. Aikoihin ei ole ollut sellaisia TV-sarjoja tai teatterielokuva, joista kaikki puhuivat.
Peiton paikka. Niinhän sitä kutsuttiin.
Osaan vieläkin VPK- juttuja ulkoa.
N55
Uusintana kakkosella. Aivan ihanaa!!
Petelius, Heiskanen jne. Mahtavia tyyppejä ja sketsejä! Ja Eeva Litmanen❤️
Dallasin lisäksi Dynastia ja Falcon Crest. Voi mitä henkilöhahmoja noissa.
Kasari oli ihmisen parasta aikaa ❤️
Ja muistatteko, kun viikonloppuisin lähdettiin aina KERHOLLEEE!!? Oi aikoja.
Vierailija kirjoitti:
Velipuolikuu oli parasta TV- viihdettä, mitä siihen mennessä oli tehty. Aikanaan harmitti, kun se jakso, missä oli ämpärisketsi jä näkemättä.
Peyton Placesta sen verran, että äitini katsoi sitä. Kerran hänen piti lomareissulla mennä vuokramökisstä läheisen leirintä alueen kahvioon katsomaan sitä ja tupa oli ollut ihan täynnä. Kaikki eivät olleet saaneet istumapaikkojakaan. Aikoihin ei ole ollut sellaisia TV-sarjoja tai teatterielokuva, joista kaikki puhuivat.
Olin jo unohtanut. Peyton Place! Nykyään ei tehdä enää niin upeita sarjoja.
Näkeekö Payton Placea jostain?
Muistatteko Kahden kerroksen väkeä -sarjan?
Vitsi, tykkäsin siitä sikana. Oliko se -70-luvun sarja? Hovimestari Hudson👍
Sen ajan Downton abbey.
En muista.
En katsonut ohjelmaa.
Vm 68