En osaa päättää mitä tehdä synnytyksen jälkeen..
Siis olettaen että kaikki menee hyvin, ja olemma molemmat hyvässä kunnossa.
Esikoisen jälkeen olin kolme yötä sairaalassa, vauvan sokereita piti seurata koska minulla oli ollut radi.
Toisen jälkeen (esikoinen oli 1v9kk kun toinen syntyi) sain lähteä kotiin heti seuraavana päivänä. Oli kyllä todella ihanaa, koska ei sairaalassa ainakaan saanut levätä.... Esikoinen oli ollut äitini luona yötä, lähdimme sitten häntä hakemaan kotiin.
Nyt odotan kolmatta, loppusuoralla mennään.
Nyt vain mietin että pitäisikö taas lähteä kotiin mahdollisimman pian, vai olisiko sittenkin rauhallisempaa jäädä pariksi yöksi sairaalaan vauvan kanssa..
Kotonaolevat lapset nyt 3v10kk ja 2v1kk. Ei kovin rauhallista menoa enää kotonakaan....
Parastahan olisi jos saisin lapset hoitoon pariksi yöksi äitini a mieheni vanhempien luo, niin että voisin tulla kotiin vauvan kanssa ja levätä rauhassa ennen kuin haetaan lapset kotiin....
No, näitä nyt ehtii miettimään vielä, onhan LAhan kaksi viikkoa eikä ikinä tiedä meneekö yli ja kuinka paljon.
Mielipiteitä ajattelin kuitenkin kysyä, ja ehkä kokemuksiakin.
Miten on arki lähtenyt kolmannen syntymän jälkeen?
Kommentit (4)
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:20"]
Täysissä pääsee synnytyksen jälkeen potilashotelliin, jos haluaa ja vointi sallii. Se oli minulle loistojuttu tuossa tilanteessa. Sai oikeasti levätä ja olla rauhassa vauvan kanssa toisin kun osastolla tai kotona.
[/quote] Synnytän Tyksissä.... ei mitään tietoa mistään potilashotellista =) Googlasin pikaisesti ja olisi kyllää loistava vaihtoehto =)
Lähe kotiin heti kun pääset, mut jos mahdollista niin isommat lapset on isovanhemmillaan :) kotona saat levättyä paremmin kuin sairaalassa. Mut ei kannatta isommille lapsille kertoa että meen kotiin, muuten nekin vinkuu kotiin
Mä taas tykkäsin sairaalassa siitä kun saa ne ruuat nenän eteen eikä tarvitse kauheesti siivoilla. Mutta toisaalta itsekään en viihdy siinä ympäristössä että heti oon lähtenyt kun mahdollista. Mutta ehkä sitten kuitenkin voisin olla sen muutaman päivän "täyshoitolassa" ja nauttia vaan siitä ajasta vauvan kanssa.
Täysissä pääsee synnytyksen jälkeen potilashotelliin, jos haluaa ja vointi sallii. Se oli minulle loistojuttu tuossa tilanteessa. Sai oikeasti levätä ja olla rauhassa vauvan kanssa toisin kun osastolla tai kotona.