Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi lapset lähettää vaikka viikoksi pois?

Vierailija
22.05.2015 |

Leirille tms, vain koska ei jaksa. Olen neljän pojan yksinhuoltaja ja ihan loppu. Pojat kiljuu, huutaa, juoksee, pomppii joka paikassa ja koko ajan. Vasta siivotty koti pysyy max 20min siistinä, kun heti apinalauma tulee ja sotkee. Parin kanssa pärjäisikin vielä mutta neljä vilkasta poikaa on yksinhuoltajalle liikaa. Pojat iältään 6-12.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko pojilla harrastuksia tai kavereita? Etkö saa heitä jonnekin ulos vaikka pariksi tunniksi aina kun tuntuu että menee överiksi?

Vierailija
22/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:12"]Ois kannattanu siinä vaiheessa miettiä tota asiaa ku otit spermat sisään! Oma vika
[/quote]
En vaihtaisi lapsiani mistään hinnasta pois. Olen mielummin väsynyt ja onnellinen lapsistani kuin en olisi väsynyt ja ilman lapsiani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:11"]Voi ja kannattaa. Kaikki kerralla tai osissa. Tuolla ikähaitarilla menee kaikki kerralla samalle leirille ja parempi niin 6 vuotiaalle. Soita vaikka lastensuojeluun ja kysy leireistä. En tiedä onko paikkoja tarjolla, mutta veikkaisin että se on halvinta apua lapsiperheelle mitä nyt ikinä voi keksiä. En tiedä missäpäin asutte, mutta meillä tuli koulusta infoa leireistä. Siinä oli ilmaisia ikärajallisia viikon päiväleirejä, 80€ viiden vuorokauden leirejä. Sosiaalitoimella on leirejä, pelastusarmeijalla on leirejä. Harrastuksiin liittyen löytyy KALLIITa leirejä. Sitten on koko perheelle tuettuja lomia. Täysihoito ja lapsille aktiviteettejä, helppoa äidillekin.
[/quote]
Kiitos neuvosta, asumme Turussa.

Vierailija
24/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:14"]Onko pojilla harrastuksia tai kavereita? Etkö saa heitä jonnekin ulos vaikka pariksi tunniksi aina kun tuntuu että menee överiksi?
[/quote]
Vanhin käy kavereiden luona mutta auta armias, kun ne kaverit tulee vuorostaan meille. :D

Vierailija
25/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:56"]Voi tottakai. Ja jos kustannukset on ongelma, niin sosku auttaa. Pidempääkin leiriä voisit miettiä. Ihan sun omalle mielenterveydellekin hyväksi, että saat välillä ihan oikeasti omaa aikaa. Voin vain arvailla, että neljän pojan yksinhuoltajuus käy jo kunnon työstä. Toivottavasti saat tän leiriajatuksen toteutumaan! [/quote] Homma olisi eri jos pojat olisivat kysyneet jos pääsisivät leirille. Tunnen itseni itsekkääksi, kun mietin tätä vain oman jaksamiseni takia.

[/quote]

ihan siitä kiinni miten markkinoit asian... Katselet nettisivuja ja pian pojat luulevat itse keksineensä että leirille on päästävä.

Vierailija
26/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pojat eivät ole olleet leirillä, niin eivät he osaa sitä pyytääkään. Minulla on yksi iilimatolapsi. Ekalle leirille pakotin ja sen jälkeen hän on mennyt innoissaan. Tuntuu, että pienen eron jälkeen taas molemmat arvostavat toisiaan eri tavalla.

Vierailija
27/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:18"] 

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:56"]Voi tottakai. Ja jos kustannukset on ongelma, niin sosku auttaa. Pidempääkin leiriä voisit miettiä. Ihan sun omalle mielenterveydellekin hyväksi, että saat välillä ihan oikeasti omaa aikaa. Voin vain arvailla, että neljän pojan yksinhuoltajuus käy jo kunnon työstä. Toivottavasti saat tän leiriajatuksen toteutumaan! [/quote] Homma olisi eri jos pojat olisivat kysyneet jos pääsisivät leirille. Tunnen itseni itsekkääksi, kun mietin tätä vain oman jaksamiseni takia.

[/quote]

ihan siitä kiinni miten markkinoit asian... Katselet nettisivuja ja pian pojat luulevat itse keksineensä että leirille on päästävä.
[/quote]
niin tai sitten kysyisit, jospa haluaisivat johonkin leirille. Juuri muuten katsoin, turussa aika paljon päiväleirejä esim seikkailupuistossa ja hoplopissa. Toisaalta ehkä kunnon "yöt pois" leiri olisi parempi varmaan :D yh-äitini kanssa oltiin muuten jossain koko perheen leirillä viikko, sossun tukemana, kun olin lapsi. Äiti sai omaa aikaa ja muista äideistä seuraa ja meille lapsille oli järjestetty toimintaa

Vierailija
28/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 17:56"]Voi tottakai. Ja jos kustannukset on ongelma, niin sosku auttaa. Pidempääkin leiriä voisit miettiä. Ihan sun omalle mielenterveydellekin hyväksi, että saat välillä ihan oikeasti omaa aikaa. Voin vain arvailla, että neljän pojan yksinhuoltajuus käy jo kunnon työstä. Toivottavasti saat tän leiriajatuksen toteutumaan!
[/quote]
Homma olisi eri jos pojat olisivat kysyneet jos pääsisivät leirille. Tunnen itseni itsekkääksi, kun mietin tätä vain oman jaksamiseni takia.
[/quote]

Älä syyllistä itseäsi yhtään siitä, että mietit omaa jaksamistasi. Ei meillä eikä lasten kavereidenkaan perheissä lapset ole itse osanneet pyytää leireille, vaan vanhemmat ovat ehdottaneet niitä lapsille ja kertoneet eteenpäin muillekin vanhemmille, että olisi kaveri mukana. Ja meillä syy leirille menoon on, että lapsilla olisi mielekästä tekemistä turvallisessa ympäristössä vanhempien töissä ollessa ennen kesälomien alkua. Lapsilla kun on lomaa 10 viikkoa. Kivaa niillä pojillasi leirillä on, kunhan saat paikat hankittua.

Vierailija
29/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:00"]Oksettavaa. [/quote] Valitettavasti neljän villin pojan yh-arki ei ole ruusuilla tanssimista vaan kovaa meteliä ja sotkua joka paikassa. Kuten sanoin, rakastan lapsiani enkä heitä kadu tai ikinä luopuisi. Oma jaksaminen on vain aika kortilla. Eikä asiaan auta se, että kevät villitsee poikia vielä entisestään.

[/quote]

No miksi sitten hankkia neljä poikaa?

Vierailija
30/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:12"]Ois kannattanu siinä vaiheessa miettiä tota asiaa ku otit spermat sisään! Oma vika [/quote] mikä sut näin katkeroitti?

[/quote]

Miksi pelaat katkeruuskortin? Eikö ihan tavallinen, tyytyväinen ihminen saa moittia toisen holtitonta käytöstä?

Vierailija
31/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En perehtynyt, mutta tuollainen tuli äkkiseltään vastaan

http://www.turku.fi/public/default.aspx?nodeid=9321

Seurakunta http://www.kirkonrotta.fi/portal/7-14_vuotiaat/retket_ja_leirit/

Nyt vaan on jo kiire varailla paikkoja. Turussa on ihana Sinapin leirikeskus, jossa on leirejä koko perheelle.

Vierailija
32/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:12"]Ois kannattanu siinä vaiheessa miettiä tota asiaa ku otit spermat sisään! Oma vika [/quote] mikä sut näin katkeroitti?

[/quote]

Miksi pelaat katkeruuskortin? Eikö ihan tavallinen, tyytyväinen ihminen saa moittia toisen holtitonta käytöstä?

[/quote]

Olen ihan sivullinen, mutta tuollainen tuntemattomien moittiminen on sitä holtitonta käyttäytymistä.

Vierailija
33/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:45"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:00"]Oksettavaa. [/quote] Valitettavasti neljän villin pojan yh-arki ei ole ruusuilla tanssimista vaan kovaa meteliä ja sotkua joka paikassa. Kuten sanoin, rakastan lapsiani enkä heitä kadu tai ikinä luopuisi. Oma jaksaminen on vain aika kortilla. Eikä asiaan auta se, että kevät villitsee poikia vielä entisestään.

[/quote]

No miksi sitten hankkia neljä poikaa?
[/quote]
Sukupuolia ja luonteita ei voi ennen lasten hankkimista tietää, ei sillä, että se olisi päätökseeni mitenkään edes vaikuttanut. Meitä oli kaksi, kun lapset hankittiin. Kyllä se oli puolet kevyeempi "taakka", kun oli toinen jakamassa arkea. Oli paljon ystäviä mutta jonnekkin kaikki kummasti katosivat, kun perustin perheen. Elämäntilanteet muuttuvat.

Vierailija
34/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miks ees erosit ni ei ois vaikeet, tai anna muksut sille

Vierailija
35/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:14"]miks ees erosit ni ei ois vaikeet, tai anna muksut sille
[/quote]
En halua sen tarkemmin eritellä eroani lasteni isästä - enkä niihin johtaneista syistä. Tilanne tosiaan on se, että pojat saavat tavata isäänsä kahden tunnin ajan viikossa, sekin valvotusti.

Vierailija
36/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Itse asiassa minäkin mietin, miksi kukaan tekee neljä lasta lyhyellä ikäerolla miehen kanssa, joka saa vain kerran viikossa valvotun tapaamisen.

Tuskinpa alunperinkään ihannemies on ollut. Eikö yhtään mietityttänyt, kun kolmatta ja neljättä alettiin puuhaamaan.

Mutta siis asiaan. Panet viikon leirille ja pyydä sossusta maksuapua. Nyt kun lapset ovat syntyneet, ei enää voi katua, joten on vain selvittävä.Sen jälkeen pyydät lapsille tukiperhettä, jotta saisit ne kerran kuukaudessa edes viikonlopuksi tukiperheeseen. Apua sinä tarvitset, ettet romahda. 

Vierailija
37/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:17"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 18:14"]

[/quote]

Itse asiassa minäkin mietin, miksi kukaan tekee neljä lasta lyhyellä ikäerolla miehen kanssa, joka saa vain kerran viikossa valvotun tapaamisen.

Tuskinpa alunperinkään ihannemies on ollut. Eikö yhtään mietityttänyt, kun kolmatta ja neljättä alettiin puuhaamaan.

Mutta siis asiaan. Panet viikon leirille ja pyydä sossusta maksuapua. Nyt kun lapset ovat syntyneet, ei enää voi katua, joten on vain selvittävä.Sen jälkeen pyydät lapsille tukiperhettä, jotta saisit ne kerran kuukaudessa edes viikonlopuksi tukiperheeseen. Apua sinä tarvitset, ettet romahda. 
[/quote]
En kadu lapsiani. Mieheni oli ihanne mies, enempää siitä puhumatta (koska asia edelleen arka minulle) mieheni sairastui psyykkisesti. Olimme normaali perhe ennen tätä kaikkea. Tilanteet muuttui ja nyt hän saa vain tavata poikia valvotusti.

Vierailija
38/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin voiko laittaa, miksei voisi? Laita vaan! Ainiin mutta kun et viitsi itse laittaa tikkua ristiin vaan odotat että joku täältä antaa linkin mitä klikata että pääsis vaan helpolla itse! Niinhän te sossupummit ootte tottuneet tohon lellimiseen, ettei itse tartte mitään tehdä. Hoh hoijaa

Vierailija
39/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja.mielellään tietysti ilmaiseksi?

Vierailija
40/42 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 19:40"]Miten niin voiko laittaa, miksei voisi? Laita vaan! Ainiin mutta kun et viitsi itse laittaa tikkua ristiin vaan odotat että joku täältä antaa linkin mitä klikata että pääsis vaan helpolla itse! Niinhän te sossupummit ootte tottuneet tohon lellimiseen, ettei itse tartte mitään tehdä. Hoh hoijaa
[/quote]
Totta kai voin netistä katsoa leirejä ja ehdotella, avauksella hainkin, että voiko lapset viedä leirille koska äiti ei jaksa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kaksi