Vaikka koronasta päästäisiin yli, niin uskotko näiden vuosien tapahtumat vaikuttavan sinuun vielä pitkään?
Jos mietitään vaikka kymmenen vuoden päästä. Onko tänä aikana tapahtunut jotain pysyvästi muuttavaa elämässäsi.
Kommentit (65)
Tämä on ollut kertakaikkisen ihanaa aikaa!
Nautin kotona olemisesta suuresti. Tämä tuli hyvään saumaan! Lapsi muuttaa parin vuoden sisään pois kotoa, joten on ainakin tullut oltua hänen elämässään tehokkaasti mukana. "Normaalissa" elämässä se ei olisi ollut ihan näin mahdollista.
En tule enää ikinä luottamaan poliitikkoihin ja viranomaisiin.
Kosto ja katkeruus elää ainakin seuraavat 80 vuotta. Syyllisiä jahdataan ympäri maailmaa kunnes heidät saadaan loppuiäkseen vankilaan.
Näin kävi ainakin II m-sodan jälkeen.
En ole itsestäni huolestunut, mutta tässä no kasvatettu yksi sukupolvi lapsia ja nuoria, jotka on opetettu sydänjuuriaan myöten bakteeerikammoisiksi ja pelkäämään muita ihmisiä.
Mulla on ollut pahempiakin ongelmia kun tämä korona
Vierailija kirjoitti:
Enkä lääkäreihin enkä hoitajiin. Viranomaisiin usko meni jo ajat sitten. Toivon, että voisin luottaa oikeuslaitokseen.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole. Koska olet vielä hengissä.
Vierailija kirjoitti:
Korona ei kosketa vain sinua, vaan koko maailmaa. Pikkasen eri mittaluokan ongelma.
Ei mitään sen kummempaa vaikutusta. Tai no olen saanut vahvistusta siihen ettei viranomaisiin ole luottamista.
Varmasti! Olen oppinut olemaan enemmän itsekseni, en kaipaa jatkuvaa ohjelmaa. Jatkan harrastuksia netin kautta kotona.
Vain loppuelämäni ajan. Tai mistä sitä tietää, vaikka vaikuttaisi kuolemani jälkeenkin...
Vierailija kirjoitti:
Varmasti! Olen oppinut olemaan enemmän itsekseni, en kaipaa jatkuvaa ohjelmaa. Jatkan harrastuksia netin kautta kotona.
Mä taas arvostan entistä enemmän ihmiskontakteja. Jopa niitä vähän huonojakin. Ihminen ei ole mitään yksin.
Lähinnä nää tapahtumat käänsi mut vihreiden kannattajasta VKK:n kannattajaksi ja vei luottamuksen täysin nykyistä hallitusta kohtaan.... Vaikka korona jutut menisi ohi, tuskin enää tulisin äänestämään vihreitä, kun ne on mun luottamuksen menettäneet. Oon sellanen ihminen että joko luotan tai sitten en, ja kun mun luottamuksen menettää niin sitä ei enää saa takaisin.
Jos pandemia joskus päättyy, sen aikana tapahtuneet asiat on sinänsä helppo unohtaa. Mutta kaikki se, millä tavoin maailma on pandemian aikana ja sen vuoksi pysyvästi huonontunut, vaikuttaa tietenkin myös siitä eteenpäin.
Vierailija kirjoitti:
Tämä!
Tuomioita tullaan jakamaa poljon ja pitkään, johan ne allekirjoitti suomessakin sopimuksen (lakia muutetiin) että korona vaikuttajille tullaan antamaan vain pienet tuomiot.
Vierailija kirjoitti:
Kosto ja katkeruus elää ainakin seuraavat 80 vuotta. Syyllisiä jahdataan ympäri maailmaa kunnes heidät saadaan loppuiäkseen vankilaan.
Näin kävi ainakin II m-sodan jälkeen.
Kosto ja katkeruus mistä? Koita nyt sekopää päästä yli siitä että rokotteet eivät ole hol
okausti. Aivan käsittämätöntä uhriutumista.
Rokotteita on muutes ollut ennenkin ja siitä kiitoksena monia tappavia kulkutauteja ei enää samalla tavalla leviä. Mutta sitähän et tiedä/ymmärrä. Kun rokotus.
Tuskin tulee vaikuttamaan mitenkään.