Olen väsynyt tähän maailman menoon
Joka päivä joka tuutista tulee negatiivisia uutisia. Maailmanlopun kello 100 sekunnin päässä tuhosta, ilmastonmuutos tulee ja kaikki kuollaan, sota syttyy, koronaan kuolee, koronarokotukseen kuolee, asteroidi uhkaa, hoitajat loppuu, koulutuksen taso laskee, ruuan hinta ja bensa nousee, palkka ei nouse… Ihan järkyttävän väsyttävää. Kaikki tuntuu niin raskaalta. Ja näitä uutisia tulee jos vaikka selaa vain iltalehden etusivua. Mihin tämä maailma on menossa. Tuntuu että kaikki ilo on kadonnut.
Kommentit (9)
Totta puhelet. Oudoksi on muuttunut maailmanmeno!?! Todella olo, että mitä täällä oikein tapahtuu??? Kaukana on ne perusturvalliset ajat ja olihan silloinkin välillä huonoja päiviä ja hetkiä, mutta eipä nämä jatkuvat tummat painostavat, lisääntyvät pilvet varmasti kenestäkään enää mukavalta tunnu, kun ei rakoa ja toivoa paremmasta pilkota vielä oikein missään. Täytyy vaan toivoa, että vanha sanonta ei niin paljon pahaa, ettei jotain hyvääkin pitää oikeasti paikkansa! Voimia ja jaksamista sinulle, samassa veneessä tässä ollaan 💓🤗
Vierailija kirjoitti:
Sen takia en itse enään lue usein iltalehteä. Jos luen päivittäin ahdistun..
Jep. Olin vasta pari päivää lukematta ja katsomatta uutisia, niin kyllä hieman piristi mielialaa. Kun alkoi selaamaan taas puhelinta, iski ahdistus. Toisaalta haluaisi olla perillä maailmanmenosta, mutta ei saa kuin pahan mielen tällä hetkellä. Tekisi mieli pakata tärkeimmät kamppeet ja muuttaa keskelle korpea erakoitumaan. Mutta ei voi kun on lapsi.
Ap
Maailma menee kokoajan vai hullummaksi. Tulee lisää pelkoa, ahdistusta vihaa.. kaikenlaista tapahtuu.. pahin on varmasti vielä edessä. Meni siihen vuosi, viisi vuotta tai 20 vuotta kuka tietää..
Maailma ei ole huonontunut, nykyään siitä vain tiedetään enemmän teknologian kehityksen ansioista. Kuvittele vain miltä olisi Ilta-Sanomat näyttänyt mustan surman tai maailmansotien aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Totta puhelet. Oudoksi on muuttunut maailmanmeno!?! Todella olo, että mitä täällä oikein tapahtuu??? Kaukana on ne perusturvalliset ajat ja olihan silloinkin välillä huonoja päiviä ja hetkiä, mutta eipä nämä jatkuvat tummat painostavat, lisääntyvät pilvet varmasti kenestäkään enää mukavalta tunnu, kun ei rakoa ja toivoa paremmasta pilkota vielä oikein missään. Täytyy vaan toivoa, että vanha sanonta ei niin paljon pahaa, ettei jotain hyvääkin pitää oikeasti paikkansa! Voimia ja jaksamista sinulle, samassa veneessä tässä ollaan 💓🤗
💖
Vierailija kirjoitti:
Lopun ajat
Siltä tuntuu
Jotain isoa rytinää viimeinen noin vuosikymmen on ennakoinut, kun kaikki luisuu kohti tuhoa. Poliittinen mädännäisyys se kai loppuviimein on, kun hekin tavoittelevat vain omia etujaan eikä pyrkimystäkään parempaan ole. Kaippa Roomat ja kaikki muutkin sivilisaatiot ovat olleet tällaisia kaarensa päissä.
Jännä odottaa mitä tuleva on.
Sen takia en itse enään lue usein iltalehteä. Jos luen päivittäin ahdistun..