Onko kelläãn kokemusta telkun tilaamisesta ulkomailta? (Gigantti vetää yli tonnin välistä!!!)
Onko noissa saksalaisissa malleissa mitään erilaista suomimalleihin verrattuna?
Pelaako takuu suomessa?
Kommentit (15)
Tilaa ihmeessä ja sit kun kosahtaa, niin ei kun yhteys siihen verkkokauppaan, mistä tilasit. Onnea siihen.
Kokeilepa jotakin muuta elektroniikkakauppaa kuin Giganttia. Se on takuineen aikamoinen huijarilafka, yrittävät konstilla millä hyvänsä saada vian asiakkaan itse tekemäksi viaksi, vaikka tämä olisi toiminut laitteen käytössä aivan oikein. Jos se ei siinä onnistu, asettaa tämän asiakkaan myyntikieltoon.
Tuollainen teksti löytyi pikaisella haulla.
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/03/29/kun-ostat-ulkomailta-korjautat…
Olen itse tilannut EU alueelta usein tuotteita, elektroniikasta polkupyörien kautta auton varaosiin ja renkaisiin, mutta en koskaan joutunut kamppailemaan takuuasioiden kanssa.
Euroopasta tuotteet tulevat yleensä muutamassa päivässä, mutta Postilla kuluu oma aikansa tuotteen toimittamisessa, yleensä kauemmin kuin mitä se tulee Saksasta Suomeen :-)
Paljonko sellaisesta ulkomaan tilauksesta, tonnin tv:stä, pitää maksaa tulli- ja rahtimaksuja?
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa jotakin muuta elektroniikkakauppaa kuin Giganttia. Se on takuineen aikamoinen huijarilafka, yrittävät konstilla millä hyvänsä saada vian asiakkaan itse tekemäksi viaksi, vaikka tämä olisi toiminut laitteen käytössä aivan oikein. Jos se ei siinä onnistu, asettaa tämän asiakkaan myyntikieltoon.
Mulla ainakin toimi moitteettomasti, kun töllö kosahti vähän takuun umpeutumisen jälkeen. Tulivat kotoa sen hakemaan, vaihtoivat siihen uuden näytön, ja toivat takaisin. Erinomaista palvelua Gigantilta.
minä vaan kysyn kirjoitti:
Paljonko sellaisesta ulkomaan tilauksesta, tonnin tv:stä, pitää maksaa tulli- ja rahtimaksuja?
EU-maiden välillä ei ole tullimaksuja. Rahti riippuu lähettäjästä, todennäköisesti ei sen kalliimpaa kuin toimitukset Suomen sisällä. Ongelmana voi olla löytää firma, joka toimittaa ulkomaille.
Et taida saada ehjää telkkaria jos ulkomailta asti tilaat. Ei nuo rahti-tai postikuskit ehdi olemaan varovaisia niiden pakettien kanssa. Tv : n ruutu ei kummosta iskua tarvitse rikkoutuakseen. Meille tuli kerran rikkonainen tv ihan vain Hobby Hallista tilattuna. Että mitenkähän lie vielä pitemmän reissun selviää ehjänä...
EU-Eta-alueella on läntökohtaisesti n. samat takuut kaikkialla. Mutta jos tilaa Saksasta tmv. mahdolliset reklamaatiot ym. usein pitää tehdä ko. maan kielellä. Lisäksi alustukset on usein ko. maan kielellä, lähes aina (mutta ei aina!) valikot ym. löytyvät "kaikilla" kielillä. Jos siis ostat Saksasta telkkarin joka ei "tunnista" suomea, et voi asialle mitään. Puhelimissa huomionarvoista on se, että joissain maissa on laillista myydä laitteita, itkä toimivat vakn ko. maan/operaattorin liittymillä.
Mitä itse olen seurannut, niin elektroniikka on (lähes) saman hintaista kaikkialla.
Vierailija kirjoitti:
Et taida saada ehjää telkkaria jos ulkomailta asti tilaat. Ei nuo rahti-tai postikuskit ehdi olemaan varovaisia niiden pakettien kanssa. Tv : n ruutu ei kummosta iskua tarvitse rikkoutuakseen. Meille tuli kerran rikkonainen tv ihan vain Hobby Hallista tilattuna. Että mitenkähän lie vielä pitemmän reissun selviää ehjänä...
Hobby hall on virolainen.
Ajattelin tilata amazonista jossa on toi a to z takuu. Hyvittävät 100% ja lähetyskulut jos tuote on viallinen. Tuotteilla on 60 päivän palautusoikeus.
Vierailija kirjoitti:
Tilaa ihmeessä ja sit kun kosahtaa, niin ei kun yhteys siihen verkkokauppaan, mistä tilasit. Onnea siihen.
Miksei samsung suomi huoltaisi saksasta ostettua samsung telkkua?
minä vaan kysyn kirjoitti:
Ei tullia. Alv on toki suurempi kuin saksassa ja sen erotuksen joutuu maksamaan.
Lähetyskulut ovat 199e.
Tuo tonnin säästö on lopullisesta hinnasta.
En tiedä. Mun sukulaiset kävi välillä Saksassa ihan vain kodinkoneita ostamassa.
Valmistajan takuu pelaa mikäli telkkari on uusi, viralliselta jälleenmyyjältä. Hankala lähteä lähettämään telkkaria takaisin Saksaan kun siihen tulee vika.
Ovat samoja kuin Suomen markkinoilla olevat. Virtapiuha myös sama EU piuha.