Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset kertokaa, miksi Jumala loi minut?t.ammattivalittaja

Vierailija
22.05.2015 |

Olen huomannut että teiltä löytyy vastauksia niin kertokaapa miksi JUmala loi minut? täydellisen hyödyttömän ihmisen.

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen minäkin käynyt vapaakirkossa ja he jättivät minut yksin seisomaan kahvikupin kanssa vaikka yritin jutella. Lähdin pois sitten. Mutta ei se mun uskoani tuhonnut, Jumala ei minua koskaan jätä.

-ap

Vierailija
62/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:41"]

Jumala teki sun kohdalla virheen.

[/quote]

Niin ja varmaan monen muunkin kohdalla.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:41"]Olen huomannut että teiltä löytyy vastauksia niin kertokaapa miksi JUmala loi minut? täydellisen hyödyttömän ihmisen.
[/quote]
Kuule, jo nimimerkin vauhtaminen voisi piristää elämääsi. En ymmärrä miksi haluat tuota valitusta roikottaa koko ajan mukanasi. Ammattipiipittäjäkin kuulostaisi pirteämmältä.

Vierailija
64/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:43"]

Olen minäkin käynyt vapaakirkossa ja he jättivät minut yksin seisomaan kahvikupin kanssa vaikka yritin jutella. Lähdin pois sitten. Mutta ei se mun uskoani tuhonnut, Jumala ei minua koskaan jätä.

-ap

[/quote]

Ei kannata yrittää matkia mua.ap

Vierailija
65/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:42"]

Nro 58 eipä mun elämäni sen ihanampaa ollut kun olin uskossa. Juuri vapaakikosta löysin entisen väkivaltaisen mieheni joka sitten joutui vielä todella kamalista rikoksista vankilaan.ap

[/quote]Hedelmistään puu tunnetaan, susi lampaiden vaatteissa.

Vierailija
66/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:44"]

-ap

[/quote]

[/quote]Matkia? Toi mitä tapahtui oli totta. Turun vapaakirkko.

Vierailija
67/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:35"]

Se on lahja jolla pääsee ikuiseen elämään taivaan iloon. Miksi kukaan torjuisi tuon ilmaisen lahjan???

[/quote]

Syitähän on valtavan monia. Useimmilla syy lienee se ettei vaan pysty uskomaan koko Jumalan, pelastuksen tai kadotuksen jne olemassaoloon. Ei ota vastaan koska ei usko että lahjaa on edes olemassa. 

Itselläni syy on periaattellisempi. En halua olla missään tekemisissä sellaisen jumaluuden kanssa, joka ensin sallii ihmisten langeta, ja sitten rankaisee näitä, ja vielä ikuisella tuomiolla, syntisyydestä joka on lankeemuksesta asti jokaisen osa. Valitsen tietoisesti helvetin ennen kuin menen kiduttajajumalan kanssa nautiskelemaan taivaan iloista samalla kun muita ihmisiä kituu helvetissä vain siksi että eivät uskoneet. Olen entinen helluntailainen ja ihan tietoisesti luopunut uskosta.

Vierailija
68/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus tule jo takaisin! :) Taivaaseen ihanaan rauhaan kaipuu onnnnnnn!

Vierailija
69/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä enää uskovaiseksi ala. Meni lapsuus helluntaiseurakunnassa ja  nuoruus vapaakirkossa eikä siitä jäänyt ollenkaan hyvä mieli kun pois lähdin ja kaikki toivottivat helvettiin,kävivät oven takana kiusaamassa yms.ap

[/quote]

Jep. Ärsyttää kun tuota uskoa aina tyrkytetään, ja täällä on kuitenkin moniakin meitä jotka on olleet ihan perinteisiä uskovaisia mutta eivät syystä tai toisesta ole enää. Ei se tosiaan ole ratkaisu kaikille. Oma elämäni parani merkittävästi kun jätin seurakunnan ja uskon taakseni.

Vierailija
70/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:47"]

Se on lahja jolla pääsee ikuiseen elämään taivaan iloon. Miksi kukaan torjuisi tuon ilmaisen lahjan???

[/quote]

Syitähän on valtavan monia. Useimmilla syy lienee se ettei vaan pysty uskomaan koko Jumalan, pelastuksen tai kadotuksen jne olemassaoloon. Ei ota vastaan koska ei usko että lahjaa on edes olemassa. 

Itselläni syy on periaattellisempi. En halua olla missään tekemisissä sellaisen jumaluuden kanssa, joka ensin sallii ihmisten langeta, ja sitten rankaisee näitä, ja vielä ikuisella tuomiolla, syntisyydestä joka on lankeemuksesta asti jokaisen osa. Valitsen tietoisesti helvetin ennen kuin menen kiduttajajumalan kanssa nautiskelemaan taivaan iloista samalla kun muita ihmisiä kituu helvetissä vain siksi että eivät uskoneet. Olen entinen helluntailainen ja ihan tietoisesti luopunut uskosta.

[/quote]Ei se ihan noin mene. Synti on aina oma valinta. Ei ole olemassa mitään perisyntiä. Jokainen vastaa omastaan. Mutta kaikki kuitenkin tekee syntiä nuoresta lähtien, maailma on pahan vallassa ja synti kietoo. Jeesus Kristus pitää kuitenkin tietoisesti torjua joutuakseen tuomiolle.

Vierailija
71/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:53"]

[/quote]

[/quote]Ei se ihan noin mene. Synti on aina oma valinta. Ei ole olemassa mitään perisyntiä. Jokainen vastaa omastaan. Mutta kaikki kuitenkin tekee syntiä nuoresta lähtien, maailma on pahan vallassa ja synti kietoo. Jeesus Kristus pitää kuitenkin tietoisesti torjua joutuakseen tuomiolle.

[/quote]

Siis käytännössähän sinäkin sanot että perisynti on, koska "kaikki tekee syntiä nuoresta lähtien". Sitähän se perisynti juuri on, että ihmisen luonto on sellainen että jokainen tulee tekemään sitä syntiä. Se on lankeemuksesta periytynyt taipumus syntiin, ei niin että vaikka minut tuomittaisiin Aatamin ja Eevan teoista. Ihan omistani tuomitaan, mutta koska olen ihminen, ei minun ole mahdollista elää synnitöntä elämää.

Tuo ei ole kovin yleinen käsitys että jotenkin täytyisi tietoisesti torjua Jeesus joutuakseen kadotukseen. Yleensä ajatellaan että välttyäkseen siltä pitäisi ottaa Jeesus vastaan pelastajana, ja jos ei niin tee, niin sitten on se huonompi osa. Ne jotka eivät ole koskaan edes kuulleet Jeesuksesta saattavat olla poikkeus, koska Raamattu vihjaa siihen että näitä tapauksia varten kuolleillekin julistetaan evankeliumi, jotta saavat vielä siinäkin vaiheessa mahdollisuuden valita usko. Mutta varmaan käytännössä jokainen suomalainen on kuullut Jeesuksesta, mutta useimmat eivät ota vastaan. Harva käytännössä nykyisin torjuukaan koska torjuminenkin vaatisi että uskoisi Jeesukseen jollain tasolla. Olemattomia ei ole tarpeen torjua.

Vierailija
72/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:08"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:35"]

En kyllä tajua miksi mulla ei ole ystäviä koska en tosiaankaan ruikuta kenellekkään live-elämässä ja olen auttavainen ihminen. Kyllä mä luulen että mun ystävättömyyteni syy on se ettei mulla ole ikinä ollut työpaikkaa yms niin mua pidetään sitä kautta epänormaalina ihmisenä.ap

[/quote]

En usko tuohon. On niitä muitakin koko elämänsä koti-äiteinä olleita, joilla on ystäviä. Luulen, että olet vaan niin perusnegatiivinen ihminen, että se huokuu sinusta jo kauas ja saa ihmiset karttamaan sinua.

[/quote]

En ole negatiivinen ,en todellakaan ruikuta kenellekkään ja haluaisin kyllä ystäviä. Aika vähän on koko ikänsä kotona olleita koti-äitejä eipä tule muita kuin oma äiti mieleen. Kyllä monet on sen 3v kotona mutta hyvin harva loppuelämän ei täällä ainakaan sellaisia ihmisiä ole.ap

[/quote]

Minä tunnen moniakin. Eräänkin maatilan emännän, jonka mies hoitaa ne maataloustyöt ja vaimo on kotiäiti. Iloisempaa ja lämminhenkisempää ihmistä saa hakea. Positiivisella elämänasenteella ja hymyllä pääsee ihan varmasti pidemmälle kuin ainaisella negatiivisuudella. Ystäviä hänellä on todella paljon.

[/quote]

Taidat asua ihan eri seudulla kuin minä. Täällä ani harva on edes sen 3v lapsen kanssa kotona ja heti kun lapsi on muutaman kuukauden ikäinen kysytään koska lähdet työhön. Täällä ei myös ole mitään esim kursseja tai kerhoja joissa voisi samankaltaisia kotona olevia ihmisiä tavata ainoa on seniorikerho n 65v eteenpäin.ap

[/quote]

Miksi sinä ap välität niin paljon siitä mitä muut tekee tai ajattelee? Olin itse kotiäiti 9 vuotta, kunnes nuorempikin meni kouluun. Ei minunkaan asuinseuduilla kaltaisiani juuri ollut, ja ihan taatusti jotkut halveksivat minua "laiskana kotona makaaavaa ämmää". Mutta mitä minä siitä välittäisin? Itse olin elämääni tyytyväinen ja ajattelin että on valtava YLELLISYYS että minulla on mahdollisuus elää nämä vuodet ilman työnteon velvoitetta, rennosti kotoillen. 

Mitään muita ihmisiä en juuri tavannut kuin omaa miestä ja lapsia, naapureiden kanssa emme ole muuta kuin hyvänpäivän tuttuja niin että jos postilaatikolla nähdään sanotaan hei mutta ei muuta. Enkä harrastanutkaan mitään tai käynyt missään, mutta olin onnellinen silti, onnellisempi kuin koskaan töissä ollessani. Arki itse oli pientä ja suloista ja rentoa, täynnä iloa lasten touhujen seuraamisesta, luonnossa kulkemisesta, pienistä askarteluista ja kaikesta mitä nyt milloinkin teki mieli kotona tehdä.

[/quote] Sulla tuo oli väliaikainen vaihe elämässä, ymmärrän että siitä silloin nauttii mutta kun minä olen aina ollut kotona.ap
[/quote]
No lähde sieltä kotoa pois! Vai oletko kettingillä kiinni pattereissa? Mene vaikka kansalaisopiston kerhoon tai srk:n tapahtumiin tai kyläjuhlille. Kerro mistä olet, niin etsin sulle harrastuksen.

Vierailija
73/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:03"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:08"] [quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:57"] [quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:52"] [quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:43"] [quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:35"] En kyllä tajua miksi mulla ei ole ystäviä koska en tosiaankaan ruikuta kenellekkään live-elämässä ja olen auttavainen ihminen. Kyllä mä luulen että mun ystävättömyyteni syy on se ettei mulla ole ikinä ollut työpaikkaa yms niin mua pidetään sitä kautta epänormaalina ihmisenä.ap [/quote]  En usko tuohon. On niitä muitakin koko elämänsä koti-äiteinä olleita, joilla on ystäviä. Luulen, että olet vaan niin perusnegatiivinen ihminen, että se huokuu sinusta jo kauas ja saa ihmiset karttamaan sinua. [/quote] En ole negatiivinen ,en todellakaan ruikuta kenellekkään ja haluaisin kyllä ystäviä. Aika vähän on koko ikänsä kotona olleita koti-äitejä eipä tule muita kuin oma äiti mieleen. Kyllä monet on sen 3v kotona mutta hyvin harva loppuelämän ei täällä ainakaan sellaisia ihmisiä ole.ap [/quote]   Minä tunnen moniakin. Eräänkin maatilan emännän, jonka mies hoitaa ne maataloustyöt ja vaimo on kotiäiti. Iloisempaa ja lämminhenkisempää ihmistä saa hakea. Positiivisella elämänasenteella ja hymyllä pääsee ihan varmasti pidemmälle kuin ainaisella negatiivisuudella. Ystäviä hänellä on todella paljon. [/quote] Taidat asua ihan eri seudulla kuin minä. Täällä ani harva on edes sen 3v lapsen kanssa kotona ja heti kun lapsi on muutaman kuukauden ikäinen kysytään koska lähdet työhön. Täällä ei myös ole mitään esim kursseja tai kerhoja joissa voisi samankaltaisia kotona olevia ihmisiä tavata ainoa on seniorikerho n 65v eteenpäin.ap [/quote] Miksi sinä ap välität niin paljon siitä mitä muut tekee tai ajattelee? Olin itse kotiäiti 9 vuotta, kunnes nuorempikin meni kouluun. Ei minunkaan asuinseuduilla kaltaisiani juuri ollut, ja ihan taatusti jotkut halveksivat minua "laiskana kotona makaaavaa ämmää". Mutta mitä minä siitä välittäisin? Itse olin elämääni tyytyväinen ja ajattelin että on valtava YLELLISYYS että minulla on mahdollisuus elää nämä vuodet ilman työnteon velvoitetta, rennosti kotoillen.  Mitään muita ihmisiä en juuri tavannut kuin omaa miestä ja lapsia, naapureiden kanssa emme ole muuta kuin hyvänpäivän tuttuja niin että jos postilaatikolla nähdään sanotaan hei mutta ei muuta. Enkä harrastanutkaan mitään tai käynyt missään, mutta olin onnellinen silti, onnellisempi kuin koskaan töissä ollessani. Arki itse oli pientä ja suloista ja rentoa, täynnä iloa lasten touhujen seuraamisesta, luonnossa kulkemisesta, pienistä askarteluista ja kaikesta mitä nyt milloinkin teki mieli kotona tehdä. [/quote] Sulla tuo oli väliaikainen vaihe elämässä, ymmärrän että siitä silloin nauttii mutta kun minä olen aina ollut kotona.ap [/quote] No lähde sieltä kotoa pois! Vai oletko kettingillä kiinni pattereissa? Mene vaikka kansalaisopiston kerhoon tai srk:n tapahtumiin tai kyläjuhlille. Kerro mistä olet, niin etsin sulle harrastuksen.

[/quote]

Ei se voi lähteä mihinkään, kun sitä huimaa. Paitsi silloin kun se on kännissä. Tai menossa kylpylään. Tai joutuu käymään vähillä pennosillaan ostamassa ruokaa. Mutta muuten sitä huimaa niin, ettei mökinrähjästä voi poistua.

Vierailija
74/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Jumala loi sinut?

Koska Hän tahtoi. Koska Hän näki, että sinä olet ainutlaatuinen kokonaisuus, jota Hän rakastaisi ikuisesti. Koska Hänellä on elämä ja suunnitelma juuri sinua varten, jos haluat ottaa sen vastaan.

Vierailija
75/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit tutustunu siihen raiskauslapseesi, ehkä hänestä olisi voinut tulla ystäväsi.

Vierailija
76/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä et ap koe ansaitsevasi olla kotona ja siksi et nauti siitä? Toisin kuin 9 vuotta kotona ollut äiti, jos koki ansaitsevansa, niin senkus vain on. Ja nuo tuntemukset siitä mitä ansaitsee syntyvät jo lapsuudenkodissa ilman, että niihin voi lapsena itse vaikuttaa. Ja aikuisena voi olla enää hyvin vaikea nähdä mikä johti mihinkin ja mikä johtuu mistäkin. Ja silloin kokee kaiken ihan vääristyneesti.

Vierailija
77/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

keski-iän kriisi...

Vierailija
78/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:44"]

-ap

[/quote]

[/quote]Mä nyt vasta huomasin että laitoin ap vaikken ole ap :) En saanut viime yönä paljon nukuttua :D Väsyneenä tekee tyhmiä virheitä.

Vierailija
79/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:53"]

[/quote]

[/quote]

Siis käytännössähän sinäkin sanot että perisynti on, koska "kaikki tekee syntiä nuoresta lähtien". Sitähän se perisynti juuri on, että ihmisen luonto on sellainen että jokainen tulee tekemään sitä syntiä. Se on lankeemuksesta periytynyt taipumus syntiin, ei niin että vaikka minut tuomittaisiin Aatamin ja Eevan teoista. Ihan omistani tuomitaan, mutta koska olen ihminen, ei minun ole mahdollista elää synnitöntä elämää.

Tuo ei ole kovin yleinen käsitys että jotenkin täytyisi tietoisesti torjua Jeesus joutuakseen kadotukseen. Yleensä ajatellaan että välttyäkseen siltä pitäisi ottaa Jeesus vastaan pelastajana, ja jos ei niin tee, niin sitten on se huonompi osa. Ne jotka eivät ole koskaan edes kuulleet Jeesuksesta saattavat olla poikkeus, koska Raamattu vihjaa siihen että näitä tapauksia varten kuolleillekin julistetaan evankeliumi, jotta saavat vielä siinäkin vaiheessa mahdollisuuden valita usko. Mutta varmaan käytännössä jokainen suomalainen on kuullut Jeesuksesta, mutta useimmat eivät ota vastaan. Harva käytännössä nykyisin torjuukaan koska torjuminenkin vaatisi että uskoisi Jeesukseen jollain tasolla. Olemattomia ei ole tarpeen torjua.

[/quote]mutta kun sellaista luontoa ei peritä. Niinhän Sana sanoo että meidät luotiin Jumalan kuvaksi. Ja vauva ja pieni lapsihan ovat viattomia ja täydellisiä. Ei Jumala luo ketään jossa olisi perisyntiluonto. Vaan Jumalan kuvaksi. Miksi muutoin Jeesus olisi sanonut: lasten kaltaisten on taivasten valtakunta.

Mutta koska Aadam ja Eeva lankesi syntiin, synti levisi maailmaan ja leviää sitä kautta kaikkiin ihmisiin.

Me vaelsimme kaikki eksyksissä niinkuin lampaat, kukin meistä poikkesi omalle tielleen. Mutta Herra heitti hänen päällensä kaikkien meidän syntivelkamme.--Jesaja 53.6

Vierailija
80/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 14:35"]

keski-iän kriisi...

[/quote]Minusta on tuntunut aina tältä.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kaksi