Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskovaiset kertokaa, miksi Jumala loi minut?t.ammattivalittaja

Vierailija
22.05.2015 |

Olen huomannut että teiltä löytyy vastauksia niin kertokaapa miksi JUmala loi minut? täydellisen hyödyttömän ihmisen.

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:28"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:23"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:41"]

Olen huomannut että teiltä löytyy vastauksia niin kertokaapa miksi JUmala loi minut? täydellisen hyödyttömän ihmisen.

[/quote]

Tämä on suuri inhimillisen kärsimyksen aiheuttaja, nimittäin inhimillinen ylimielisyys joka vaatii olla hyödyllinen, eikä tyydy vain olemaan. 

Luomakunta on täynnä kaikenlaisia elämänmuotoja ja asioita, ja suuri osa niistä on ihmisten näkökulmasta hyödyttömiä, osa jopa haitallisia. Mutta emme me silti ajattele kun näemme vaikka voikukan, että miksi Jumala on tuonkin luonut kun ei siitä ole mitään hyötyäkään. Hyväksymme vain sen, että se on olemassa, osa luonnon ja elämän monimuotoisuutta ja rikkautta. Samoin nykyihminen on riittävän sivistynyt välittääkseen uhanalaisista eläinlajeista. Emme me siinäkään mieti, että pyrkisimme pelastamaan vain hyödylliset, vaan näemme rikkautta diversiteetissä, näemme itseisarvon kunkin lajin olemassaololla silti vaikkei niistä olisi varsinaisesti meille hyötyä. 

Jos ihminen siis pystyy näkemään luonnossa olevilla kasveilla, eläimillä, kivillä, tähdillä jne oikeuden olla olemassa vaikkeivat ne vaikuttaisi hyödyllisiltä, niin miksei itselläänkin? Eikö voisi vain asettua lepäämään olemiseen, olla vain mitä on, pohtimatta hyödyllisyyksiä sun muita turhuuksia.

[/quote]

Kai sitä vaan voisi olla mutta eipä sitä muut ihmiset ymmärrä. Kyllä elämäänsä joutuu aina selittelemään sukulaisille ja tutuille jos joskus johonkin esim yo,rippi yms juhliin on kutsuttu. Ja kyllä se masentaa kun näkee kuinka muut omanikäiset pärjää ja itse vain olet rahattomana ja hyödyttömänä vuosikymmenestä toiseen.ap

[/quote]

Mitä sillä väliä on ymmärtävätkö muut vai ei? Ilkeät ja piikikkäät ihmiset kannattaa rajata ulos elämästään tai kohtaamiset minimiin. Ei noita suvun juhliakaan niin usein ole, että niistä olisi koko elämää pilaamaan vaikka siellä olisikin jotain ilkeitä kommentoijia.

Meillä muuten suku on sellaisia täynnä, tuntuu että suurimman osan suvun akoista päähuvi on juoruta ja panetella toisia paikallaolijoita selän takana. "Onpas Hilkka vanhentunut", "Oletkos jo kuullut että ei ole töitä Matin ja Annelinkaan pojalla ja taitaa olla hulttio muutenkin", "Ei ole niiden tytär naimisissa vaikka on kolmekymppinen, onkohan kovin villi tai semmoinen nasiiin menevä ehkä"... Itseäni nuo lähinnä naurattaa, ajattelen että onpa pikkusieluisia ihmisiä, enkä sellaisten jutuille pistä mitään painoarvoa. Hyvä vaan etten saa arvostusta noiden korppikotkien silmissä, ja itseäni en voisi arvostaa ollenkaan jos vielä menisin mukaan samaan pahantahtoiseen puhekerhoon (ne jotka eivät mene, joutuvat automaattisesti ulkopuolisiksi ja ilkeiden juorujen kohteeksi). Mutta mitä siitä, eihän noita tartte nähdä kuin harvoin jossain juhlissa muutama tunti, muuten en ole tekemisissä. 

Vierailija
42/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:02"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:57"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:52"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:43"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:35"]

En kyllä tajua miksi mulla ei ole ystäviä koska en tosiaankaan ruikuta kenellekkään live-elämässä ja olen auttavainen ihminen. Kyllä mä luulen että mun ystävättömyyteni syy on se ettei mulla ole ikinä ollut työpaikkaa yms niin mua pidetään sitä kautta epänormaalina ihmisenä.ap

[/quote]

En usko tuohon. On niitä muitakin koko elämänsä koti-äiteinä olleita, joilla on ystäviä. Luulen, että olet vaan niin perusnegatiivinen ihminen, että se huokuu sinusta jo kauas ja saa ihmiset karttamaan sinua.

[/quote]

En ole negatiivinen ,en todellakaan ruikuta kenellekkään ja haluaisin kyllä ystäviä. Aika vähän on koko ikänsä kotona olleita koti-äitejä eipä tule muita kuin oma äiti mieleen. Kyllä monet on sen 3v kotona mutta hyvin harva loppuelämän ei täällä ainakaan sellaisia ihmisiä ole.ap

[/quote]

Minä tunnen moniakin. Eräänkin maatilan emännän, jonka mies hoitaa ne maataloustyöt ja vaimo on kotiäiti. Iloisempaa ja lämminhenkisempää ihmistä saa hakea. Positiivisella elämänasenteella ja hymyllä pääsee ihan varmasti pidemmälle kuin ainaisella negatiivisuudella. Ystäviä hänellä on todella paljon.

[/quote]

Taidat asua ihan eri seudulla kuin minä. Täällä ani harva on edes sen 3v lapsen kanssa kotona ja heti kun lapsi on muutaman kuukauden ikäinen kysytään koska lähdet työhön. Täällä ei myös ole mitään esim kursseja tai kerhoja joissa voisi samankaltaisia kotona olevia ihmisiä tavata ainoa on seniorikerho n 65v eteenpäin.ap

[/quote]

No eipä täällä Suomessa niin merkittäviä nämä erot paikkakuntien välillä loppujen lopuksi ole. Kylä kuin kylä, varmasti löytyy harrastuksia ja ystäviä jos vain haluaa. Ja mikä vika seniorikerhossa, saattaisi sopia sinulle hyvinkin vaikka ikäsi puolesta olet nuorempi. He jos ketkä ymmärtäisivät tilannettasi (rahattomuus, sairaudet).

[/quote] En nyt vaan koe olevani seniori ryhmään sopiva henkilö eikä sinne näin nuoria edes oteta. Mitäpä he enää tajuaisivat pikkulapsen äidin elämästä? kyllä mä haluaisin omaikäistä seuraa.ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä tajua miksi mulla ei ole ystäviä koska en tosiaankaan ruikuta kenellekkään live-elämässä ja olen auttavainen ihminen. Kyllä mä luulen että mun ystävättömyyteni syy on se ettei mulla ole ikinä ollut työpaikkaa yms niin mua pidetään sitä kautta epänormaalina ihmisenä.ap

[/quote]

En usko tuohon. On niitä muitakin koko elämänsä koti-äiteinä olleita, joilla on ystäviä. Luulen, että olet vaan niin perusnegatiivinen ihminen, että se huokuu sinusta jo kauas ja saa ihmiset karttamaan sinua.

[/quote]

En ole negatiivinen ,en todellakaan ruikuta kenellekkään ja haluaisin kyllä ystäviä. Aika vähän on koko ikänsä kotona olleita koti-äitejä eipä tule muita kuin oma äiti mieleen. Kyllä monet on sen 3v kotona mutta hyvin harva loppuelämän ei täällä ainakaan sellaisia ihmisiä ole.ap

[/quote]

Minä tunnen moniakin. Eräänkin maatilan emännän, jonka mies hoitaa ne maataloustyöt ja vaimo on kotiäiti. Iloisempaa ja lämminhenkisempää ihmistä saa hakea. Positiivisella elämänasenteella ja hymyllä pääsee ihan varmasti pidemmälle kuin ainaisella negatiivisuudella. Ystäviä hänellä on todella paljon.

[/quote]

Taidat asua ihan eri seudulla kuin minä. Täällä ani harva on edes sen 3v lapsen kanssa kotona ja heti kun lapsi on muutaman kuukauden ikäinen kysytään koska lähdet työhön. Täällä ei myös ole mitään esim kursseja tai kerhoja joissa voisi samankaltaisia kotona olevia ihmisiä tavata ainoa on seniorikerho n 65v eteenpäin.ap

[/quote]

Miksi sinä ap välität niin paljon siitä mitä muut tekee tai ajattelee? Olin itse kotiäiti 9 vuotta, kunnes nuorempikin meni kouluun. Ei minunkaan asuinseuduilla kaltaisiani juuri ollut, ja ihan taatusti jotkut halveksivat minua "laiskana kotona makaaavaa ämmää". Mutta mitä minä siitä välittäisin? Itse olin elämääni tyytyväinen ja ajattelin että on valtava YLELLISYYS että minulla on mahdollisuus elää nämä vuodet ilman työnteon velvoitetta, rennosti kotoillen. 

Mitään muita ihmisiä en juuri tavannut kuin omaa miestä ja lapsia, naapureiden kanssa emme ole muuta kuin hyvänpäivän tuttuja niin että jos postilaatikolla nähdään sanotaan hei mutta ei muuta. Enkä harrastanutkaan mitään tai käynyt missään, mutta olin onnellinen silti, onnellisempi kuin koskaan töissä ollessani. Arki itse oli pientä ja suloista ja rentoa, täynnä iloa lasten touhujen seuraamisesta, luonnossa kulkemisesta, pienistä askarteluista ja kaikesta mitä nyt milloinkin teki mieli kotona tehdä.

Vierailija
44/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:01"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:49"]

[/quote]

Luuletko, että se tekisi ihmisestä, jolla on vaikeaa yhtään onnellisemman, jos hän vaikenisi olostaan? Muut vain hilpeinä vieressä, itsellä paha olla, mutta ettei kellekään vain tule paha mieli, niin pidä turpasi tukossa? Näinkö? Onneksi minä olen löytänyt elämässäni vierelleni ihmisen, joka kestää minun huonotkin puoleni joita kyllä riittää. On minussa silti hyvääkin. Ja onnelliseksi tulen, kun saan asiani käsiteltyä, en tukahdutettua. Samaa toivon jokaiselle. 

[/quote]

Taidat olla uusi palstailija? Tiedoksesi, että ammattivalittaja on ruikuttanut samoista asioista jo vuosia. Hänelle on tarjottu ymmärrystä, neuvoja jatukea. Jos ihminen ei koskaan ota mistään onkeensa ja muuta elämäänsä itse, vaan jatkaa turhaa valittamistaan, niin kyllä sellainen ihminen on ihan itse elämänsä ansainnut.

[/quote]

En nyt ihan uusi ole ja olen sitä mieltä mitä kirjoitin. Ei ne asiat vaikenemallakaan parane. Ei kaikki vain saa apua, vaikka päällään seisoisivat. Se on surullista. Palstan kautta on todella vaikeaa auttaa. Jos syy mielipahaan on toisissa ihmisissä (lapsuus) niin ei siinä itsekseen nyt oikein hilpeäksi muututa. Ihminentarvitsee oikeutta. Sitä etteivät vääryydet jää voimaan. Ainakaan ihmisen omassa päässä. Ja miten muuttaa ne, jos kaikki syyttelevät sinua valittajaksi?

[/quote]

Minäkin seison kyllä mielipiteideni takana. Aloitettaisiinko vaikka siitä, että eiköhän tässä ammattiVALITTAJA syyttele ihan ensi kädessä ITSE itseään valittajaksi? Eikö ammattivalittaja ole itse velvollinen edes yrittää muuttaa elämäänsä paremmaksi sen sijaan että istuu tehtailemassa valituksia palstalle joka jumalan päivä? Ammattivalittajalle ei kelpaa mikään apu, ei terapia eikä neuvot. Mutta sinäpä se vaikutatkin niin viisaalta ihmiseltä, että sinulla on varmaan joku keino, jolla ammattivalittajasta saadaan tyytyväinen elämäänsä? :D

Vierailija
45/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä on niin julmetun vaikeaa antaa miehelle?
Omani kanssa 17v naimisissa. On eletty yövalvomiset sun muut lasten vuoksi. Mikä siinä on tosiaan niin vaikea antaa miehelle tyydytys, jos sitä haluaa? Miehet nyt ylipäätään haluaa enemmän kuin naiset. Minä halusin aivan hulluna kaikissa raskauksissa ja mies on aina pitänyt minut tyytyväisenä, ei ole tarvinut naapurin jormia vahdata. Jos mies haluaa, niin voidaan ottaa pikaset, kiihottaa minuakin ne. Mikä helvetti? Miksette anna? Ja se vielä, että kun antautuu antamaan niin silloin ne halut vasta syttyykin :P

Vierailija
46/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

13. Sillä sinä olet luonut minun munaskuuni, sinä kudoit minut kokoon äitini kohdussa.
14. Minä kiitän sinua siitä, että olen tehty ylen ihmeellisesti; ihmeelliset ovat sinun tekosi, sen minun sieluni kyllä tietää.
15. Minun luuni eivät olleet sinulta salatut, kun minut salassa valmistettiin, kun minut taiten tehtiin maan syvyyksissä.
16. Sinun silmäsi näkivät minut jo idussani. Minun päiväni olivat määrätyt ja kirjoitetut kaikki sinun kirjaasi, ennenkuin ainoakaan niistä oli tullut.--Psalmi 139

Vierailija
47/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genesis 1:

26. Ja Jumala sanoi: "Tehkäämme ihminen kuvaksemme, kaltaiseksemme; ja vallitkoot he meren kalat ja taivaan linnut ja karjaeläimet ja koko maan ja kaikki matelijat, jotka maassa matelevat".
27. Ja Jumala loi ihmisen omaksi kuvaksensa, Jumalan kuvaksi hän hänet loi; mieheksi ja naiseksi hän loi heidät.
28. Ja Jumala siunasi heidät, ja Jumala sanoi heille: "Olkaa hedelmälliset ja lisääntykää ja täyttäkää maa ja tehkää se itsellenne alamaiseksi; ja vallitkaa meren kalat ja taivaan linnut ja kaikki maan päällä liikkuvat eläimet".

Vierailija
48/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:08"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Miksi sinä ap välität niin paljon siitä mitä muut tekee tai ajattelee? Olin itse kotiäiti 9 vuotta, kunnes nuorempikin meni kouluun. Ei minunkaan asuinseuduilla kaltaisiani juuri ollut, ja ihan taatusti jotkut halveksivat minua "laiskana kotona makaaavaa ämmää". Mutta mitä minä siitä välittäisin? Itse olin elämääni tyytyväinen ja ajattelin että on valtava YLELLISYYS että minulla on mahdollisuus elää nämä vuodet ilman työnteon velvoitetta, rennosti kotoillen. 

Mitään muita ihmisiä en juuri tavannut kuin omaa miestä ja lapsia, naapureiden kanssa emme ole muuta kuin hyvänpäivän tuttuja niin että jos postilaatikolla nähdään sanotaan hei mutta ei muuta. Enkä harrastanutkaan mitään tai käynyt missään, mutta olin onnellinen silti, onnellisempi kuin koskaan töissä ollessani. Arki itse oli pientä ja suloista ja rentoa, täynnä iloa lasten touhujen seuraamisesta, luonnossa kulkemisesta, pienistä askarteluista ja kaikesta mitä nyt milloinkin teki mieli kotona tehdä.

[/quote] Sulla tuo oli väliaikainen vaihe elämässä, ymmärrän että siitä silloin nauttii mutta kun minä olen aina ollut kotona.ap

Vierailija
49/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Genesis 2:

15. Ja Herra Jumala otti ihmisen ja pani hänet Eedenin paratiisiin viljelemään ja varjelemaan sitä.
16. Ja Herra Jumala käski ihmistä sanoen: "Syö vapaasti kaikista muista paratiisin puista,
17. mutta hyvän- ja pahantiedon puusta älä syö, sillä sinä päivänä, jona sinä siitä syöt, pitää sinun kuolemalla kuoleman".
18. Ja Herra Jumala sanoi: "Ei ole ihmisen hyvä olla yksinänsä, minä teen hänelle avun, joka on hänelle sopiva".
19. Ja Herra Jumala teki maasta kaikki metsän eläimet ja kaikki taivaan linnut ja toi ne ihmisen eteen nähdäkseen, kuinka hän ne nimittäisi; ja niinkuin ihminen nimitti kunkin elävän olennon, niin oli sen nimi oleva.
20. Ja ihminen antoi nimet kaikille karjaeläimille ja taivaan linnuille ja kaikille metsän eläimille. Mutta Aadamille ei löytynyt apua, joka olisi hänelle sopinut.
21. Niin Herra Jumala vaivutti ihmisen raskaaseen uneen, ja kun hän nukkui, otti hän yhden hänen kylkiluistaan ja täytti sen paikan lihalla.
22. Ja Herra Jumala rakensi vaimon siitä kylkiluusta, jonka hän oli ottanut miehestä, ja toi hänet miehen luo.
23. Ja mies sanoi: "Tämä on nyt luu minun luistani ja liha minun lihastani; hän kutsuttakoon miehettäreksi, sillä hän on miehestä otettu".
24. Sentähden mies luopukoon isästänsä ja äidistänsä ja liittyköön vaimoonsa, ja he tulevat yhdeksi lihaksi.
25. Ja he olivat molemmat, mies ja hänen vaimonsa, alasti eivätkä hävenneet toisiansa.

Vierailija
50/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammattivalittajassa ja tässä aloituksessa kiteytyy kristinuskon ja monen muun uskonnon ydin: itsestään ja omasta elämästään ei tarvitse ottaa vastuuta, kun voi ruikuttaa ja valittaa kaiken olevan jonkun satuolennon käsissä.

Vierailija
51/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamattua kun täällä lainataan niin kannattaa muistaa ettei se ole pelkkää hempeyttä ja rohkaisevia sanoja kuten tietysti tänne valikoidaan. Valitaanpa toisenlainen kohta (Room. 9:20-23):

Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" 21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? 22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi. 23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten"

Ehkäpä ap on vaan edeltä määrätty VIHAN ASTIAKSI? (No joo, onneksi en itse usko enää kristinuskoon, mutta tuollaista tavaraa sieltä löytyy)

Vierailija
52/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:19"]

Raamattua kun täällä lainataan niin kannattaa muistaa ettei se ole pelkkää hempeyttä ja rohkaisevia sanoja kuten tietysti tänne valikoidaan. Valitaanpa toisenlainen kohta (Room. 9:20-23):

Ihmisparka, mikä sinä olet arvostelemaan Jumalaa? Sanooko saviastia muovaajalleen: "Miksi teit minusta tällaisen?" 21 Kyllä kai savenvalajalla on oikeus tehdä samasta savesta toinen astia arvokasta ja toinen arkista käyttöä varten? 22 Näin on myös Jumala tehnyt näyttääkseen vihansa ja osoittaakseen voimansa. Suuressa kärsivällisyydessään hän on tosin säästänyt noita vihan astioita, jotka on määrätty tuhottaviksi. 23 Loppumattoman kirkkautensa hän taas on antanut ilmetä niistä astioista, joita kohtaan hän osoittaa laupeutta ja jotka hän on valmistanut kirkkautta varten"

Ehkäpä ap on vaan edeltä määrätty VIHAN ASTIAKSI? (No joo, onneksi en itse usko enää kristinuskoon, mutta tuollaista tavaraa sieltä löytyy)

[/quote]Mutta luepa vanhempi Raamatun käännös tuosta kohdasta jakeet 22-23:

22. Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
23. ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?

suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita=

Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.--2 Piet.3:9

Vierailija
53/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että Jumala tietää ketkä eivät tee parannusta, ei tarkoita sitä että hän olisi luonut heidät kadotukseen. Jokaisellla on vapaa tahto. Jumala vaan tietää edeltä lopputuloksen.

Vierailija
54/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:19"]

[/quote]Mutta luepa vanhempi Raamatun käännös tuosta kohdasta jakeet 22-23:

22. Entä jos Jumala, vaikka hän tahtoo näyttää vihansa ja tehdä voimansa tiettäväksi, on suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita, jotka olivat valmiit häviöön,
23. ja on tehnyt sen saattaakseen kirkkautensa runsauden ilmi laupeuden astioissa, jotka hän on edeltävalmistanut kirkkauteen?

suurella pitkämielisyydellä kärsinyt vihan astioita=

Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä, niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä, vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan, sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu, vaan että kaikki tulevat parannukseen.--2 Piet.3:9

[/quote]

No joka tapauksessa, kaikkien on tultava kristinuskoon tai sitten "hukkuu", eli ilmeisimmin ikuinen  helvettituomio. Ei tuo pitkämielilsyys kauhean mukavalta tunnu, että antaa kiristettäville vielä vähän aikaa ymmärtää tehdä kuten kiristäjä vaatii.

Vierailija
55/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on lahja jolla pääsee ikuiseen elämään taivaan iloon. Miksi kukaan torjuisi tuon ilmaisen lahjan???

Vierailija
56/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä kyllä enää uskovaiseksi ala. Meni lapsuus helluntaiseurakunnassa ja  nuoruus vapaakirkossa eikä siitä jäänyt ollenkaan hyvä mieli kun pois lähdin ja kaikki toivottivat helvettiin,kävivät oven takana kiusaamassa yms.ap

Vierailija
57/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2. Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3. Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4. ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
5. Ja valtaistuimella istuva sanoi: "Katso, uudeksi minä teen kaikki". Ja hän sanoi: "Kirjoita, sillä nämä sanat ovat vakaat ja todet".
6. Ja hän sanoi minulle: "Se on tapahtunut. Minä olen A ja O, alku ja loppu. Minä annan janoavalle elämän veden lähteestä lahjaksi. --Ilm.21

1. Ja hän näytti minulle elämän veden virran, joka kirkkaana kuin kristalli juoksi Jumalan ja Karitsan valtaistuimesta.
2. Keskellä sen katua ja virran molemmilla puolilla oli elämän puu, joka kantoi kahdettoista hedelmät, antaen joka kuukausi hedelmänsä, ja puun lehdet ovat kansojen tervehtymiseksi.
3. Eikä mitään kirousta ole enää oleva. Ja Jumalan ja Karitsan valtaistuin on siellä oleva, ja hänen palvelijansa palvelevat häntä
4. ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa.
5. Eikä yötä ole enää oleva, eivätkä he tarvitse lampun valoa eikä auringon valoa, sillä Herra Jumala on valaiseva heitä, ja he hallitsevat aina ja iankaikkisesti.--Ilm.22

Miksi kukaan torjuisi tämän ihanuuden?

Vierailija
58/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:35"]

En mä kyllä enää uskovaiseksi ala. Meni lapsuus helluntaiseurakunnassa ja  nuoruus vapaakirkossa eikä siitä jäänyt ollenkaan hyvä mieli kun pois lähdin ja kaikki toivottivat helvettiin,kävivät oven takana kiusaamassa yms.ap

[/quote]Ei ihminen saa antaa kenellekään lopullista kadotustuomiota henk.kohtaisesti. Ainoa mitä he voivat tietää on että uskosta osaton joutuu tuomiolle. Jumala tuomitsee.

Vierailija
59/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumala teki sun kohdalla virheen.

Vierailija
60/84 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 58 eipä mun elämäni sen ihanampaa ollut kun olin uskossa. Juuri vapaakikosta löysin entisen väkivaltaisen mieheni joka sitten joutui vielä todella kamalista rikoksista vankilaan.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kahdeksan