Miksi lihavat kommentoivat laihojen syömistä??
Syön töissä tauoilla monesti jotain itse valmistamaani salaattia. Työpaikan lihavat naiset ovat aina kommentoimassa, että minun pitäisi syödä enemmän ja oikeaa ruokaa, koska olen kuulemma jo nyt pelkkää luuta ja nahkaa. En minäkään sano heille kun käyvät ruokatunnilla hesessä, että te olette niin läskejä ettei kannattaisi sitä roskaruokaa enempää syödä. Miksi lihavat kokevat olevansa etuoikeutettuja muiden syömisten haukkumiseen?
N23 171/53
Kommentit (29)
Näin ylipainoisena syömisiäni kyllä kommentoidaan jatkuvasti, Ihmetyttää muiden kiinnostus ruokaani. Isosta salaatista, joka sisältää lähinnä lehtisalaattia kommentoidaan: "Aiotko tosiaan syödä tuon kaiken?" "Sun ei ehkä kannattais ottaa tota kakkua" jne.
Kommentoijien yhdistävä tekijä on moukkamaisuus, ei hoikkuus.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:42"]Mä olen huomannut useimmiten myös ylipainoisten kommentointia. Usein se on tosin sellaista, että "onpa sulla terveellisen näköinen salaatti, munki pitäis syödä noin, mutta kun en jaksa" tms. Tai sitten kommentoidaan, kuinka syön niin paljon. "Miten sä voit pysyä noin hoikkana (olen btw ihan normaalipainoinen enkä erityisen hoikka) kun syöt noin isoja annoksia. Mä kun vähän katsonkin pullaan päin, niin heti se on vyötäröllä." Ilmeisesti nämä ihmiset eivät vaan tajua, että kun syö esim. kasvispainotteisesti, ateria voi olla iso, mutta silti kevyt. Myöskään eivät tunnu hiffaavan, että vaikka syönkin ison lounaan, myös liikun paljon, enkä tosiaan mussuta sitä pullaa joka kahvitauolla.
Sinänsä mua ei haittaa ihmisten kommentointi, mutta monella tuntuu olevan ihan ihmeelliset käsitykset siitä, mitä on kevyt syöminen esimerkiksi...
[/quote]
Tämä. Sitten moni ylipainoinen ei voi mitenkään tajuta, että esimerkiksi minä syön itseäni kuunnellen. En syö isoa annosta jos ei tee mieli ja kehoni ei sitä kaipaa. Sinä päivänä voin tosiaankin pärjätä sillä salaatilla. Toisena päivänä ehkä en pärjäisi. Päiviä on erilaisia ja tunnistan, mitä kroppani milloinkin kaipaa. Tämä on jotenkin väärin heidän mielestään. Miksi lounaalla pitäisi juoda lasi maitoa tai ottaa leipää, entä jos ei yhtään tee mieli? Jätän ottamatta. Sitten taas valitusta.. Huoh.
-16
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 11:42"]Juu tuota sattuu, usein, melkein aina, lihava ihminen kiusallisen tietoinen liikapainostaan ja syömisistään ja monet olettavat että muut arvostelevat syömisiään. Lihavan pitäisi syödä salaattia ja jos syö vaikkapa piirakkaa niin sitä pitää selitellä, ikäänkuin se jollekulle kuuluisi yhtään. Lihavaa saattaa provosoida laiheliinien salaatit ja vastaavat kommentoida että "hei, miksi syöt tommoista mitä minun pitäisi syödä jotta laihtuisin, ei sinun, sinähän olet jo laiha".
Minäkin olen melkoinen läskimaha mutta en kommentoi muiden ruokia ja syömisiä (muutenkuin normaalia jutustelua, onpas hyvännäköistä ruokaa, kuinka teit sen jne jne). Soisin ettei muutkaan kommentoisi omia annoksiani, pliiis! Sovitaanko ettei arvostella toisten ruokailutottumuksia, ok?
- Mahakas mies
[/quote]
Just noin mäkin luulen että lihavien ajatuskulku menee. Siis niiden jotka haukkuu toisia ääneen. Ne on syyllisiä omasta saamattomuudestaan eikä tajua että se salaatti nyt vaan on kaikille hyvää ruokaa eikä sitä syödä laihtumisen takia.
En ole ikinä kuullut kenenkään moittivan lihavien ruokia, päinvastaista kyllä olen todistanut monen monta kertaa. En tiedä miksi ylipainoiset ovat ottaneet vapauden arvostella ja kytätä toisten ruokia (ja painoa) - luulen, että heillä on itsellä päähänpinttymä, että muut vahtaavat heidän ruokiaan ja varmasti arvostelevat vähintään mielessään mitä ylipainoiset suuhunsa pistävät. Totuus kuitenkin on, että suurelle osalle hoikkia ja normaalipainoisia ruoka ei ole niin merkittävä juttu, että muiden syömisiä pitäisi kytätä.
Numero 3 on asian ytimessä.
Minä muistan äkkiseltään viisi todella lihavaa ihmistä jotka ovat haukkuneet syömisiäni. "Sun ei kannattais syödä tuota salaattia, ei millään pahalla mutta olet jo nyt aika ruma, mun mielestä naisessa pitää olla rasvaa, sulla ei oo tissejäkään yhtään" (kuppikokoni on D75, olen normaalipainoinen) on yksi ääripää, toinen on sitten se "miten sä voit syödä noita keksejä, mä en ikinä pystyis syömään noin paljon makeaa! Mieti miten paljon sokeria!" (ok kiitti tiedosta).
Mutta onpahan ihan törkeästi lihavia ihmisiä jotka eivät ikinä kommentoisi mitään tuollaista.
Kyllä se todellakin on moukkamaisuus ja ilkeämielisyys eikä lihavuus mikä ajaa kommentoimaan.
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:00"]
Normaalipainoisia ne huutelijat on. Laihan silmään näyttävät lihavilta ja lihavan silmään laihoilta. Oikeasti lihavat tai laihat eivät kommentoi ruokia, koska aihetta on ruodittu ihan riittävästi lähipiirissä.
[/quote]
Vähän epäilen. Lihavat eivät yleensä erota olevansa läskejä, koska ihmiset nykyisin ajattelevat, että lievä ylipaino on normaalipainoa. Suomi on niin täynnä läskejä, että siitä on tullut monen ihmisen silmissä uusi normaali. Katselee vaikka treffi-ilmoituksia ja vertailee kuvia, painoja ja sitä mikä on ruumiinrakenteeksi ilmoitettu.
[/quote]
ei. nykyään noita laihoja (bmi alle 20) pidetään normaalipainoisina ja esim bmi 22 on muka läski
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 13:09"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:00"]
Normaalipainoisia ne huutelijat on. Laihan silmään näyttävät lihavilta ja lihavan silmään laihoilta. Oikeasti lihavat tai laihat eivät kommentoi ruokia, koska aihetta on ruodittu ihan riittävästi lähipiirissä.
[/quote]
Vähän epäilen. Lihavat eivät yleensä erota olevansa läskejä, koska ihmiset nykyisin ajattelevat, että lievä ylipaino on normaalipainoa. Suomi on niin täynnä läskejä, että siitä on tullut monen ihmisen silmissä uusi normaali. Katselee vaikka treffi-ilmoituksia ja vertailee kuvia, painoja ja sitä mikä on ruumiinrakenteeksi ilmoitettu.
[/quote]
ei. nykyään noita laihoja (bmi alle 20) pidetään normaalipainoisina ja esim bmi 22 on muka läski
[/quote]
Missähän paralleelitodellisuudessa elät?
Hyvin usein minäkin saan kommenttia syömisistäni.
"Kannattais noilla kiloilla ees pikkusen sitä salaattiakin syödä." , "Hei, salaatti ei lihota sua punkero." yms.
Olen ylipainoinen, entä sitten?
Syy miksi en syö salaatteja missään työpaikka tms paikoissa johtuu siitä, että ne on täynnå ainesosia joille olen allerginen. Joo salaatti ei tosiaan mua lihota, mut se saattaa tappaa mut pahimmillaan. Toki, laihtuisin kyllä sen jälkeen hyvinkin.
Mua ei kiinnosta kommentoida muiden syömisiä, miksi siis mun syömisiåni saa kommentoida jatkuvasti?
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:39"]
[quote author="Vierailija" time="22.05.2015 klo 12:05"]
Haistappa paska. Kyllähän ne ruokaterveysterroristit on jotain ihan muuta kuin lihavia.
[/quote]
Aivan! Just, kun pääsin toisessa säikeessä kehumasta palstan siivoutumista, niin huomaan, että ne samat pikkulapsiksi jääneet "kato läski, kihihi" -paskanjauhajat ei ole mihinkään poistuneet.
Taitaa olla taas aika jättää tämä palsta seuraavaksi muutamaksi vuodeksi muhimaan saastaansa.
[/quote]
Selvä, heippa hei! o/