Mitä elintarvikkeita pakkaatte lomamatkoille?
Ruisleipää, kahvipaketin, Fazerin sinistä? Mitä ilman et "pärjää" ulkomailla lomareissussa? Olen itse tosi huono elämään ns maan tavalla missään, ja aina ollut pahaa ruokaa ja kahvia. Muitakin kaltaisiani varmaan on...
Kommentit (148)
No se JuhlaMokka. En voi juoda niitä ulkomaisia kahveja. Clas Ohlsonilta löytyi vuosia sitten pikkuinen matkapannu jossa sumpit onnistuu reissussakin. Oon jopa miettinyt miten veisi juustoa, ne euroopan kohteiden juustot arveluttaa.
Toivon, että kukaan ei pakkaa Italiaan mukaan mitään juhla mokkia..
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan mitään. Syödään just niitä ruokia ja leivonnaisia ja makeisia mitä kyseisessä maassa on. Ruisleipää saa vetää kotona sitten taas ympäri vuoden.
Mutta miten tiedätte etukäteen, miltä maistuvat? Jos onkin pahaa / outoa.
Vierailija kirjoitti:
No se JuhlaMokka. En voi juoda niitä ulkomaisia kahveja. Clas Ohlsonilta löytyi vuosia sitten pikkuinen matkapannu jossa sumpit onnistuu reissussakin. Oon jopa miettinyt miten veisi juustoa, ne euroopan kohteiden juustot arveluttaa.
Täällä toinen, joka ei ikimaailmassa uskaltaisi syödä ulkomailla juustoa. Valion puhdasta oltava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En todellakaan mitään. Syödään just niitä ruokia ja leivonnaisia ja makeisia mitä kyseisessä maassa on. Ruisleipää saa vetää kotona sitten taas ympäri vuoden.
Suosittelen pysymään kotona.
Yleensä teetä ja pari nuudelipussia. Niillä pysyy hengissä pari päivää, jos jotain hassua sattuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihan oikeasti tämä aloitus ei ollut läppä tai sinun kommenttisi, niin ihmettelen ylipäätään sinunkaltaisiasi, että miksi ihmeessä lähdette ulkomaanreissuille, jos paikalliset asiat ovat liian jänniä? Ja tiedoksesi: sitä pitsaa, hampparia ja ranua saa ihan joka paikasta, juuri teidän takianne niitä on tarjolla.
4/5. Melkein vitosen arvoinen, mutta ei ihan kuitenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä toinen, joka ei ikimaailmassa uskaltaisi syödä ulkomailla juustoa. Valion puhdasta oltava.
Nyt en usko silmiäni. Siis raahaat oltermannikönttiä jonnekin juustoistaan tunnettuun Euroopan maahan? Ja pliis, puhdasta Valiota, mitä hittoa oikeasti.
Turun sinappia, vaasan ruispaloja, levy sinistä, juhlamokkaa ja kaurapuuroa. Viikon loma esim espanjassa menee hyvin noilla. Huvittaa, kun vyölaukkuturistit luulee olevansa jotain syömällä paikallisissa ravintoissa. Säästän ne rahat ennemmin rantabaariin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä Suomessakaan aina tiedä, mikä maistuu hyvältä ja mikä pahalta.
- 5
Paremmat kyltyrellit tuli ivaamaan.
Lentokoneeseen pakkaan yleensä jotain pientä syötävää ja samoin varaan jotain pientä ensimmäiselle illalle siltä varalta, että saavumme myöhään ja emme enää jaksa mennä ulos syömään. Muuten haluan nimenomaan syödä paikallisia ruokia mahdollisimman paljon, sehän on juuri yksi parhaita asioita lomassa, että pääsee kokeilemaan uusia ruokia, joita ei kotoa löydy.
Mä otan aina mukaan kahvia, kahvinkeittimen, ison mukin ja makeutusainetta. Saan huoneessa keitettyä mukillisen kahvia ihan mihin vuorokauden aikaan tahansa. Kahvi ja tupakka on ihan must, heti kun herään, ja mä herään aina aikaisin. Mulla ei hermo kestä odotella, koska saan sitä kuppilasta. Sitäpaitsi se ei kuppiloissa ole yhtä hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä ainakin ajattelen mieluummin niin, että jospa onkin todella hyvää.... ja todella harvoin on pahaa. Jos nyt tulisi jotain mitä en tosiaan voi sietää, niin sitten tilaisin lisäksi jotain muuta, mutta ainakin tuli kokeiltua.
Ei pakata mitään mukaan, ainoa poikkeus oli reissu taaperon kanssa kun hälle jotain oli mukana eka iltaa varten. Reissujen yksi idea on syödä paikallista ja mitä missäkin syödään.