Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mies väitti että kuumaa tee vettä ei saa ottaa suoraan kraanasta =D

Vierailija
21.01.2022 |

ja mitähän järkeä on ottaa kylmää vettä ja keittää se jos hanasta saa suoraan kuumaakin vettä :-D

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

oon tehny tee vedet melkeen 10 vuotta luumasta kraana vedestö enkä oo huomannu mitään ongelmiq

ap

Vierailija
22/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun miehes on oikeassa kahdestakin syystä. Hygieenisyys, sillä se kuumavesi tulee usein lämminvesivaraajasta jossa kylmä vesi on lämmitetty ja siis seissyt jo kauan. Toinen on, että energiaa ei kulu juuri lainkaan enempää kylmän veden lämmittämisestä kiehuvaksi. Suurin energia kuluu nimenomaan siinä kun vesi muuttuu kiehuvaksi, jolloin olomuoto alkaa muuttua nesteestä höyryksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

oon tehny tee vedet melkeen 10 vuotta luumasta kraana vedestö enkä oo huomannu mitään ongelmiq

ap

Kirjoitusasustasi päätellen jotain kognitiivisia ongelmia kyllä on.

Vierailija
24/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en käytä ruoanlaittoon hanalämmintä vettä. Teetä ei valmisteta lämpimään hanaveteen eikä kahvinkeittimessä, jos sillä tehdään myös kahvia.

Miehesi on oikeassa.

Vierailija
25/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis kuvitteleeko täällä oikeesti suurin osa, että lämmin vesi tulee jostain laitoksesta tai kunnan verkosta. Voi hyvä luoja. Oli asunto mikä tahansa, niin niissä on lämminvesivaraaja, eli iso säiliö jossa vesi lämmitetään ja siitä johdetaan asunnon kuumavesiputkeen. Vesi siis seisoo siellä säiliössä kauan ja lämpeää pikkuhiljaa.Älkää nyt hyvät ihmiset käyttäkö suoraan kraanasta tulevaa vettä. Kaukolämmön suhteen en ole ihan varma koska siinä ei välttämättä ole isoja säiliöitä vaan putkistossa oleva vesi lämmitetään lämmönvaihtimen kautta ja lämpeäminen tapahtuu siis paljon nopeammin.

Vierailija
26/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Ulkopuolinen saattaisi kirjoitusasua hetken tarkisteltuaan olla näkevinään alkavia vaikutuksia.

Vierailija
27/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Me muut kyllä huomataan vaikutukset.

Vierailija
28/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä näitä tolloja sikiää,teetä kraanaveteen,pestään jauhelihaa ja muuta hullua

Vierailija
29/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa ottaa, kunhan ei juo. Pesuvedeksi se kelpaa oikein hyvin.

Vierailija
30/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Metallit liuennut jo aivoihin?

Vierailija
31/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te meette näin halpaan trolliin?

Vierailija
32/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain legioonalaistaudin ihan suihkusta, kun asuin vanhassa kerrostalossa Helsingin keskustassa. Oli ärhäkkä pöpö.

Vierailija
33/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä putkista ei tule kiehuvaa vettä ja siinä voi olla myös metallia tms jota keittäminen poistaa.

Keittäminen ei poista metalleja. Varsinkaan niin lyhyt keittoaika kuin vedenkeittimissä on.

Vierailija
34/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ulkopuolinen saattaisi kirjoitusasua hetken tarkisteltuaan olla näkevinään alkavia vaikutuksia.

Tää oli hauska :D

Vierailija
35/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meidän kaukolämpötaloyhtiössä kuuma vesi tulee kaupungin verkosta, ei ole mitään asuntokohtaisia spoilereita. Kertoo uusavuttomuudesta jos kuuma vesi juomiin ja ruokiin otetaan suoraan hanasta, missään nimessä niin ei saa tehdä. Bakteerit elävät lämminvesiputkissa.

Vierailija
36/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
37/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heikko. 0/5.

Suomessa ei ole naista, joka noin huonosti kirjoittaisi ja joka ei lämpimän vesijohtoveden ruokahygienian kannalta heikkoja ominaisuuksia tietäisi.

Mutta miehiltä kyllä moinen sujuu hyvin helposti.

Oon nähnyt naisen ottavan lämmintä vettä hanasta, kun leipoi. Kyllähän ne pöpöt varmaan uunissa paistuu...

Vierailija
38/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaukolämpövesi tulee kaupungin verkosta, mutta hanasta ei tule kaukolämpövettä vaan kaukolämpö veden lämmönvaihtimessa lämmittämään vesijohtovettä.

Mulla on kaukolämpöomakotitalo. Käytän lämmintäkin vettä ruuanlaittoon, sillä keittiöön on lyhyt putki, meillä on hyvin kuuma kaukolämpö, ja sitä varaajaa ei tosiaan ole ollenkaan vaan vesi tulee lämmönvaihtimen läpi suoraan hanaan.

Vierailija
39/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaukolämpövesi tulee kaupungin verkosta, mutta hanasta ei tule kaukolämpövettä vaan kaukolämpö veden lämmönvaihtimessa lämmittämään vesijohtovettä.

Mulla on kaukolämpöomakotitalo. Käytän lämmintäkin vettä ruuanlaittoon, sillä keittiöön on lyhyt putki, meillä on hyvin kuuma kaukolämpö, ja sitä varaajaa ei tosiaan ole ollenkaan vaan vesi tulee lämmönvaihtimen läpi suoraan hanaan.

Hmm, pakko olla Speden sketsien Naisen logiikasta tämä.

Vierailija
40/53 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putkessa seissyt kuuma vesi on täynnänsä bakteereja. Kylmä vesi on siis siinä mielessä puhtaampaa.

Miksi tämmösiä idioottiavauksia edes tehdään?

Ja miksi itse vaivaudun vastaamaan?