Lempipaikkojanne Helsingissä?
Kommentit (42)
Vartiosaari luontonsa takia. Kruunuvuoren huvila-alue. Suomenlinna etenkin kesällä. Kivinokan alue. Siirtolapuutarhat, etenkin Kumpulan ja Vallilan sekä Marjaniemen. Lammassaari ja Kuusiluoto. Melkeinpä koko Keskuspuisto, erityisesti pohjoisosassa Pitkäkosken rinnelehdot, Haltialan aarnialue, Niskalan puulajipuisto ja Ruutinkosken rantalehto. Haagan alppiruusupuisto. Vallilanlaakso. Mustavuoren ja Porvarinlahden luonnonsuojelualue. Lauttasaaren eteläosan kesämaja-alueet. Pohjoisranta yleisfiilikseltään. Pihlajasaari ja Mustasaari. Siltasaari. Kaupunginosista Kumpula, Käpylä, Toukola, Ruskeasuo, Meilahti, Ullanlinna, Kaartinkaupunki, Punavuori, Roihuvuori ja Katajanokka. Lauttasaaren pohjoisosat, Kaskisaari ja Lehtisaari.
6 eri uimarantaa/avantouintipaikkaa
Kirkot
Töölön ja Fredan second hand liikkeet
Satamat
Keskuspuisto syksyllä
Kämp Galleria
Seurasaari
Hakaniemen rannat
Kampin ostoskeskus
Kulosaari
Tennari
Sofiankatu
Siivouspäivän kirpparit
Sibeliuspuisto
Töölönlahti syksyllä
Vanhankaupunginkoski
Suomenlinna
Kaikki kirjastot. Niitä riittääkin.
Turunväylän alku. Tietää aina et jes mä selvisin täältä helvetistä ja osaan nyt ajaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Vartiosaari luontonsa takia. Kruunuvuoren huvila-alue. Suomenlinna etenkin kesällä. Kivinokan alue. Siirtolapuutarhat, etenkin Kumpulan ja Vallilan sekä Marjaniemen. Lammassaari ja Kuusiluoto. Melkeinpä koko Keskuspuisto, erityisesti pohjoisosassa Pitkäkosken rinnelehdot, Haltialan aarnialue, Niskalan puulajipuisto ja Ruutinkosken rantalehto. Haagan alppiruusupuisto. Vallilanlaakso. Mustavuoren ja Porvarinlahden luonnonsuojelualue. Lauttasaaren eteläosan kesämaja-alueet. Pohjoisranta yleisfiilikseltään. Pihlajasaari ja Mustasaari. Siltasaari. Kaupunginosista Kumpula, Käpylä, Toukola, Ruskeasuo, Meilahti, Ullanlinna, Kaartinkaupunki, Punavuori, Roihuvuori ja Katajanokka. Lauttasaaren pohjoisosat, Kaskisaari ja Lehtisaari.
Apua multa on mennyt ohi Pitkäkoski.
Kesällä: Tervasaari, Lapinlahden alue, Aurinkoranta, Uutela, Puotilan kartanon piha, Herttoniemen kartanoalue ja ravintola Wanha Mylly, Cafe Regatta, Lauttasaaren ranta-alueet, Korjaamon kesäpiha muun muassa. Suomenlinna ja muut saaret.
Ympäri vuoden: Seurasaari ja Meilahden arboretumin alue, Kaivopuisto, Töölönlahden alue, moni kahvila ja ravintola
Muun muassa
Kappeli Espalla.
Uimahallit.
Fasun kahvila Kluuvikadulla.
Vierailija kirjoitti:
Kirkot
Satamat
Keskuspuisto syksyllä
Kämp Galleria
Seurasaari
Hakaniemen rannat
Kampin ostoskeskus
Kulosaari
Tennari
Sofiankatu
Siivouspäivän kirpparit
Sibeliuspuisto
Töölönlahti syksyllä
Vanhankaupunginkoski
Suomenlinna
Tähän voisi lisätä Teurastamon sekä Ratakadun sen telakka-alueen (?) ja Ateneumin.
Mitä nyt olen koko tammikuun Helsingissä ollut, niin harvoin olen törmännyt muihin kuin ihan tavallisiin valkonaamoihin. Tänäänkin kävelin koko matkan Kalasatamasta keskustaan, kävin syömässä Pennyssä, ostoksilla Stockalla ja Ainossa ja muutamassa pikkuliikkeessä katselemassa, kahvilla poikkesin Korkeavuorenkadulla ja lopulta kävelin ensin Kaisaniemen kautta Hakaniemeen, poikkesin hallissa ja jatkoin sieltä rantaa pitkin Parrulaiturille.
Oak Barrel (juu tiedän, on Vantaalla).
Vierailija kirjoitti:
Kesällä: Tervasaari, Lapinlahden alue, Aurinkoranta, Uutela, Puotilan kartanon piha, Herttoniemen kartanoalue ja ravintola Wanha Mylly, Cafe Regatta, Lauttasaaren ranta-alueet, Korjaamon kesäpiha muun muassa. Suomenlinna ja muut saaret.
Ympäri vuoden: Seurasaari ja Meilahden arboretumin alue, Kaivopuisto, Töölönlahden alue, moni kahvila ja ravintola
Muun muassa
Yksi mikä minua ihmetyttää on kartanoiden huono kunto Helsingissä. Toki ymmärrän että niiden ylläpiti on kallista.
Terveisin kartanohullu ☺
Jugend-talot
Ateneum ja muut museot
Vanhankaupunginkoski
Pihlajasaaren ja Seurasaaren uimarannat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirkot
Satamat
Keskuspuisto syksyllä
Kämp Galleria
Seurasaari
Hakaniemen rannat
Kampin ostoskeskus
Kulosaari
Tennari
Sofiankatu
Siivouspäivän kirpparit
Sibeliuspuisto
Töölönlahti syksyllä
Vanhankaupunginkoski
SuomenlinnaTähän voisi lisätä Teurastamon sekä Ratakadun sen telakka-alueen (?) ja Ateneumin.
Ja Kiasma ja sen myymälä:). Remontin jälljiltä avaavat huhtikuussa.
Vierailija kirjoitti:
Jugend-talot
Ateneum ja muut museot
Vanhankaupunginkoski
Pihlajasaaren ja Seurasaaren uimarannat
Ja Mustikkamaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomenlinna, siellä on aina kiva käydä.
Siellä on myös kiva hostelli. Jos tulee käymään kaupungissa, suosittelen yöpymään.
Mä olen espoolainen ja olen usein kesäkuussa muutaman yötä tuolla hostellissa.
Vuosaaren rannat ja metsät, sieltä löytyy mustikkaakin metsästä ihan kunnolla. Cafe Kampela kesällä, Kaivarin rannat, Hakaniemen tori aamulla klo 7. Kivinokka, Lammassaari, Uutela.
Talvipuutarha. Aurinkolahti. Isosaari. Paloheinä.
Yksi lyhyt metsä polku Lauttasaaressa
Tampere on uusi Helsinki.