Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ruokaan 800€ kuukaudessa, ihan mahdoton päästä sen alle

Vierailija
21.01.2022 |

Kaksi aikuista ja kaksi teinipoikaa, aikuiset etätyössä ja syödään lounas kotona, edellisen päivän rippeitä, leipä paistetulla kananmunalla, puuro tms. Laitetaan kaikki ruoka itse, leivotaan ja haetaan leipää tehtaanmyymälästä edullisemmin. Ja silti, 800€ kuukaudessa ruokaan ja tuntuu ettei oikein tahdo enää edes riittää.
Hyödynnän tarjouksia, ostan edullista ja tingin kotimaisuudesta vaikka en tahtoisi. Muistan kun lapsia asui kotona neljä ja ruokaan meni 600€ kuukaudessa. Oi niitä aikoja.

Kommentit (281)

Vierailija
201/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meitä on tällä hetkellä 4 aikuista. Jääkaappi oli melko tyhjä, kun eilen kävin kaupassa. Lasku oli 309€. Tällä ruokamäärällä syödään vielä maanantaikin, kun juureksia ja kuivatuotteita, kuten pastaa ja riisiä sekä kuivattuja sieniä on aina varastossa.

Meillä menee varmaankin 600-800€/kk.

Vierailija
202/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei pitäisi pyrkiä alle 50e/vko/hlö. Koska silloin tinkii ruoasta terveytensä uhalla tai sitten joutuu tekemään aleruoan metsästämisestä, marjastamisesta ja leipomisesta sellaisen elämäntavan, että se on taas itse elämästä pois. Miksi sen on oltava juuri ruoka, josta säästää? Meillä kaikilla on yksi terveys.

Höpöhöpö. Aletuotteiden etsiminen tai leipominen ei ole muusta elämästä pois. Ja marjastaminen? Todellako!? Siis mielestäsi marjastukseen käytetty aika on ’elämästä pois’?

On sinulla kyllä arvot vinksallaan.

Ylensyönnillä sen terveyden saa pilattua aivan varmasti.

Jos rahat ovat vähissä niin mielestäni olisi järkevämpää käyttää se aletuotteiden metsästämiseen käytettävä aika vaikka jonkin sivubisneksen pyörittämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Latasin tuon resq: n nyt kun tässä ketjussa mainostettiin. Meidän kaupungissa siinä on näköjään viisi lounaspaikkaa, joista yksi kiinalainen ja yksi pitseria. Kiinalaisesta saisi keiton 2,5 euroa yksi annos. Enköhän minä edelleenkin keitä sen itse Lidlin kasviksista.

Punalaputettuna näen yleensä leipiä.

Tuolla ei nyt vielä satasia säästellä.

Resq sovellus ei tosiaan toimi kaikilla paikkakunnilla. Ja jos toimii niin saattaa olla tarjolla vain kiinalaista ym. Itse en koskaan osta ravintoloista mitään, haen ainoastaan k-kauppojen yllätyskasseja. Eroja on kyllä tosi paljon k-kauppojen välillä, haen vain niistä mitkä olen hyväksi havainnut. Välillä 5 euron kassissa on voinut olla vaikka kilo lohta, pari naudan jauhelihaa, Pullava pitko, maitoa ja jugurttia, einestä.

Kirjoitin tähän ketjuun jo aiemmin, että meillä ruokalaskut pienet, alle 200 kuussa (minä + teini + esiteini). Katsoin s-mobiilin omista ostoista että viimeisen 12 kk aikana lihaan ja kalaan mennyt 120 euroa, maitotaloustuotteisiin 264 euroa (juustojen osuus 140 euroa). K-kaupassa lihaan ja kalaan mennyt 52 euroa ja maitotaloustuotteisiin 67 euroa. Lidlissä en juurikaan käy. Mutta siis ihan jo noiden tietojen valossa meillä on oikeasti pienet ruokamenot, en ole vain päästäni keksinyt. Toisissa perheissä nuo samat rahat menee yhden kuukauden aikana.

Eli sanoisin että aika pienellä rahalla voi selvitä. Riippuu vähän missä asuu, onko mahdollista hyödyntää Prisman -60 % alea, onko lähellä Resq mahdollisuutta, miten paljon jaksaa tehdä itse, onko ruoka-allergioita. Ja varmasti myös omat ruokamieltymykset vaikuttaa. Itse oon aina tykännyt ihan perus kotiruuasta, karkkeja/ suklaata/jäätelöä en osta itselle ollenkaan, kun en pidä makeasta. Lapset kyllä tykkää, heille ostan lauantai-herkuksi välillä esim ben & jerry jätskiä jos tarjouksessa. Ollaan kaikki hoikkia ja terveitä.

Vierailija
204/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä näitä aloituksia joissa kerrotaan että ruokaan menee he lvetisti rahaa ja taivastellaan että mites se nyt näin ja kun sitten joku tulee kertomaan kuinka itse on päässyt halvemmalla, alkaa helvetinmoinen älämölö ja naputus, että yksi elämä, minä en ainakaan halua luopua siitä tai tästä ja miten voi olla, keksitte päästänne.

Täällä on jo useampi kertonut kuinka säästävät ruokakuluissa ja antaneet vinkkejä, mutta kun ei kelpaa, kun pitää saada syödä kilo perunoita ja viisi kiloa kanaa että jaksaa istua salibändyssä vaihtopenkillä.

Vierailija
205/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei pitäisi pyrkiä alle 50e/vko/hlö. Koska silloin tinkii ruoasta terveytensä uhalla tai sitten joutuu tekemään aleruoan metsästämisestä, marjastamisesta ja leipomisesta sellaisen elämäntavan, että se on taas itse elämästä pois. Miksi sen on oltava juuri ruoka, josta säästää? Meillä kaikilla on yksi terveys.

Höpöhöpö. Aletuotteiden etsiminen tai leipominen ei ole muusta elämästä pois. Ja marjastaminen? Todellako!? Siis mielestäsi marjastukseen käytetty aika on ’elämästä pois’?

Jos rahat ovat vähissä niin mielestäni olisi järkevämpää käyttää se aletuotteiden metsästämiseen käytettävä aika vaikka jonkin sivubisneksen pyörittämiseen.

Mutta jos mietitään, kuinka säästää ruokakuluissa, tuo sivubisneksen pyöritys tarjousten kyttäämisen sijaan on hyödytön keino.

Vierailija
206/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos mietitään, kuinka säästää ruokakuluissa, tuo sivubisneksen pyöritys tarjousten kyttäämisen sijaan on hyödytön keino.

Totta. Itselläni menee 7-10% nettotuloista ruokaan. Ja ruokin siis kaksi teinipoikaa sekä itseni. Joulukuussa ja kesäkuussa saattaa mennä 10-12%.

Vierailija
207/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho. Mulla menee pikalaskun tuloksena jotain nelkyt prosenttia nettotuloista ruokakauppaan..

Vierailija
208/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin ruokakulut tiputettua, kun alettiin tekemään listoja.

Kerättiin ruokia, mistä kaikki tykkää.

Aamuisin puuroa, raejuustoa, teetä / kahvia jne.

Kun on saatu ruokia listattua, laitoin raaka-aineet sivuun.

Vaihdettiin määriä. 4 hlöä, jauhelihaa enää 200 g, pakastevihanneksia lisää jne.

Parasta on, hävikki lähes 0

Vierailija
209/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ap, mikä prosenttimäärä tuo 800€ on perheenne kuukausituloista?

Vierailija
210/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä ap ostat jos sulla menee 800e??

Kerro tarkemmin.

Vierailija
211/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen budjetoinut 150-200€/kk ruokaan ja meillä asuu lisäkseni 17 -vuotias ja 19 -vuotias. Viikossa ostan 50€urolla ruokaa. Hyödynnän ilta-alet. Ja teen itse. Kaikki ruuat syödään kotona.

En tiedä mitä teet väärin, ehkä syötte vaan liikaa.

Hei laitatko listan mitä olet ostanut viikossa 50 eurolla? Tai mitä ruokia syötte, konkretisoituisi tällaiselle tuhlurille miten voi säästää? Mikä teillä on annoskoko? Onko urheilevia teinipoikia joiden ruokamäärä voi olla valtaisia koska energiankulutus on myös suurta.

ap

Hei, molemmat on poikia ja toinen on urheilullisempi, molemmat liikkuvat kyllä.

Tällä viikolla on syöty esim:

Lohta ja juuresmuussia,

Pinaattipannaria ja tonnikalasalaattia

Kanaa ja riisiä sekä lämpimiä vihanneksia

Pasta carbonaraa

Chili con carnea

Perunoita ja maksakastiketta

Jauhelihapihvejä ja uunijuureksia

Halloum-pekoni pitaleipiä

Huomenna:

Karjalanpaistia ja perunoita ja lohikeittoa

Sunnuntaina:

Gratinoitua parsaa, sienisalaattia, cuscusia ja härkää sekä juustokeittoa

Äänestämisen jälkeen on kakkukahvit sunnuntaina

Aamuisin syödään puuroa/jugurttia, hedelmiä/marjoja, kahvia, karjalanpiirakoita, kananmunia, mitä milloinkin.

Vesi on juomana, joskus piimä.

Joka aterialla on myös salaattia ja leipää. Iltapalalla yleensä syövät leipää, juustoa, tomaattia/kurkkua/paprikaa ja teetä

Ostan KAIKKI -60 %alesta ja hyödynnän 2€ hevilaatikot ja 3€ leipäkassit. En mene listan kanssa kauppaan, vaan ostan mitä sattuu olemaan alessa. Käyn parina iltana viikossa 2-3 kauppaa läpi. Jatkojalostan edellisen päivän ruokia seuraavana päivänä, ruokahävikkiä ei ole, vaan pakastan tarvittaessa.

Annokset on normaaleja, ei olla ylipainoisia. Syödään 3-4 ateriaa päivässä.

Juu juu, että tämä ruokalista 50 eurolla. Niin varmaan. Ja ihan kaikki löytyy -60 alella. Ja ihan joka viikko. Näinköhän uskoisi? Kovin monet ruuasta säästämistarinat täällä tuntuvat aika uskomattomilta. Jos joku väittää 50 eurolla saavansa viikon ruuat aikuiselle ja 2 teinipojalle, niin jotain kyllä taitaa jäädä laskuista pois ja vielä 3-4 ateriaa päivässä. Siis 21-28 ateriaa viikossa 3 hengelle.

Minä käyn lähes poikkeuksetta aina klo 21 kaupassa ja aina, ihan aina, löytyy jotain 60 prosentin alella. Läheskään aina ei ole lohta tarjouksessa, mutta jotain muuta kyllä.

Minä kyllä haluaisin myös käydä tuollaisessa kaupassa, missä olisi aina illalla punalaputettuja tuotteita jäljellä! Täkäläiset kaupat laputtaa tuotteet aamulla ja aamupäivällä, kahden jälkeen ei niitä yleensä ole enää tarjolla lainkaan. Ehkä jotain Tesco's finest jotka oli poistomyynnissä tosi kauan, mutta niiden hinta oli silti tuotteeseen nähden liian kallis. Olen siis ihan erikseen käynyt etsimässä, että missä olisi näitä punalaputettuja iltaisin, että voisi ostaa (ja siis menen kauppaan ENNEN sen ekstra-alennusajan alkua, että josko joku olisi hamstrannut ne - ei, ei vaan ole sellaisia).

Tänään ensimmäisen kerran melkein puoleen vuoteen ehdin ostamaan Lidlin 2€ hävikkivihanneslaatikon. Kahdeksan jälkeen aamulla niitä ei enää yleensä ole.

Mitään S-liikkeen hävikkikasseja täällä ei ole, Resq toimii - pari ravintolaa siinä mukana, ei yhtään kauppaa.

Sano vain suoraan ettet ole valmis uhraamaan kahta iltapäivää ja iltaa viikossa klo 17:30-21 siihen että ramppaat kaupasta kauppaan keräämässä punalapputuotteita pois kärryysi, ennen kuin muut ehtivät, odottelet yli tunnin joka kaupassa ilta-alen alkuun, kylmälaukun kanssa sen jälkeen kun olet löytänyt edes pienen saaliin. Mitään ylimääräistä ei kärryyn saa laittaa ja jos esimerkiksi lihahyllyssä on vain maksaa alennuksessa silläkertaa, otat kaikki kolme laputettua maksapakettia ja teet niistä ruokaa, osan pakastaen myöhempää käyttöä varten.

Tällä tyylillä jokaisesta kaupasta löytyy jotakin ja niistä mitä löytyi, kokoat seuraavan päivän ruoat.

Ei se mene kuten kuvittelet, että kävelet S markettiin ja otat mitä mieli tekee, sillä kaikki on punalaputettu. Jos juotte yleensä esimerkiksi rasvatonta maitoa ja punaisia kotimainsta maitoja on vieressä laputettu, niin silloin jätät rasvattomat hyllyyn ja ostat laputettua punaista maitoa ( jonka litrahinta muutes on 0,4€) koska se on halvempaa kuin rasvaton maito jne.

Jos ei ole valmis käyttämään aikaa ja vaivaa, eikä suunnittelemaan syömisiä sen mukaan mitä milloinkin on tarjouksessa, tämä malli ei toimi. Mutta älä huutele toimimattomaksi tai mahdottomaksi ennen kuin kokeilet.

(en ole ap, vaan tuo, joka valitti, ettei täällä ole enää ilta-alen aikaan punalaputettuja saatavilla)

Yritin selittää, että todellakin olen yrittänyt kytätä ja kiertää ja selvittää ja kokeilla, olemme myös siskon kanssa soitelleet ja vertailleet tilannetta. Työkaverini asuu naapurikaupungissa 60km päässä ja siellä todellakin näitä iltalaputettuja tuotteita ON!!!  Jos minulla on joskus asiaa sinne naapurikaupunkiin, niin todellakin kierrän kaikki mahdolliset alepisteet (työkaverini vinkkaamana, hän tietää "kaikki" alepaikat, ja on todennut, että tämä missä asun, on todellakin onneton paikka).

Olen muutamankin illan kierrellyt kauppoja, ja täällä ne punalaputetaan aamuisin tai aamupäivisin. Mitään iltapäivän tai illan laputuskierrosta ei täällä ole. Totta on, että en todellakaan käytä tällä hetkellä aikaani muutaman kerran viikossa kyttäämässä jotain, jota ei edes ole. Silloin tällöin tarkistan, onko tilanne muuttunut.

Täällä EI ole Resq-sovellukseen kirjautunut kuin tosiaan muutamia ravintoloita, ei ainuttakaan (K-)kauppaa eikä leipomoa. Täällä ei ole myöskään S-kauppojen hävikkikasseja näkynyt, ja olen niitä kysellyt. Työntekijöiden (sukulaisia ja naapureita kaupoissa töissä) mukaan ei tarvitse sellaiseen ruveta, kun osaavat tilata sopivasti ettei tule hävikkiä ja -30% myynnillä saa sitten melkein kaikki loput menemään. Jäljelle jäävät menee parille hyväntekeväisyysjärjestölle. Täällä noita ruokakasseja jaetaan diakonian tai sossun lappujen perusteella, kuka vain ei voi mennä jonoon kuten monilla muilla paikkakunnilla.

Maanantaiaamut ovat täkäläisittäin parhaita hetkiä, viikonlopun jäljiltä Citymarketissa on usein korikaupalla erilaisia maitoja, joskus on ollut rasvatonta maitoa 0,20€/litra. Ostin pakkaseen. Lasken aina sen litra/kilohinnan, jos alennus on -30%, peruspäässälaskut onnistuu mulla ilman laskinta. Maanantaiaamuisin on Cittarissa myös laputettua lihaa, kanaa ja joskus jopa kalaa, mutta viime aikoina niissäkin on ne alennetut hinnatkin olleet ihan älyttömiä.

Tokmannilla on yllättäviä alennuksia, ennen joulua oli todella paljon leipiä 0,50€(joululeipää) ja 0,20€(Vaasan iso paahtis), ostin koko pakastimen täyteen - näillä hinnoilla ei kannata leipoa itse sitten. Myös perunat oli 0,20€/5kg säkki. Kierrän aina ostosreissullani Tokmannin alennuspisteet, välillä on kissanruokaa tai koiranruokaa edullisesti (viimeksi oli 15kg koiranruokasäkki -30% koska se oli pinnasta likainen). R

Reissuni on siis Lidl (onko hävikkilaatikoita), CM (alennukset, plussatarjoukset), Tokmanni (alennetut tuotteet, tarjoukset) ja Prisma, josta todellakin ostan 10 pakettia jauhelihaa 1,50€/400g tai ne kaikki kolme pakettia 0,90€/kg broilerinkoipia -30%. Tai kuten joulun jälkeen kinkkuja 2,99/kg.

Ja viimeisenä käyn vielä kiertotietä pikkupaikkakunnan S-marketissa, olisiko siellä jotain.

Lähimmät kaupat ovat siis automarketteja noin 20km päässä, ja nykyisillä bensanhinnoilla ei kannata ajella edestakaisin kauppojen välillä etsimässä, että onko jossain jotain punalaputettuna - reitin on oltava suoraviivainen.

Käytännössä kaikki liha, kala ja kana, mitä meillä syödään, on alennettua. Pyrin ostamaan myös kaikki kananmunat alennettuun hintaan, viimeksi oli Tokmannilla tarjous 2x10munan rasiat/1,80€. Tuo on kilohinnaltaan halvempaa kuin halvin xtran munapaketti. Vihanneksissa ja hedelmissä ostan vain edullisimpia, pari kertaa vuodessa jotain granaattiomenaa joka on 2,99€/kg tms.

Mutta siis tosiaan täältä hevonprseestä ei kannata joka ilta käydä kyttäämässä 60km päässä olevan kaupungin hyviä saaliita. Pitää olla pidemmän aikavälin suunnitelmaa, ja siinä rankasti hyödynnän kaikkea mahdollista edullisesti saatavilla olevaa.

Vierailija
212/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Latasin tuon resq: n nyt kun tässä ketjussa mainostettiin. Meidän kaupungissa siinä on näköjään viisi lounaspaikkaa, joista yksi kiinalainen ja yksi pitseria. Kiinalaisesta saisi keiton 2,5 euroa yksi annos. Enköhän minä edelleenkin keitä sen itse Lidlin kasviksista.

Resq sovellus ei tosiaan toimi kaikilla paikkakunnilla. Ja jos toimii niin saattaa olla tarjolla vain kiinalaista ym. Itse en koskaan osta ravintoloista mitään, haen ainoastaan k-kauppojen yllätyskasseja. Eroja on kyllä tosi paljon k-kauppojen välillä, haen vain niistä mitkä olen hyväksi havainnut. Välillä 5 euron kassissa on voinut olla vaikka kilo lohta, pari naudan jauhelihaa, Pullava pitko, maitoa ja jugurttia, einestä.

Kirjoitin tähän ketjuun jo aiemmin, että meillä ruokalaskut pienet, alle 200 kuussa (minä + teini + esiteini). Katsoin s-mobiilin omista ostoista että viimeisen 12 kk aikana lihaan ja kalaan mennyt 120 euroa, maitotaloustuotteisiin 264 euroa (juustojen osuus 140 euroa). K-kaupassa lihaan ja kalaan mennyt 52 euroa ja maitotaloustuotteisiin 67 euroa. Lidlissä en juurikaan käy. Mutta siis ihan jo noiden tietojen valossa meillä on oikeasti pienet ruokamenot, en ole vain päästäni keksinyt. Toisissa perheissä nuo samat rahat menee yhden kuukauden aikana.

Eli sanoisin että aika pienellä rahalla voi selvitä. Riippuu vähän missä asuu, onko mahdollista hyödyntää Prisman -60 % alea, onko lähellä Resq mahdollisuutta, miten paljon jaksaa tehdä itse, onko ruoka-allergioita. Ja varmasti myös omat ruokamieltymykset vaikuttaa. Itse oon aina tykännyt ihan perus kotiruuasta, karkkeja/ suklaata/jäätelöä en osta itselle ollenkaan, kun en pidä makeasta. Lapset kyllä tykkää, heille ostan lauantai-herkuksi välillä esim ben & jerry jätskiä jos tarjouksessa. Ollaan kaikki hoikkia ja terveitä.

Jep. Mäkin poistin tuon sovelluksen, koska mun mielestä ne ruoat ei ole erityisen halpoja. Esim. Ennemmin mä tilaan lähipizzeriasta lempi pizzaani 8€:lla kuin ajan 15 min maksaakseeni 6€ pizzasta, jota en normaalisti tilaisi. Tai miksi ostaisin pussillisen pullaa sovelluksen kautta kun saan samalla hinnalla lähikaupasta klo 20

jälkeen.

Vierailija
213/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen budjetoinut 150-200€/kk ruokaan ja meillä asuu lisäkseni 17 -vuotias ja 19 -vuotias. Viikossa ostan 50€urolla ruokaa. Hyödynnän ilta-alet. Ja teen itse. Kaikki ruuat syödään kotona.

Hei laitatko listan mitä olet ostanut viikossa 50 eurolla? Tai mitä ruokia syötte, konkretisoituisi tällaiselle tuhlurille miten voi säästää? Mikä teillä on annoskoko? Onko urheilevia teinipoikia joiden ruokamäärä voi olla valtaisia koska energiankulutus on myös suurta.

ap

Lohta ja juuresmuussia,

Pasta carbonaraa

Chili con carnea

Huomenna:

Sunnuntaina:

Aamuisin syödään puuroa/jugurttia, hedelmiä/marjoja, kahvia, karjalanpiirakoita, kananmunia, mitä milloinkin.

Joka aterialla on myös salaattia ja leipää. Iltapalalla yleensä syövät leipää, juustoa, tomaattia/kurkkua/paprikaa ja teetä

Ostan KAIKKI -60 %alesta ja hyödynnän 2€ hevilaatikot ja 3€ leipäkassit. En mene listan kanssa kauppaan, vaan ostan mitä sattuu olemaan alessa. Käyn parina iltana viikossa 2-3 kauppaa läpi. Jatkojalostan edellisen päivän ruokia seuraavana päivänä, ruokahävikkiä ei ole, vaan pakastan tarvittaessa.

Juu juu, että tämä ruokalista 50 eurolla. Niin varmaan. Ja ihan kaikki löytyy -60 alella. Ja ihan joka viikko. Näinköhän uskoisi? Kovin monet ruuasta säästämistarinat täällä tuntuvat aika uskomattomilta. Jos joku väittää 50 eurolla saavansa viikon ruuat aikuiselle ja 2 teinipojalle, niin jotain kyllä taitaa jäädä laskuista pois ja vielä 3-4 ateriaa päivässä. Siis 21-28 ateriaa viikossa 3 hengelle.

Minä käyn lähes poikkeuksetta aina klo 21 kaupassa ja aina, ihan aina, löytyy jotain 60 prosentin alella. Läheskään aina ei ole lohta tarjouksessa, mutta jotain muuta kyllä.

Minä kyllä haluaisin myös käydä tuollaisessa kaupassa, missä olisi aina illalla punalaputettuja tuotteita jäljellä! Täkäläiset kaupat laputtaa tuotteet aamulla ja aamupäivällä, kahden jälkeen ei niitä yleensä ole enää tarjolla lainkaan. Ehkä jotain Tesco's finest jotka oli poistomyynnissä tosi kauan, mutta niiden hinta oli silti tuotteeseen nähden liian kallis. Olen siis ihan erikseen käynyt etsimässä, että missä olisi näitä punalaputettuja iltaisin, että voisi ostaa (ja siis menen kauppaan ENNEN sen ekstra-alennusajan alkua, että josko joku olisi hamstrannut ne - ei, ei vaan ole sellaisia).

Tänään ensimmäisen kerran melkein puoleen vuoteen ehdin ostamaan Lidlin 2€ hävikkivihanneslaatikon. Kahdeksan jälkeen aamulla niitä ei enää yleensä ole.

Mitään S-liikkeen hävikkikasseja täällä ei ole, Resq toimii - pari ravintolaa siinä mukana, ei yhtään kauppaa.

Sano vain suoraan ettet ole valmis uhraamaan kahta iltapäivää ja iltaa viikossa klo 17:30-21 siihen että ramppaat kaupasta kauppaan keräämässä punalapputuotteita pois kärryysi, ennen kuin muut ehtivät, odottelet yli tunnin joka kaupassa ilta-alen alkuun, kylmälaukun kanssa sen jälkeen kun olet löytänyt edes pienen saaliin. Mitään ylimääräistä ei kärryyn saa laittaa ja jos esimerkiksi lihahyllyssä on vain maksaa alennuksessa silläkertaa, otat kaikki kolme laputettua maksapakettia ja teet niistä ruokaa, osan pakastaen myöhempää käyttöä varten.

Tällä tyylillä jokaisesta kaupasta löytyy jotakin ja niistä mitä löytyi, kokoat seuraavan päivän ruoat.

Ei se mene kuten kuvittelet, että kävelet S markettiin ja otat mitä mieli tekee, sillä kaikki on punalaputettu. Jos juotte yleensä esimerkiksi rasvatonta maitoa ja punaisia kotimainsta maitoja on vieressä laputettu, niin silloin jätät rasvattomat hyllyyn ja ostat laputettua punaista maitoa ( jonka litrahinta muutes on 0,4€) koska se on halvempaa kuin rasvaton maito jne.

Jos ei ole valmis käyttämään aikaa ja vaivaa, eikä suunnittelemaan syömisiä sen mukaan mitä milloinkin on tarjouksessa, tämä malli ei toimi. Mutta älä huutele toimimattomaksi tai mahdottomaksi ennen kuin kokeilet.

Onhan tämä vitsi?

Vierailija
214/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla menee jo yksin varmaan 500 e, eipä tarvitse laskea ja ostan aina mitä haluan, niin myös jatkossa.

Vierailija
215/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Lohta ja juuresmuussia,

Pasta carbonaraa

Chili con carnea

Huomenna:

Sunnuntaina:

Onhan tämä vitsi?

Varmaan sellaisen mielestä ”hauska” joka käyttää 800€ ruokaan kuukaudessa.

Vierailija
216/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla menee jo yksin varmaan 500 e, eipä tarvitse laskea ja ostan aina mitä haluan, niin myös jatkossa.

Täällä näkee usein laskettavan että jos yksi syö kahdella sadalla kuussa, niin kaksi neljällä ja kolme kuudella sadalla jne. Kun ei se ole noin yksinkertaista. Suurperheessä jokainen seuraava syö edellistä halvemmalla, sillä isot pakkauskoot ovat edullisempia ja on suhteessa edullisempaa laittaa ruokaa monelle kuin yhdelle.

Vierailija
217/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jep. Mäkin poistin tuon sovelluksen, koska mun mielestä ne ruoat ei ole erityisen halpoja. Esim. Ennemmin mä tilaan lähipizzeriasta lempi pizzaani 8€:lla kuin ajan 15 min maksaakseeni 6€ pizzasta, jota en normaalisti tilaisi. Tai miksi ostaisin pussillisen pullaa sovelluksen kautta kun saan samalla hinnalla lähikaupasta klo 20

jälkeen.

Minkäs sille sitten voi, jos asuu paikassa, jossa alennuksella ei löydy mitään.

Onneksi täällä on toisin. Nytkin resq sovellus näyttää 53 aktiivista tarjousta ja myytyjä hevilaatikoita ja leipäkasseja ja illalla tulee vielä yllätyskassit jakoon.

Vierailija
218/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä näkee usein laskettavan että jos yksi syö kahdella sadalla kuussa, niin kaksi neljällä ja kolme kuudella sadalla jne. Kun ei se ole noin yksinkertaista. Suurperheessä jokainen seuraava syö edellistä halvemmalla, sillä isot pakkauskoot ovat edullisempia ja on suhteessa edullisempaa laittaa ruokaa monelle kuin yhdelle.

Kyllä se yksi ihminen on oikeutettu ostamaan suurpakkauksen ihan samalla tavalla kuin kuka tahansa muukin. Ellei puhuta siitä, että litran purkissa olevaa jogurttia tekee mieli kerran viikossa pienen lasillisen verran. Maitotuotteista tuoretuotteet ovat niitä, joissa on hankaluuksia, mutta suunnilleen kaiken muun voi pakastaa.

Ja yksinasuvan neljän hengen makaronilaatikko maksaa ihan saman verran per annos mitä neljän ihmisen perheessä.

Vierailija
219/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap tässä taas. Lähin Lidl on 19km päässä, lähin Prisma ja Cittari on 25km päässä, eipä oikein huvitä lähteä ajamaan rescueruokaa joka ilta 50km ilman takeita, että löytyykö mitään. Ei näillä bensan hinnoilla. Käyn kaupassa kun olen vienyt lapsen harrastukseen ja on harrastuksen ajan aikaa tehdä ruokaostokset. 

Nettotuloistamme 800€ vie nettotuloistamme 17%. Oho, yllätti miten paljon.

Tässä viimeisen reissun kauppakuitti:

Maito 4 tökkiä laktoositonta 4,60

Täysmehu 1,79

Astianpesukoneen tabletti 40kpl 2,79

Kreikkalainen jogurtti 1kg 2,59

Heinz ketsuppi 1kg 2,95

Korppujauho 0,58

Käsisaippua 500ml 0,98 (korona-aikana en tykkää täyttöpulloista)

laktoositon kuohukerma 2kpl 1,70

Kinkku leivälle 4,09 (ostin kalliin joo)

Sinappi 1,58

Pekoni 2pkt 3,96

Kismet dumle 4kpl 2,36 (muistin hinnan aiemmin väärin)

Viinirypäle 500g 2,39

Salaatinkastike 1,79

Meetwursti 2,59

Tomaatti 1kg 2,99

Paprika 500g 1,69

Kananmuna 15kpl 2,49

Naudan jauheliha 700g 5,89   

Yhteensä tekee 52,75. Leipää olen hakenut aiemmin tällä viikolla leipomon myymälästä, sinne meni 9,50e. Sitä syödään viikonloppu pakastimesta ellen innostu leipomaan. Maanantaina menen seuraavan kerran kauppaan ja ostan ruokaa perjantaihin saakka. 800 jaettuna 30 päivällä tekee 26€ per päivä ja sisältää siis noi kaikki saippuat ja sellaiset. Näin kun ajattelen niin ei ole paha, mutta se vain että tulomme eivät riitä enempään. Ja jos ruuan hinta nousee, se tarkoittaa tinkimistä. No, aloitetaan kalliista kinkusta. Juustoa jätin jo ostamatta, rippeet sai riittää viikonloppuun. Mehua vain viikonlopuksi.

ap

Vierailija
220/281 |
22.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tässä taas. Lähin Lidl on 19km päässä, lähin Prisma ja Cittari on 25km päässä, eipä oikein huvitä lähteä ajamaan rescueruokaa joka ilta 50km ilman takeita, että löytyykö mitään. Ei näillä bensan hinnoilla. Käyn kaupassa kun olen vienyt lapsen harrastukseen ja on harrastuksen ajan aikaa tehdä ruokaostokset. 

Nettotuloistamme 800€ vie nettotuloistamme 17%. Oho, yllätti miten paljon.

Tässä viimeisen reissun kauppakuitti:

Maito 4 tökkiä laktoositonta 4,60

Täysmehu 1,79

Astianpesukoneen tabletti 40kpl 2,79

Kreikkalainen jogurtti 1kg 2,59

Heinz ketsuppi 1kg 2,95

Korppujauho 0,58

Käsisaippua 500ml 0,98 (korona-aikana en tykkää täyttöpulloista)

laktoositon kuohukerma 2kpl 1,70

Kinkku leivälle 4,09 (ostin kalliin joo)

Sinappi 1,58

Pekoni 2pkt 3,96

Kismet dumle 4kpl 2,36 (muistin hinnan aiemmin väärin)

Viinirypäle 500g 2,39

Salaatinkastike 1,79

Meetwursti 2,59

Tomaatti 1kg 2,99

Paprika 500g 1,69

Kananmuna 15kpl 2,49

Naudan jauheliha 700g 5,89   

Yhteensä tekee 52,75. Leipää olen hakenut aiemmin tällä viikolla leipomon myymälästä, sinne meni 9,50e. Sitä syödään viikonloppu pakastimesta ellen innostu leipomaan. Maanantaina menen seuraavan kerran kauppaan ja ostan ruokaa perjantaihin saakka. 800 jaettuna 30 päivällä tekee 26€ per päivä ja sisältää siis noi kaikki saippuat ja sellaiset. Näin kun ajattelen niin ei ole paha, mutta se vain että tulomme eivät riitä enempään. Ja jos ruuan hinta nousee, se tarkoittaa tinkimistä. No, aloitetaan kalliista kinkusta. Juustoa jätin jo ostamatta, rippeet sai riittää viikonloppuun. Mehua vain viikonlopuksi.

ap

En edelleenkään tajua miten tuommosilla ostoksilla kertyy 800e.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi