Millä peruskoulun päättätodistuksen matematiikan arvosanalla kannattaa vielä valita lukion pitkä matematiikka?
Kommentit (24)
Peruskoulusta sain muistaakseni ysin. Valitsin lyhyen matikan, josta suoriuduin kympin keskiarvolla ja ällän todistuksella liiemmin läksyjä tekemättä. Päädyin tekniselle alalle ja opiskelin lukion pitkän matematiikan ensimmäisen opiskeluvuoden aikana. Ei ollut vaikeaa.
Ysin. Mahdollisesti kasin, jos on valmis lukiossa tekemään töitä, ja tuo kasi peruskoulussa ei ole vaatinut kohtuuttomasti.
Vierailija kirjoitti:
"Itse tein matikan läksyjä lukiossa 0,5-3h illassa." Wow, minulla meni kaikkiin yhteensä tuo 0,5 h illassa, no keskiarvokin sitten jäi alle 9.
Minulle ei puoli tuntia riittänyt. Tein kaikista luonnontieteistä ja matematiikasta kaikki kurssit. Sain luki- ja oppimisvaikeuksista huolimatta hilattua keskiarvon yli ysiin ja järkättyä itseni yliopistoon vaikealle alalle. Siellä oppimisvaikeudet haittasivat vielä enemmän. Opiskelin kuitenkin 1,5 tutkintoa ja olen nykyään tyytyväisenä töissä.
"Itse tein matikan läksyjä lukiossa 0,5-3h illassa." Wow, minulla meni kaikkiin yhteensä tuo 0,5 h illassa, no keskiarvokin sitten jäi alle 9.