Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työhaastattelussa kyseltiin outoja, jäi kumma olo

Vierailija
21.01.2022 |

Kävin tänään työhaastattelussa, edellisestä kerrasta jo vuosikymmen. Jäi hämmentämään, kun minulta ei kysytty osaamisestani kuin vähäsen eikä todistuksiakaan haluttu nähdä. Olen kyseiseen työhön täysin pätevä, ja pätevistä on pulaa.

Rekrytoijaa kiinnosti eniten se, millainen olen suuttuessani, millaiseksi entiset työkaverit minua kuvailisivat, millainen on hyvä työkaveri, kuinka käsittelen ristiriitatilanteita työpaikalla, haudonko vihan tunteita jne. Sain kuulla, että olisi parempi nostaa kissa pöydälle heti, jos joku vaivaa.

Haastattelusta jäi outo tunne. Ovatko tuollaiset kysymykset normaaleja nykypäivänä? Mitä sanoo palstalaisten intuitio- olenko hakeutumassa erityisen hankalaan työyhteisöön? Ajatuksia ja vinkkejä kaivataan!

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta kysyttiin mm. arvostanko kotiin jäävää vanhempaa ja mitä mieltä olen lapsien päiväkotiin laittamisesta vuosikkaana.

Olen nuori nainen, ja ei en saanut paikkaa.

Olisit valehdellut ettet pysty saamaan lapsia.

Jos työpaikalla on tuommoiset keinot käytössä, ihan hyvin voi mielestäni valehdella suoraan, ei tuommoiset kiertokysymyksetkään ole laillisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi