Sain ikänäkölasit ja alussa näin hyvin
Edelleen näen muuten hyvin, mutta aamulla näkö on hivenen sumea. En pysty silloin lukemaan pienempää tekstiä ja varsinkaan hämärässä valaistuksessa. Mistä tämä voisi johtua?
Näkö kyllä selkenee tunnissa tai kahdessa, kun olen jalkeilla. Käytän laseja koko hereilläoloajan, sillä minulla on lasien yläosassa miinusta ja alaosassa ilman rajausta lukulasit.
Kommentit (9)
Miksi silmätippoja? Silmäni eivät ole koskaan olleet kuivat tai tulehtuneet.
ap
Koska sait ne lasit? Ne olis hyvä uusia ajoittain, kun silmät muuttuvat vuosien mittaan.
Vuosi sitten sain. Näen näillä edelleen hyvin heti kun sumeus poistuu, joten en näe syytä uusia.
ap
Minkä ikäisenä saadaan ikänäkölasit?
Vierailija kirjoitti:
Mä "sain" kaksteholasit 50-veenä, mutta en siis alkuun tarvinnut, kun likinäkö kompensoi ikänäköä.
Silmäsi ovat kuivat aamuisin vaikka et sitä tunnista. Silmätipat auttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä "sain" kaksteholasit 50-veenä, mutta en siis alkuun tarvinnut, kun likinäkö kompensoi ikänäköä.
Uuh, en kyllä millään haluaisi alkaa käyttämään silmäkaseja. Aurinkolasitkin alkavat ahdistamaan jos joutuu kauan pitämään. Tuleeko ne pakosti kaikille, vai auttaisiko näönkorjaus leikkaus.
Vierailija kirjoitti:
Mä olin lähes päivälleen 20. Kulkee sukurasitteena silmäongelmat. Normaalisti kai nää on kaksi- tai moniteholinssit, mutta yleisesti määrätään "ikänäköön".
Kokeile silmätippoja