Leikkaisinko pitkät ja paksut hiukseni lyhyemmiksi?
Olen jahkaillut asian kanssa jo pari vuotta. Minulla on paksut puoliselkään (tai oikeastaan pian jo vyötärölle) asti ulottuvat vaaleat hiukset. Olen pitkä ja hoikka, 25-vuotias. Kasvoni ovat ovaalinmuotoiset. Saan hiuksistani aina kehuja joka puolella, mikä on tietenkin mukavaa. Mutta alkaa jo kyllästyttää pitkien hiusten kääntöpuolet kuten se, että ne kuivuu ikuisuuden ja muotoiluraudalla tehdyt kiharat lätsähtää tunnissa. Laittamattomana hiukset on tosi tylsät enkä niitä usein jaksakaan laittaa, mutta sitten jos jaksan niin ne on tietenkin tosi kauniit. Olen tässä harkinnut pitkää polkkaa.
Leikkaisitteko jos olisin minä? Kasvaakohan hiukset vielä takaisin pitkiksi jos leikkaan ne?
Kommentit (17)
Jos tarvitset täältä tukea päätöksellesi, en usko että tulet viihtymään pitkässä polkassa. Suosittelen sinua kuitenkin pätkäisemään aluksi hiukset esimerkiksi lapaluiden kohdalle.. Tästähän on sitten hyvä jatkaa kumpaan suuntaan tahansa...
Ne o hiukset, ne kasvaa takaisin eikä mebetä luonnollista paksuuttakaan leikkauksesta.
vissii keskivatsa ja selkä. Siis mulla alkoi tuo siintä kun pelkäsin suolisto syöpää ja näin telkussa kun joku mies kertoi veren vuodastaan suolessa. Niin sen jälkeen seuraavana yönä heräsin jalat velton tuntusina ja koski selkää ja mahaa. Pelkäsin sen jälkeen että kuolen yön aikana.
Älä leikkaa, mulla oli nuorempana pitkät ja paksut hiukset ja nyt vanhempana ohuet ja kasvavat tosi hitaasti.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 17:39"]Olet vasta 25v. Ei taida lapsia olla? Lasten saanti yleensä ohentaa hiuksia eikä jää aikaa niiden kanssa räpläämiseen. Eli nauti siitä, mistä sinulla on nyt. 10 vuoden päästä voi tarinasi olla eri.
[/quote]
Tai sitten käy kuin minulla. Keskipaksut hiukset paksuuntuivat ja kihartuivat eivätkä ole palautuneet takaisin (viimesimmästä synnytyksestä jo 5vuotta). En ymmärrä mitkä hormonit siinä vaikutti mutta upean tukan sain 2 raskauden tuloksena.
Kiitos vastauksista :) Hiukseni kasvavat kyllä sen n. 10 cm vuodessa ellei vähän ylikin. Kun hiukseni olivat vähän lyhyemmät, rintoihin asti, niissä vielä pysyivät kiharat monta päivää putkeen. Sen yli kun kasvoi niin kiharrus on selkeästi vaikeutunut eikä hius enää jaksa pitää muotoaan. Pitkän polkan kääntäisi raudalla kyllä tosi nopeasti ja vähän kammalla kohottaisi tyvestä. Tällä hetkellä saa käyttää järkyttävän määrän hiuslakkaa jos haluaa kohottaa tyveä, ja inhoan litteää pitkää tukkaa kun se näyttää jotenkin hiirulaiselta.
Lapsia ei ole eikä varmaan tule. Suvussamme on kaikilla naisilla tämä sama geeni, äidillänikin on paksut vaaleat hiukset. Aika harvinaista kampaajien mukaan, koska yleensä vaalea hiuskuitu on hentoa ja ohutta.
Olin jo varaamassa parturiaikaa, mutta kun mainitsin asiasta eräälle kaverille, hän sanoi: "Älä nyt ihmeessä leikkaa, ajattele että toiset maksaa itsensä kipeäksi hiuspidennyksistä". Tuo sai minut sitten vielä empimään.. Täytyy siis jatkaa pohdintaa. Minulla on selvästi joku hiusidentiteetti kun päätös on näin vaikea :D
No sinulla on sen verran pit tukka nyt, että uskon pienenkin lyhentämisen freesaavan kivasti ilmettä. Harva nyt kuitenkaan pidennyksilläkään ihan noin pitkää tukkaa "haluaa", että tämön kommentin jättäisin ihan omaan arvoonsa.
Jos tykkäät tehdä kampauksia ja kääntää tukkaa, kannattaa sinun ehdottomasti pätkäistä hiuksiasi. Ja jos hiuksesi kasvavat tuota vauhtia, ovat ne pitkät taas nopeasti.
Mä leikkaisin. Vaihtelu virkistää.
Hiukset näyttävät nyt väriltään ja pituudeltaan aika lailla samalta kuin tässä kuvassa:
Mä leikkasin todella paksut ja pitkät hiukset pitkäksi polkaksi. Hetkeäkään en ole katunut vaikka mulla on jopa liian paksut hiukset polkaksi. Nopeaan tahtiin ovat kyllä kasvaneetkin, saa kokoajan olla lyhentelemässä :D
Toiset (ajattelemattomat) ihmiset ovat kyllä kritisoineet miksi leikkasin 'ah-niin-ihanat hiukset lyhyiksi. Mutta leikkaa siis säkin ihmeessä lyhyiksi, ovat ainakin minulla todella helpot ja hiusten hoitotuotteitakin menee vähemmän!
Jos tukkasi kasvaa nopeasti, suosittelen vaihtelevuuden vuoksi leikkaamaan. Jos epäröit tukan kasvamista, älä heti leikkaa niin lyhyeksi. Myös pitkä polkka vaatii laittamista, eikä ole niin helppo, kuin usein luullaan (ellei anna sen vain roikkua kasvoilla). Hiuslastusi voi myös olla sellainen, että ei siinä kiharat pysy missään pituudessa. Mutta suosittelen leikkaamaan tukkaa, jos sitä omet kauan miettinyt! Tosin kannattaa aloittaa pienestä, jos luulet että tulet katumaan.
Vyötärölle asti on ehkä jo vähän ylipitkät. Lyhentäisin sinne puoliselkään tai jonkin verran harteiden yli.
Leikkaa vaan kun kerran olet asiaa huolella harkinnut, kasvavat takaisin nopeasti :)
Olet vasta 25v. Ei taida lapsia olla? Lasten saanti yleensä ohentaa hiuksia eikä jää aikaa niiden kanssa räpläämiseen. Eli nauti siitä, mistä sinulla on nyt. 10 vuoden päästä voi tarinasi olla eri.
Minulla oli puoliselkään ulottuvat hiukset eli lyhyemmät kuin sinulla. Mietin pitkää polkkaa mutta en ihan niin lyhyeksi uskaltanut leikata. Nyt nämä on vähän olkapäämittaa pidemmät. Ihan kivaa vaihtelua välillä ja kuivuvat nopeammin.
Älä leikkaa. Pitkät hiukset ovat loppujen lopuksi helpommat (ja kauniimmat). Harvalla on kauniit paksut hiukset tässä maassa ja nuorempana kannattaa pitää vielä pitkää (kaikilla ei enää hiukset kasva kunnolla nelikymppisenä ja joutuu pitämään lyhyempää vaikka ei haluaisi).
:)
Ap tässä. Kiiitos kaikille vastanneille :) Tänään sitten vihdoin uskalsin ja kävin parturissa leikkauttamassa hiukset olkapäille. Ainoa ajatukseni nyt muutaman tunnin jälkeen on, että miksen ole tehnyt tätä aikaisemmin! Hiukset ovat nyt todella paksut ja hyväkuntoiset. Olin niiin onnessani lähtiessäni parturista ulos, en todellakaan itku kurkussa kuten pelkäsin :D