Poistamisen perusteet?
Olen suhteellisen uusi av-palstalla ja haluaisin tietää millä perusteilla keskusteluja täällä poistetaan? Juuri kun yritin kirjoittaa yhteen asialliseen euroviisu keskusteluun niin tuli että 404 poistettu. Miksi?
Onko siinä jotain logiikkaa vai onko se täysin mielivaltaista? Ymmärrän ne haukkumis ketjut mutta asiallinen viisu keskustelu?
valaiskaa minua?!
Kommentit (18)
Olen huomannut että jokaisen keskustelun saa poistettua, jonka ilmoittaa asiattomaksi. Olen ilmoittanut kaikki ketjut automaattisesti asiattomiksi joissa mainitaan Jenni Vartiainen. Vaikka ketju oliskin alkanut asiallisesti, tiedetään että pian se muuttuu törkeäksi solvaamiseksi. Ja tämän olen laittanut poiston perusteluksi. Aina ovat poistaneet.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:46"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:41"]Vähän uskomatonta, että joitakin bloggaajia koskevat keskustelut poistetaan sekunnissa, mutta eräästä bloggaajasta on tälläkin hetkellä(?) n. 60 sivun mittainen keskustelu... [/quote] bloggaajan luvalla, markkinointikikka. Vai luuletko ettei mungoanna saisi halutessaan keskustelua poistettua.
[/quote]
Aivan joo. Mä en edes tota vaihtoehtoa huomannut miettiä. Että kaikki julkisuus on hyvästä.
Ja pedofiilien sairaat fantasiat saattavat roikkua pitkäänkin palstalla.
Ainakin Pknn pudottua oli keskustelu sellaista, että voi häpeä kaiken sen puolesta.
Ainakin bloggaajat ovat mielivaltaisesti kielletty puheenaihe (jotkut ovat, jotkut ei). Jenni Vartiainen on kielletty puheenaihe. Älä kysy miksi tai miten...
Äsken hävisi ihan asiallinen bloggaajakeskustelu. Mikäli palstalla _ei_saa_ puhua tietyistä ihmisistä, voisi ylläpito laittaa tästä infoa keskustelun sääntöihin.
"Jenni Vartiaisesta keskusteleminen on kielletty" (käy järkeen, Sanomakytkösten takia)
"Värikäs Pipsa -blogista keskusteleminen on kielletty"
"Mungolife-blogista saa keskustella ja bloggaajaa saa haukkua tiettyyn rajaan asti, sillä me modetkin inhoamme häntä"
jnejne...
Blogihullut tunnistaa jo kaukaa ja ne keskustelut saakin poistaa, ei kande ruokkia pakkomielteisiä.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:23"]
Blogihullut tunnistaa jo kaukaa ja ne keskustelut saakin poistaa, ei kande ruokkia pakkomielteisiä.
[/quote]
Saakos muista julkisista henkilöistä keskustella? Onko julkkishullujakin olemassa? (ja kyllä, isot+tunnetut bloggaajat ovat nykyään julkisuuden henkilöitä)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:16"]
Ainakin Pknn pudottua oli keskustelu sellaista, että voi häpeä kaiken sen puolesta.
[/quote]
Siinä keskustelussa joka poistettiin oli vain yksi maininta pkn:stä. Keskustelu painottui enemmän musiikillisiin piirteisiin. Ikävää kun ei saa keskustella normaalisti asioista...
ap
Niinpä, selvyyttä poistamisperusteisiin kiitos. Miksi asiallisia ketjuja poistetaan? Miksi ketjuja bloggaajista poistetaan vaikka niissä ei mainita bloggaajaa nimeltä eikä asiatonta keskustelua ole, vaan keskustelua blogin sisällostä? Miksi koko ketju poistetaan yhden asiattoman viestin takia, eikä vain sitä yhtä viestiä?
Itse olen stä mieltä että jos ihmiset asettavat itsensä esille, saa heistä keskustella. Jos menee järjettömän haukkumisen puolelle, niin ymmärrän poistamisen, muttajos keskustelu pysyy ihan asiallisena niin en ymmärrä poistamista..
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:24"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:23"]
[/quote]
Saakos muista julkisista henkilöistä keskustella? Onko julkkishullujakin olemassa? (ja kyllä, isot+tunnetut bloggaajat ovat nykyään julkisuuden henkilöitä)
[/quote]
On, jennivartiainenhullu. Tälläset keskustelut poistoon vaan missä yksi henkilö keskustelee itsensä kanssa solvaten vainoamisensa kohdetta päivästä toiseen.
Ja miksi niitä ketjuja poistetaan joissa haetaan seuraa? Ei se kauheesti häiritse jos jengi niitä alotuksia tekee, voihan täältä löytää jonkun kivankin tyypin.
Vähän uskomatonta, että joitakin bloggaajia koskevat keskustelut poistetaan sekunnissa, mutta eräästä bloggaajasta on tälläkin hetkellä(?) n. 60 sivun mittainen keskustelu...
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:41"]Vähän uskomatonta, että joitakin bloggaajia koskevat keskustelut poistetaan sekunnissa, mutta eräästä bloggaajasta on tälläkin hetkellä(?) n. 60 sivun mittainen keskustelu...
[/quote]
bloggaajan luvalla, markkinointikikka. Vai luuletko ettei mungoanna saisi halutessaan keskustelua poistettua.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:41"]Vähän uskomatonta, että joitakin bloggaajia koskevat keskustelut poistetaan sekunnissa, mutta eräästä bloggaajasta on tälläkin hetkellä(?) n. 60 sivun mittainen keskustelu...
[/quote]
järkevä keskustelu on varmasti ok mutta haukkuminen ja yksityiselämän kaivelu ei. Miksi keskustelut eivät pysy siistinä, ihan itse aiheutte poistot. Miksi pitää solvata ulkonäköä, lapsia jne.
Mulle on valitettu että se "kirjallinen eduskunnan päätös" jota kaikkien pitää niinku noudattaa siitä ku kaks niinku aikuista menee niinku paperilla sillai yhteen ett siit niinku keskustelut poistuu jos tota niinku uutta ehdotusta siitä tuo sillai esille tääll ett sitä taas niinku muutettais takaspäin niinku
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 21:09"]
Olen huomannut että jokaisen keskustelun saa poistettua, jonka ilmoittaa asiattomaksi. Olen ilmoittanut kaikki ketjut automaattisesti asiattomiksi joissa mainitaan Jenni Vartiainen. Vaikka ketju oliskin alkanut asiallisesti, tiedetään että pian se muuttuu törkeäksi solvaamiseksi. Ja tämän olen laittanut poiston perusteluksi. Aina ovat poistaneet.
[/quote]
Niin näköjään, taas lähti 1 ketju jossa oli vain aloituskommnetti. En tarkoita että täällä pitäisi sanaakaan keskustella JV:Stä mutta mielivaltainen ketjujen poistelu vain jos joku sitä haluaa, on sensuuria.