Mitä kotimaisten tuotteiden/palvelujen käyttöä olet vähentänyt/lopettanut bensan ja autoilun verotuksen takia?
Itse tässä kuuntelen musiikkia nyt kuulokkeilla joista kotimaiset kaupat pyyttää 350e, mutta tilasin Saksasta 190e hintaan. Vaikka ALV tuli maksettua Suomeen, Saksan hinnalla myös ALV summa oli paljon pienempi.
Autoillessa nautin myös ulkomailta tilatuista iskareista ja jousista, jäi noin 150e katteet saamatta kotimaisilta kaupoilta. Pienemmän hinnan myötä myös Suomeen maksamani ALV oli pienempi.
Siinä pari esimerkkiä viimeisen vuoden osalta.
Kommentit (7)
Mie en usko että niiden kuulokkeiden hinta putoisi 190 euroon vaikka öljyn markkinahinta ja bensan hinta sen myötä laskisi.
Piruuttani olen lisännyt autoilua ja hakenut tupakat Ruotsista. Tupakan hinnassa säästää bensaveronkorotukset.
Vierailija kirjoitti:
Mie en usko että niiden kuulokkeiden hinta putoisi 190 euroon vaikka öljyn markkinahinta ja bensan hinta sen myötä laskisi.
Onko joku väittänyt sellaista?
ap
Paska aloitus, kuka nyt edes tarvii jotain kuulokkeita, säästät enemmän kun lopetat turhan ostelun.
Aika monen tuotteen kohdalla olen vaihtanut käyttämään ulkomaalaisia hintojen sekä yrittäjien anheen asenteen takia.
Ruokakaupassa moni tuote vaihtunut siihen ulkomaiseen halpisversioon. Ennen ostin esim lihaa vain suomalaisena, mutta siitä olen nyt luopunut.
Seuraava auto on tarkoitus hakea Ruotsista. Koska käytetty, niin Suomeen maksettu autoverokin tulee olemaan pienempi verrattuna siihen että täältä ostaisi uutena. Siitäkin saa bensarahaa.
Yli 300e bensarahaa jäi siis ylimääräistä kun suomalaisilta liikkeiltä jäi katteet saamatta näistä tuotteista. Muuten kyllä tukisin kotimaista, mutta nykyhallitus ei halua että teen niin.
ap