Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kotimaisten tuotteiden/palvelujen käyttöä olet vähentänyt/lopettanut bensan ja autoilun verotuksen takia?

Vierailija
21.01.2022 |

Itse tässä kuuntelen musiikkia nyt kuulokkeilla joista kotimaiset kaupat pyyttää 350e, mutta tilasin Saksasta 190e hintaan. Vaikka ALV tuli maksettua Suomeen, Saksan hinnalla myös ALV summa oli paljon pienempi.

Autoillessa nautin myös ulkomailta tilatuista iskareista ja jousista, jäi noin 150e katteet saamatta kotimaisilta kaupoilta. Pienemmän hinnan myötä myös Suomeen maksamani ALV oli pienempi.

Siinä pari esimerkkiä viimeisen vuoden osalta.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yli 300e bensarahaa jäi siis ylimääräistä kun suomalaisilta liikkeiltä jäi katteet saamatta näistä tuotteista. Muuten kyllä tukisin kotimaista, mutta nykyhallitus ei halua että teen niin.

ap

Vierailija
2/7 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mie en usko että niiden kuulokkeiden hinta putoisi 190 euroon vaikka öljyn markkinahinta ja bensan hinta sen myötä laskisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piruuttani olen lisännyt autoilua ja hakenut tupakat Ruotsista. Tupakan hinnassa säästää bensaveronkorotukset.

Vierailija
4/7 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mie en usko että niiden kuulokkeiden hinta putoisi 190 euroon vaikka öljyn markkinahinta ja bensan hinta sen myötä laskisi. 

Onko joku väittänyt sellaista?

ap

Vierailija
5/7 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska aloitus, kuka nyt edes tarvii jotain kuulokkeita, säästät enemmän kun lopetat turhan ostelun.

Vierailija
6/7 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika monen tuotteen kohdalla olen vaihtanut käyttämään ulkomaalaisia hintojen sekä yrittäjien anheen asenteen takia.

Vierailija
7/7 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokakaupassa moni tuote vaihtunut siihen ulkomaiseen halpisversioon. Ennen ostin esim lihaa vain suomalaisena, mutta siitä olen nyt luopunut.

Seuraava auto on tarkoitus hakea Ruotsista. Koska käytetty, niin Suomeen maksettu autoverokin tulee olemaan pienempi verrattuna siihen että täältä ostaisi uutena. Siitäkin saa bensarahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yhdeksän