Pettynyt kuravaatteisiin, ehdottakaa merkkejä
Käytössä nyt Reiman kuravaatteet. Joko ne on huonot tai oikeasti en osaa pukea niitä lapseni päälle oikein.
Taas oli sadetakki sisältä märkä kainaloihin asti ja kurahousut nilkoista polviin.
Jos laitan kurahanskat hihojen päälle, kastuu ne sisältä. Jos hihojen alle, ei kastu. Ok. Tämän olen ratkaissut. Mutta lahkeista vesi menee sisälle. Oli lahkeet kumisaappaiden päällä tai alla. Jos alla, kastuu sukat+sisähousut. Jos taas päällä, säästyy sukat, mutta sisähousut märät ja samoin kurahousut sisältä.
Sitten jotenkin kummassa se vesi menee sadetakin helmaa pitkin niin, että koko sadetakki sisältä märkä.
Onko ne nyt nämä Reiman uudet resorilliset kuravaatteet (kanttaukset lahkeen- ja hihansuissa), jotka saa veden menemään myös kuravaatteiden alle vai missä vika?
Ja lapsi ei istu missään lätäköissä, vaan ihan kävellään sateessa tai potkii potkupyörällä.
Kommentit (2)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 14:48"]Kaikki kurikset kastuvat sisältä, tämä johtuu kapillaari-ilmiöstä. Kaikki kuravaatteet ovat kangasta sieltä sisältä, joten imasevag kaiken veden sisään. Itse suosittelen kurahaalaria, vesi pääsee nousemaan vain lahkeista ja hihansuista. Kuriksien alle kannattaa laittaa villaa, se on märkänä lämpimämpi kuin muut materiaalit. Lahkeet ehdottomasti kumppareiden päälle ja lenksu kengän alle. Hanskat taas kannattaa laittaa takin alle. Noita reiman resorillisista en osaa mitään sanoa, mutta mielestäni takki+housut yhdistelmästä rukalla on parhaat, mutta suosittelen sitä haalaria.
T. Lastenhoitaja
[/quote]
samaa mieltä.kurahaalarit kätevämpi ja parempi ja lapselle itse helpompi laittaa .helpottaa elämää aikuisille myös.
Kaikki kurikset kastuvat sisältä, tämä johtuu kapillaari-ilmiöstä. Kaikki kuravaatteet ovat kangasta sieltä sisältä, joten imasevag kaiken veden sisään. Itse suosittelen kurahaalaria, vesi pääsee nousemaan vain lahkeista ja hihansuista. Kuriksien alle kannattaa laittaa villaa, se on märkänä lämpimämpi kuin muut materiaalit. Lahkeet ehdottomasti kumppareiden päälle ja lenksu kengän alle. Hanskat taas kannattaa laittaa takin alle. Noita reiman resorillisista en osaa mitään sanoa, mutta mielestäni takki+housut yhdistelmästä rukalla on parhaat, mutta suosittelen sitä haalaria.
T. Lastenhoitaja