Olen ollut työkkärin kautta nyt työkokeilussa seurakunnan leipäjonossa ja
Se mihin olen kiinnittänyt huomiota, on se että kun kaupoista tulee tavaraa lahjoituksina, joskus jopa suklaata/juustoja/kahvia/ muita kalliimpia tuotteita, niin työntekijät pakkaavat ne itselleen kaikki ja ns halvempi ja prosessoidumpi ruoka päätyy näihin ruoka/leipäkasseihin. Kokolihaa tulee jonkun verran, mutta se jaetaan henkilökunnan kesken, samoin kaikki mehut ja leivonnaiset. Minullekin tarjotaan usein näitä tuotteita, ennen kuin aletaan jakamaan niitä leipäjonossa käyville. Joskus olen jotain ottanutkin, mutta en rohmua kuten nuo työntekijät.
Mitä mieltä olette, onko tuo teistä kyseenalaista? Leipäjonossa kuitenkin aina on jotain. Makkaraa ja sisäelimiä usein, ja leipää.
Kommentit (74)
Vierailija kirjoitti:
Ihminen on ahne ja tilaisuus tekee varkaan .
Mutta eivät he koe varastavansa.
Ilmoita esimiehelle? Kai siellä joku esimies on?
Törkeetä. Kai menevät jonoon hakiessaan!?
Todella kyseenalaista, kantelisin eteenpäin ja soittaisin mediaan, jos kantelu ei johtaisi muutoksiin.
Ällöttäviä tyyppejä ne työntekijät.
Olen ollut jakamassa. Jakajat ottavat omat kassillisensa ennenkuin yleisö pääsee paikalle.
Näinhän se on joka paikassa, kirppareillakin. Toisaalta jos pakotettaisiin ilmaistyöhön niin kääntäisin itsekin sisäfileet ja osa kävijöistä heittää vaatimattomammat ruuat roskiin ja jonoissa käy myös niitä joiden ei tosiaankaan tarvitsisi. Vähän ristiriitaiset tunnelmat nyt.
Johtuisiko siitä että ne työntekijät itsekin ovat vähävaraisia, usein töissä tukirahoilla tai vapaaehtoisena?
Sisko teki jokunen vuosi jotain koulutehtävää kierrätyskeskuksesta ja siellä työntekijät ottivat päältä ne "parhaimmat" kamat. Ymmärrän sen jos tarpeeseen tulee mutta siellä oli ollut muutama tyyppi jotka rohmusivat ihan kaiken mikä vaan oli ns.hyvää tavaraa. Osa ilmeisesti oli mennyt kirppiksille myyntiin.
On törkeää ja väärin! Olen itse töissä yhdistyksessä, joka jakaa ruokakasseja ja henkilökunnalta ruokatuotteiden ottaminen on ehdottomasti kielletty!
Jos näin on, niin yleisönosastokirjoitus aiheesta vaan hesariin. Törkeää.
Tämä on alkanut häiritsemään minua paljon, vaikka muuten ihmiset ovat siellä mukavia ja avuliaita, niin tuon takia en haluaisi jatkaa samassa paikassa.
tee nimetön ilmianto niille kaupoille, jotka antavat ruokaa hyväntekeväisyyteen.
Meillä jaetaan kasseja, työntekijät ei saa ottaa mitään, meillä työkokeilussa/kuntouttavassa työtoiminnassa olevat saa ottaa jaon jälkeen, mitä jää yli.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoita esimiehelle? Kai siellä joku esimies on?
Pitäisi ilmoittaa kunnalle, joka järjestää näm työpaikat. Työttömyyskassa pois jos varastavat.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on alkanut häiritsemään minua paljon, vaikka muuten ihmiset ovat siellä mukavia ja avuliaita, niin tuon takia en haluaisi jatkaa samassa paikassa.
Oletko ikinä sanonut tuosta mitään? Jotain että ei oikein tunnu oikealta ottaa mitään itselle...
Vierailija kirjoitti:
On törkeää ja väärin! Olen itse töissä yhdistyksessä, joka jakaa ruokakasseja ja henkilökunnalta ruokatuotteiden ottaminen on ehdottomasti kielletty!
vanhempani oli aikoinaan kaupassa töissä ja kun oli arvontoja niin koko perhe ei saanut osallistua ettei väitetä jos osuu kohdalle että työntekijöiden perheille voitot järjestetty .
Ne tekee siellä töitä ilmeisesti ilmaiseksi joten miksi ei saisi ottaa itselleen "palkkana" parhaimpia päältä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä sanonut tuosta mitään? Jotain että ei oikein tunnu oikealta ottaa mitään itselle...
Olen sanonut, että en ota, kun ei minulla niin ruokaa kulu ja muutenkin minulla on erityisruokavalio. Muutaman kerran on tullut gluteenitonta leipää melko paljon, sitä olen vähän ottanut kyllä, myönnän.
Mutta olen ehkä vähän hiljainen ja auttelen näitä työntekijöitä ja koetan tehdä vaan mitä minulle sanotaan.
Tuo vähän riippuu noiden työntekijöiden asemasta. Jos ovat vapaaehtoisia tai TE-toimiston tuonne 9 euron päiväkorvauksella pakottamina itsekin oikeastaan tuollaista apua tarvitsevia on tuollainen toiminta oikeutetumpaa kun jos ovat oikeita palkattuja työntekijöitä. Jos eivät saa tuosta palkkaa niin oikeastaanhan nuo parhaat elintarvikkeet ovat sitten se palkka tehdystä työstä. Tällaisesta pitäisi tehdä ihan virallista ja laillista, ei varastamiseksi katsottavissa olevaa eli siis että vapaaehtoiset ja TE-toimiston tuonne pakottamat saisivat ottaa omaan käyttöönsä muovikassillisen jaettavia tuotteita.
Ihminen on ahne ja tilaisuus tekee varkaan .