Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olet lähimmässä marketissasi. Kysyt näkemältäsi myyjältä, missä tietty tuote on. Mitä myyjä tekee?

Vierailija
21.01.2022 |

a) kävelee kanssasi tuotteen luo
b) selittää, missä tuote on
c) muu, mikä?

Meidän marketissamme myyjä kävelee kanssani tuotteen luo ja näyttää, missä se on. Eikä tämä ole edes yksilökysymys, tämä on tapahtunut monen myyjän kanssa.

Miten teillä?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen paikallisen S-marketin kassalla kysyin, onko maapähkinöitä kilon pusseissa, kun en löytänyt. Kassa soitti ja paikalle tuli hetkessä toinen myyjä, joka toi kilon maapähkinäpussin. Selitti, että pakkaus on muuttunut ja varmaan siksi en sitä entisestä paikasta löytänyt. Erinomaista palvelua!

Tämä on todella väärä tapa toimia! Kassalla ei kysytä yhtään mitään enää siinä vaiheessa kun on tavarat hihnalla ja maksaminen lähestyy, silloin jäädään siihen muiden tukkeeksi siksi aikaa kun kassa asiaa selvittää. Kysymykset esitetään vapaille myyjille kaupan puolella, hyllyjen välissä, siksi he ovat siellä!

Ja varmasti joka kaupassa joku muu myyjä sieltä löytyy kun vähän katselee.

Terveisin kaupan kassa!

On joo, 😫 vähänkö kävi ärsyttämään kerran kaupan kassajonossa, kun edellinen rupesi kyselemään sitä ja tätä tuotetta kassalla maksuvaiheessa, kun olisi sen vielä halunnut mutta ei löytänyt ja sitten kassa ja tämä kyselijä painuivat johonkin hyllyjen väliin. Itse olin juuri saanut ostokseni hihnalle. Muuten olisin vaihtanut kassaa. Ärsyttävää odotella kauan jos on kiire tai ostaa pakasteita!

Vierailija
22/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään ainakin K- ja S-kaupoissa, jotka edustanevat aika lailla hintahaitarin vastakkaisia ääripäitä, on hyvä palvelu, varmaan liiterissäkin jos sieltä jonkun bongaa.

Helposti lähtevät näyttämään. Jos näyttää siltä että joku puotipuksu on kovin kiireisenä sanon erikseen että "ei tarvitse lähtee näyttämään ". Yleensä kertoo ystävällisesti hyllyvälin ja näyttää. Jos tyyppi on lähellä niin se tulee mukaan. Kaikkiaan palvelukulttuuri parantunut paljon minun elinaikanani. Voi olla että minullakin on paremmat käytöstavat kuin ennen, ainakin nykyään olen kohtelias asiakspalveluihmisille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä normaalin ihmisen pitäisi löytää tuotteet itsekin kaupasta. Siellä on opasteet ja itsekin voi ajatella mistä tuoteryhmästä voisi tuote löytyä.

Vierailija
24/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollot

Vierailija
25/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdellen, joko tulevat näyttämään tai jos eivät itsekään tiedä tarkalleen tulevat etsimään siltä alueelta missä se on, tai sitten vaan sanovat hyllyvälin numeron ja osoittavat oikeaan suuntaan.

Vierailija
26/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä normaalin ihmisen pitäisi löytää tuotteet itsekin kaupasta. Siellä on opasteet ja itsekin voi ajatella mistä tuoteryhmästä voisi tuote löytyä.

Ihan normaalia on kysyä, jos ei ole epäsosiaalinen yksilö, joka pelkää kanssakäymistä. Voi säästää paljon aikaa, kun ei tarvitse kaikkia hyllyvälejä syynätä läpi jotain erikoistuotetta etsiessä.

Vierailija
27/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

A. mikäli ei ole kassalla. Joudun sanomaan joskus ettei tarvitse tulla näyttämään, hyllypaikan kertominen riittää.

Vierailija
28/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet vauvapalstalla ja haluat tietää vastauksen johonkin kysymykseen mihin on pieni rajattu määrä vastauksia. a) teet oikean kyselyn b) teet sanallisen kyselyn johon luettelet kolme vastausta c) jotain muuta? Vastaukset b ja c ei palvele ketään.

Vierailija
29/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eilen paikallisen S-marketin kassalla kysyin, onko maapähkinöitä kilon pusseissa, kun en löytänyt. Kassa soitti ja paikalle tuli hetkessä toinen myyjä, joka toi kilon maapähkinäpussin. Selitti, että pakkaus on muuttunut ja varmaan siksi en sitä entisestä paikasta löytänyt. Erinomaista palvelua!

Tämä on todella väärä tapa toimia! Kassalla ei kysytä yhtään mitään enää siinä vaiheessa kun on tavarat hihnalla ja maksaminen lähestyy, silloin jäädään siihen muiden tukkeeksi siksi aikaa kun kassa asiaa selvittää. Kysymykset esitetään vapaille myyjille kaupan puolella, hyllyjen välissä, siksi he ovat siellä!

Ja varmasti joka kaupassa joku muu myyjä sieltä löytyy kun vähän katselee.

Terveisin kaupan kassa!

No voi että.

Vierailija
30/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia on kysyä, jos ei ole epäsosiaalinen yksilö, joka pelkää kanssakäymistä. Voi säästää paljon aikaa, kun ei tarvitse kaikkia hyllyvälejä syynätä läpi jotain erikoistuotetta etsiessä.

Joillakin on tapana kysyä ihan helppoja perustarvikkeita, missä on jauhoja, missä maito, kai vaan tunteakseen itsensä tärkeäksi..

Vierailija
31/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävi hakemassa minulle kyseisen tuotteen, koska olin jo kassalla, kun kysyin onko sitä ylipäänsä valikoimassa. Muuten tulevat yleensä näyttämään.

Vierailija
32/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu myyjästä. Vanhemmat naismyyjät jopa saattavat tulla mukaan näyttämään missä tuote on. 

Nuoret miesmyyjät vastaavat että en mä tiiä, mä oon vasta alottanut täällä.

Vierailija
33/33 |
21.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse etsin ensimmäistä kertaa riisiJAUHOJA . Mun logiikalla ne olisi ollut jauhohyllyssä, mutta kappas, niiden paikka oli riisien kanssa. Ei tullut kysymättä mieleen. Seuraavan kerran olin asialla ehkä vuotta tai paria myöhemmin ja tiesin mennä suoraan riisihyllylle, mutta eipä niitä siellä ollutkaan. Lähellä ollut myyjä kertoi, että ne on jauhohyllyssä. Ilmeisesti siis monen muunkin mielestä riisihylly ei ollut jauhoille looginen paikka.

Ostan usein hapankaalia ja totuin siihen, että ne löytää samasta hyllystä kuin perunasalaatit sun muut, kunnes kerran ei löytynytkään. Etsin ja etsin, mutta en löytänyt. Seuraavalla kauppakerralla kysyin, onko tuote poistunut valikoimasta. No ei ollut, vaan se oli siirretty kylmäkaappiin, missä on kalat ja äyriäiset! Olisiko sulle tullut mieleen etsiä sieltä?