Miksi miehen kannattaisi hankkia lapsi?
Olen lukenut, että äitiys on ihanin asia maailmassa. Selvä. Mutta puolet vanhemmista on miehiä. Miksi miehen kannattaisi ryhtyä isäksi, kun parhaimmillaankin luvassa on vain kalpea aavistus maailman ihanimmasta asiasta? Mitä hyötyä lapsen hankkimisesta on miehen tavoitteiden ja arvojen kannalta?
Kommentit (25)
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:13"]
Miehen kannattaa siksi hommata lapsia, että nainen voi viedä ne lapset erotessa mukanaan ja sitten saat maksaa elatusmaksuja itsesi kipeäksi.
[/quote]
Ja nykyäänhän jotkut eroaa heti kohta kun toisen naama tai jutut alkaa v******maan...
No koska lapset tuovat erilaista sisältöä elämään. Vaikka lapsesta täytyy pitää huolta ja olet vastuussa tästä lapsesta seuraavat 18 vuotta, hän tuo myös paljon iloa elämääsi. Perhe-elämässä on ihan erilainen fiilis ja energia kuin lapsettoman elämässä, jotenkin "syvempää". Vanhempana ei tarvi enää ikinä miettiä elämän tyhjyyttä tai omaa merkityksettömyyttä. En osaa selittää tämän paremmin... Isä voi myös harrastaa asioita mitä lapsetonkin mies, jos hänellä on hyvä kumppani jonka kanssa on ne lapset hankkinut. Tämän pitää toki toimia myös toisin päin. Jos isä ottaa välilllä enemmän vastuuta lapsista, että äiti saa vapaa-aikaa, toimii niin perhe kuin parisuhdekin paremmin.
Ei ole mitään hyvää syytä. Ellei sitten kuulu siihen vähemmistöön miehistä, joka haluaa palavasti hoivata, kasvattaa, tukea ja elää lapsen kanssa. Mutta nämä miehet kyllä tietävät itsekin, jos asia on näin.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 13:50"]
Mieheni mukaan (ja hän todella tykkää olla isä) vasta sitten tuntee itsensä täysivaltaiseksi mieheksi. Älkää minua kivittäkö, mies sanoin niin :)
[/quote]
Olen pahoillani miehesi puolesta.
[/quote]
Ole vain, mutta nyt hän on isä. Tosin aika kauan siihen meni, mutta kuitenkin. Ehkei se tuntunut niin pahalta kun ei paremmasta tiennyt ;) Ei vaan, aina hän oli lapsia toivonut. Mutta kun ihmiset ovat erilaisia.
Aloittajan mielestä miehen tulisi siis hyötyä naisen äitiydestä, mutta ei joutua ottamaan itse vastuuta mistään! Eipä ole ensimmäinen kerta kun mies toteaa, että on ihan ok että nainen joutuu huolehtimaan kaikesta. Ei nainen synnytä miestä miellyttääkseen, mies päättää itse panna paljaalla, ei se ole naisen vika.