On kivaa olla kadehdittu
Minua kadehditaan saavutuksistani ja olen siitä iloinen, jopa ylpeä. Onhan niin, että kateutta ei saa lahjaksi eikä sitä voi ostaa, saatikka vaatia. Se on itse omalla työllä ansaittava, ja siinä olen onnistunut. Toisten aito kateus on upea palkinto siitä, että olen jaksanut tehdä parhaani.
Kommentit (9)
Tietyn tyyppiset ihmiset elävät siitä, että kuvittelevat toisten kadehtivan heidän elämäänsä. Tällaiset ihmiset ovat usein narsisteja.
AI siis kateus on palkinto sinulle, eipä ole elämäsi kummoinen, ilkeyttä ja alistamisen tahtoa korkeintaan täynnä. Voin vakuuttaa, että se jolla todella menee hyvin, huom. myös psyykkisesti, ei mieti muiden ajatuskuvioita.
On näitä saavutuksia ihmisillä, mutta silloin ollaan pahasti hakoteillä jos tarkoitus on hakea vain ihailua ja kadehdintaa, onhan tälle ihmisryhmälle nimensäkin joka täällä on jo sanottukin. :) Uskon olevani onnellisempi elämässäni omine saavutuksineni sillä en välitä muiden mielipiteistä, osaan elää itselleni enkä vaadi kateutta ja ihailua.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:32"]
On näitä saavutuksia ihmisillä, mutta silloin ollaan pahasti hakoteillä jos tarkoitus on hakea vain ihailua ja kadehdintaa, onhan tälle ihmisryhmälle nimensäkin joka täällä on jo sanottukin. :) Uskon olevani onnellisempi elämässäni omine saavutuksineni sillä en välitä muiden mielipiteistä, osaan elää itselleni enkä vaadi kateutta ja ihailua.
[/quote]
Ap tässä. En ole hakenut saatikka vaatinut kateutta, mutta silti sitä on osakseni tullut. Ulkonäköni ei ole kadehdittava, enkä ole syntynyt rikkaaksi, joten kaiken kadehtimisen arvoisen olen ihan itse saavuttanut. Siksi se tuottaa mielihyvää.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:45"]
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:32"]
[/quote]
Ap tässä. En ole hakenut saatikka vaatinut kateutta, mutta silti sitä on osakseni tullut. Ulkonäköni ei ole kadehdittava, enkä ole syntynyt rikkaaksi, joten kaiken kadehtimisen arvoisen olen ihan itse saavuttanut. Siksi se tuottaa mielihyvää.
[/quote]
Mitä mieltä olet ihmisistä, jotka eivät ymmärrä kadehtia sinua?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:45"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:32"]
[/quote]
[/quote]
No man is an island.
Minun elämäni ei onneksi pyöri sen ympärillä että kuvittelen että kaikki kadehtisivat minua vaikka hyvin meneekin.
Enkä todellakaan kehtaisi alkaa asialla millään av-palstalla leveilemään jossa viestien ip-osoitteet paikkakuntineen näkyy :D
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 11:16"]
Tietyn tyyppiset ihmiset elävät siitä, että kuvittelevat toisten kadehtivan heidän elämäänsä. Tällaiset ihmiset ovat usein narsisteja.
[/quote]
plus sosiopaatteja vielä kaupan päälle.
Oikeat saavutukset ovat niin merkittäviä, että silloin ei ehdi edes miettimään sitä ovatko muut kateellisia vaan aidon nautinnon saa vain omista saavutuksista :)