Miksi nukkuminen on niin tylsää ja ikävää
Minä haluaisin vain valvoa. Kolmasosa elämästä menee ihan hukkaan kun pitää nukkua. On tosi puuduttavaa olla vain ja pötköttää paikallaan ja välillä kääntää kylkeä. Nähdä jotain täysin pehmeitä unia. Kohta kai pitää taas mennä sänkyyn. Pitää olla paikallaan ja hiljaa. Vaikka ei yhtään edes väsytä.
Kommentit (5)
Ois kyllä hienoa jos ei ihmisen elimistö tarttis unta ollenkaan. Ehtisi niin paljon enemmän tekemään kaikenlaista.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 02:37"]
Ois kyllä hienoa jos ei ihmisen elimistö tarttis unta ollenkaan. Ehtisi niin paljon enemmän tekemään kaikenlaista.
[/quote]
ehkä sitten vanhuksena ei tarvitsekaan niin paljon... sitä odotellessa...
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 02:39"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 02:37"]
[/quote]
ehkä sitten vanhuksena ei tarvitsekaan niin paljon... sitä odotellessa...
[/quote]
Mulla on taas käynyt niin, että mitä vanhempi olen, sitä enemmän tarvitsen unta. Nuoruusvuosina pärjäsi vaikka nukkumatta muutaman päivän, nyt unen tarve on 40+ v. keskimäärin10 tuntia yössä, joskus enemmänkin. Jos jää vähille yöunet, niin ihan sekava olo ja migreeniä pukkaa.
Nukkuminen on ihanaa, kun ei tarvitse miettiä kaikkea paskaa ja mulla unet on sata kertaa mielenkiintosempia kun oikee elämä.
Mua ei niinkään se nukkuminen harmita, mutta se hetki, kun tietää, että kohta pitäisi mennä nukkumaan. Se on ärsyttävää ja yleensä pitkitän sitä hetkeä, vielä 5 min ja taas 5 min.... kunnes on ihan pakko ja alkaa jo silmät lupsuumaan.