Nyt kiireellä naimisiin, auttakaa.
Häät tulisi olla mahd. nopeasti. Miten tämä hoituu? Kuulutukset ym. ? Voiko asiaa kiirehtiä?
Kommentit (14)
Pappi on ja voi vihkiä vaikka olohuoneessa meidät, mutta miten tämä virallinen puoli?
Maistraatista ensin esteidenselvittämispyyntö, menee viikko tai kaks. Sitten varaat vihkimisajan ja tahdot. Kaiken voi hoitaa etukäteen netissä, itse vihkimiseen tietty molemmat paikalle, siinä menee noin 5 minuuttia.
Kiitos 6. Eli ne kaikki selvitykset sun muut kuulutukset voi hoitaa netissä? Ja vain maistraatin kautta? Muutako ei tarvi? Eli soitan maistraattiin, hoidan homman, raahaan miehen ja papin paikalle, ja jos vielä voimia riittää sanon tahdon! Onko näin yksinkertaista?
Jaa, niin, maksaako tuo lysti mitä? Siis ilman kirkkoa ja pappia ym. Siis toi maistraatin osuus ym. virallinen puoli?
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 01:32"]Jaa, niin, maksaako tuo lysti mitä? Siis ilman kirkkoa ja pappia ym. Siis toi maistraatin osuus ym. virallinen puoli?
[/quote]
Ei mitään. Toki uudet ajokortit jne. Pitää itse maksaa.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 01:47"][quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 01:32"]Jaa, niin, maksaako tuo lysti mitä? Siis ilman kirkkoa ja pappia ym. Siis toi maistraatin osuus ym. virallinen puoli?
[/quote]
Ei mitään. Toki uudet ajokortit jne. Pitää itse maksaa.
[/quote]
Kiitos. Ne on muutenkin uusittavana. Ihana ku kerrankin saa asiallisia kommentteja täällä:)
Uusi kelakortti tulee postissa automaattisesti jos nimesi muuttuu, eli sitä ei tarvitse erikseen kelalle ilmoittaa.
viikko siihen kai minimissään menee kun tuo avioliiton esteiden tutkiminen on se aikaavievin juttu.
Laittakaa ekana esteiden tutkinta. Menee n. viikko. Voi tehdä netissä. Myös vihkiajan voi varata netissä. Paikan päällä ei kauaa mene. Todistajat saa maistraatista jos haluaa. Siitä on hyvä mainita aikaa varatessa. Terveisin äskettäin maistraatissa naimisiin mennyt.
Maistraatissa ei pappia tarvita. Onko sinun saattajallesikin tärkeätä, että menet naimisiin hänen vielä eläessään? Vai onko kyseessä sijaistoiminto, että jotain täytyy tehdä, kun kuolemaa ei voi lykätä?
Otetaas tärkein ensin: miksi moinen kiire?