Olen alkanut epäillä, että mulla on joku muistisairaus
Ikää on 43v. Jo varmaan pari vuotta on tuntunut, että unohdan uusia asioita. Yritän nyt opiskella ja tuntuu, että uudet asiat ei jää päähän. Jos joku sanoo jotakin, niin en välttämättä muista mitä hän sanoi hetki sitten. Tai mitä itse sanoin jossakin tilanteessa. Välillä pää tuntuu sumuiselta, pää on kipeä. Sitten kuitenkin saatan muistaa hyvin jonkun elokuvan tapahtumat.
Olen käyttänyt runsaasti alkoholia viimeisen reilun kymmenen vuoden aikana, että onkohan nyt sitten aivot tuhoutuneet niin paljon, että en pian muista mitään ja olen jossakin hoitolaitoksessa.
En uskalla mennä työterveyteen tästä. Pelkään oikeasti olevani muistisairas.
Kommentit (17)
B-vitamiinia apteekista ja alkoholit pois.
Vierailija kirjoitti:
Lopeta alkoholin käyttö ja kokeile kirkastuuko ajatus.
Täältä luin muutama viikko sitten kun joku oli lopettanut alkoholin käytön ja oli ajatus kirkastunut jonkun ajan päästä. Muutenkin alkoholin käyttö elimistön kannalta huono ja kiloja kertynyt.
Vierailija kirjoitti:
B-vitamiinia apteekista ja alkoholit pois.
B12-vitamiinia?
Kannattaa myös parannella keskittymiskykyään vähentämällä puhelimessa roikkumista, jos sitä harrastat.
Kuulostaa keskittymisvaikeudelta. Lopeta juominen. Turha mennä lääkärille, jos juo.
Oletko stressaantunut? Nukutko riittävästi?
Terveellinen ravitsemus on tärkeää. Mitähän nämä puhelimet tekevät meille, jos roikumme paljon puhelimella 😱😳🥴
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa myös parannella keskittymiskykyään vähentämällä puhelimessa roikkumista, jos sitä harrastat.
Ei ole aikaa jatkuvasti puhelimella roikkua kun pitää olla töissä, opiskella ja hoitaa oma koti.
Dokaaminen todennäköisesti joko syy tai ainakin vahva myötävaikuttaja. Korkki kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa keskittymisvaikeudelta. Lopeta juominen. Turha mennä lääkärille, jos juo.
Minustakin kuulostaa keskittymisvaikeudelle.
Millaisia määriä juot? Nainen, mies, paino?
Vierailija kirjoitti:
Millaisia määriä juot? Nainen, mies, paino?
Määrät vaihtelee. Juon 2-3 päivänä viikossa. Voi olla että jollakin kerralla menee vain kaksi siideriä tai olutta. Jollakin kerralla meneekin sitten esim. 15 pulloa/tölkkiä. Yleensä kerran viikossa kunnon kännit.
Olen nainen ja ylipainoa on reippaasti.
Siis noin nykyään. Aiemmin saatoin juoda melkein joka päivä vähintään kaksi. Mun aiemmasta vastauksesta jäi nimimerkki pois.
Alko pois. Liikuntaa ulkoillen tilalle. Ensin vaikka tunti päivässä jaettuna kahteen osaan. Sitten lisäten.
Alkoholi mielellään kokonaan pois. Vähennä makeaa ja muuta moskaa. Jos poltat, pois tai minimiin.
Kalaöljyt, d ja B12 vähintään tilalle.
Joka päivälle 3 hedelmää, 3 porkkanaa/lanttupalaa/kaalin palaa/tomaattia/kurkun pätkää.
Kunnon ruokaa.
Jos vaan, kuuntele ennemmin kirjaa, kuin notkut luurilla.
Venyttele. Kun veri ei kierrä, ei aivotkaan pelaa.
Pysähdy ulkona. Opettele hengittämään.
Jos ei kk tai kaksi muuta muistia/keskittymistä, niin sitten vilkkaasti tohtoriin.
Vierailija kirjoitti:
Alko pois. Liikuntaa ulkoillen tilalle. Ensin vaikka tunti päivässä jaettuna kahteen osaan. Sitten lisäten.
Alkoholi mielellään kokonaan pois. Vähennä makeaa ja muuta moskaa. Jos poltat, pois tai minimiin.
Kalaöljyt, d ja B12 vähintään tilalle.
Joka päivälle 3 hedelmää, 3 porkkanaa/lanttupalaa/kaalin palaa/tomaattia/kurkun pätkää.
Kunnon ruokaa.
Jos vaan, kuuntele ennemmin kirjaa, kuin notkut luurilla.
Venyttele. Kun veri ei kierrä, ei aivotkaan pelaa.
Pysähdy ulkona. Opettele hengittämään.
Jos ei kk tai kaksi muuta muistia/keskittymistä, niin sitten vilkkaasti tohtoriin.
Alkoholi pitää kyllä jättää pois monestakin terveydellisestä syystä ja viehän se rahaakin.
Makeaa yms. olen jo vähentänyt koska pitää saada painoa alas. Toki vaikuttaa enemmän kun jättää alkoholin pois.
Tupakkaa en polta.
Monivitamiinia syön, mutta pitää katsoa vähän tarkemmin niiden sisältöä.
Juuri söin aamupalaa, leivän päällä paprikaa, palvikinkku, juusto ja oivariini. Lisäksi oli jugurttia ja siellä mysliä. Juomana tee.
Teen ihan tavallista kotiruokaa, mitään eineksiä ei syödä.
En tykkää kuunnella äänikirjoja vaan luen mielummin ihan perinteistä kirjaa.
Nyt on talvella jäänyt liikkuminen vähiin kun ei ole vain jaksanut kiireisen arjen kanssa. Sukset kyllä löytyy ja pitäisi käydä hiihtämässä. Ja toki kävelemässä raittiissa ilmassa.
Venyttely olisi kyllä tarpeen koska hartiat ja niska koko ajan jonkin asteisessa jumituksessa.
Olen nyt ollut seitsemän päivää ilman alkoholia. Tekisi mieli ostaa valkkaripullo perjantaiksi, mutta eihän siinä ole mitään järkeä. Pitää nyt vain saada itsensä kuriin.
Lopeta alkoholin käyttö ja kokeile kirkastuuko ajatus.