5 päivää synnytyksestä
ja kroppa ei ole täysin palautunut entiselleen. Kauan menee?
Kommentit (27)
1kk meni ekasta. Tokasta on vieläkin 5kg liikaa, en ole tehnyt niille mitään. Kyllä mä sit kun menen takas töihin. Sitten taas säännöllistyy rytmit jne.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 20:54"]
No ei se välttämättä palaudu ikinä. Kilot saa tietty pois, mutta jotain merkkejä nyt voi jäädä pysyvästi. Itsellä vauva nyt 4kk, olen lähtöpainossa mutta esim. lantio on leveämpi kuin ennen. Ei mene vanhat farkut kunnolla kiinni.
[/quote]
Mulla meni melkein pari vuotta, että lantio palautui.
Tyttäreltä lähti kaikki raskauskilot + 2 ylimääräistäkin kiloa VIIKOSSA (siis vain viikko oli kulunut synnytyksestä)...mut myönnän että senverran harvinaista on että sillä pääsis varmaan ennätysten kirjaan.
[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 00:04"]Tyttäreltä lähti kaikki raskauskilot + 2 ylimääräistäkin kiloa VIIKOSSA (siis vain viikko oli kulunut synnytyksestä)...mut myönnän että senverran harvinaista on että sillä pääsis varmaan ennätysten kirjaan.
[/quote]
No ei toi välttämättä kamalan harvinaista ke. Samoin kävi mulle. En ole ollut koskaan niin laiha kuin sairaalasta lähdettyäni .
Tämäkin on niin yksilöllistä kuin olla ja voi... Itselläni tuli raskauden aikana 12kg ja sairaalasta kotiin tullessa oli lähtenyt raskauskilot ja vielä 7kg siihen päälle.
(Painoin siis ennen raskautta 72kg ja viimeisillään raskaana 84kg ja kotiin päästessä 65kg jos joku nyt ei käsittänyt)
Lantio on kuitenkin nykyään (1,5 vuotta synnytyksestä) leveämpi ja tissit kasvoi F:stä J:hin ja tässä ollaan hyvää vauhtia H:ssa menossa (onneksi) alaspäin :)
Raskauskilot jäi synnärille, mutta sisäelimet asettui takaisin paikoilleen vasta n. kolmen vuoden jälkeen synnytyksestä. Muistoksi jäi kuitenkin lievä rektoseele, jonka takia joudun syömään kuitulisää koko loppuelämän, muuten en saa ulostettua.
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 21:17"]Mitä te mammat oikein vedätte raskauden aikana kun noin paljon lihotte?? Kertokaa nyt saatana? Limua, sipsejä, karkkia, suklaata? Ruokaa?
[/quote]
Turvotusta??? Ei tarvi vetää yhtään mitään.