Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ahdistaa, pelkään et tulee sota

Vierailija
20.01.2022 |

Ihan hirvee ahdistus. Rintaa puristaa ja hengitys on työlästä. Oikeesti pelkään et tännekin tulee sota. Enkä yhtään tiedä miten sit toimia. En haluu niitä kauheuksia. Lapsiakin.

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulisi vaan, tekisi hyvää suomalaisille ja kyllä kaikille muillekin länsimaisille hyvinvoivassa napanöyhdässään muhiville. Vihdoinkin köyhiä, työttömiä ym.haukkuville itselleen olisi maistaa itselleen oikeita ongelmia!:) Ahdistusta, pelkoa, epätoivoa, epävarmuutta- köyhän syrjäytetyn arkea! Narsistien uhreilla on PTSD ja muitakin samankaltaisia oireita kuin sodassa olleilla. Se onkin henkistä, psykologista sotaa koko helvetillinen taival narskujen kanssa(itselläni +30v:n sota siis takanani jo) ja tässä narsistisessa yhteiskunnassa siellä pohjasakkana. Itselläni ei mitään menetettävää, niin ei kyllä pelota yhtään:)

Vierailija
62/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kaikki omat suunnitelmat menisi sitten vessanpöntöstä alas" No tervetuloa klubiin vaan sitten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai mä sit pon ahdistushullu. Ahdistaa ja pelottaa. Luotatteko muut täysin että ei tulis sotaa? Mitä tehdä jos tulee? Ap

No minä varaudun pikkuhiljaa. Nyt on ostettuna pari rinkkaa, tragia., yks lämmin makuupussi lapselle, säilykeruokia ym. ostettu, nostettu 900€ käteistä. Vielä ehkä 1000€ vois nostaa. Autot pidetään tankeissa.

Lapselle myös Passi tulossa.

Mies ottaa lungisti, mutta minä varaudun pahimpaan

Vielä tarvis teltan kunto katsoa ja pari makuupussia lisää.

Sen olen päättänyt että lapsestani en luovu jos sota syttyy vaan lähdetään yhdessä tai jäädään yhdessä.

Vierailija
64/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ahdistaa, mutta nyt on vain pysyttävä rauhallisena ja toimintakykyisenä. Nyt on vielä hyvä aika tehdä suunnitelmia, kun Venäjä on toistaiseksi Ukrainan kimpussa.

Mä en nimittäin usko sekunttiakaan, etteikö esim. päättäjillä Suomessa olisi jo suunnitelmat oman perheensä varalle. Kakkosasuntoa ulkomailla ja ulkomaista tiliä. 

Vierailija
65/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän se ahdistaa, mutta nyt on vain pysyttävä rauhallisena ja toimintakykyisenä. Nyt on vielä hyvä aika tehdä suunnitelmia, kun Venäjä on toistaiseksi Ukrainan kimpussa.

Mä en nimittäin usko sekunttiakaan, etteikö esim. päättäjillä Suomessa olisi jo suunnitelmat oman perheensä varalle. Kakkosasuntoa ulkomailla ja ulkomaista tiliä. 

Lähettäisivät sitten pommitusten keskellä värjötteleville maanmiehilleen twiittejä, että "kauheesti tsemii" ja "jaxuhalit myös boomereille täältä Stureplanin yökerhoista".

Vierailija
66/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eliitti poistuu läheisineen välittömästi. Meitä muita aivopestään ”isänmaallisuudella” rysykän tykinruoaksi. Näin tämä on aina mennyt.

Vierailija
67/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa kyllä vähän varauta Venäjän hyökkäykseen. Olen nostanut käteistä, jos kyberhyökkäys tehdään pankkeihin ja pankkikortit lakkaavat toimimasta, tankkaan auton bensatankin täyteen aina kun se on puolillaan, että bensaa riittää evakkomatkaan Haaparannalle (jonne on noin 120 km), olen tehnyt listan mukaan otettavista tavaroista ja vaatteista, olen varannut kotiin kahden viikon kuivamuona ruokatarpeet ja 10 litran säiliöitä vettä varten. Olen ottanut myös selville, missä on lähin pommisuoja.

Vierailija
68/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyräile vaik jotain, se pitää mielen lepposena 

t.  Rokka

Samanlaisessa paikassa ollaan taas. 

Vierailija
69/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eliitti poistuu läheisineen välittömästi. Meitä muita aivopestään ”isänmaallisuudella” rysykän tykinruoaksi. Näin tämä on aina mennyt.

Eiks viime sodassa kuollut porvarit ja työläiset rinnakkain?

Vierailija
70/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esi. Täällä Siilissä asuvat ja kuopijolaiset ja Itä-Suomen immeiset menettävät talonsa ja tilansa . Ahistaa.

Voe tokkiisa. Mitenkä ne nyt justiisa Siiliin tietäsivät tulla? Kemiran jos halluuvat nii Norjaahhan niihin pittää iskee. Ee kaet siellä muuta ou ku Pöljiä, kuka niitä halluu?

Äitini on Pöljästä kotoisin. Terveisiä vaan sinne Siilinjärvelle!

Vierailija
71/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Eliitti tulee pakenemaan sillä sekunnilla kun hyökkäys alkaa näyttää todennäköiseltä (ja heillä on tieto tästä paljon meitä ennen) ja jättää meidät tavikset sotimaan henkemme kaupalla. Miksi meidän henkemme ovat vähempiarvoisia kuin eliitin? Pysähtykää hetkeksi miettimään tätä. Itse koen elämäni niin arvokkaaksi, että aion poistua maasta ajoissa ja yritän saada läheiseni mukaan.

Vierailija
72/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olet oikeassa. Eliitti tulee pakenemaan sillä sekunnilla kun hyökkäys alkaa näyttää todennäköiseltä (ja heillä on tieto tästä paljon meitä ennen) ja jättää meidät tavikset sotimaan henkemme kaupalla. Miksi meidän henkemme ovat vähempiarvoisia kuin eliitin? Pysähtykää hetkeksi miettimään tätä. Itse koen elämäni niin arvokkaaksi, että aion poistua maasta ajoissa ja yritän saada läheiseni mukaan.

Minä en aio poistua maasta mutta en myöskään lähtisi tykinruoaksi siitä syystä, että poliitikot ovat tuoneet meidät tähän tilanteeseen, koska eivät ole hankkineet Suomelle Nato-jäsenyyttä mutta pakenisivat kuitenkin itse. Hakisin iäkkään äitini ja menisimme mökilleni, jossa minulla on aika paljon ruokatarvikkeita ym., ja toivoisin parasta. Ehkä Putlerille riittäisi Ahvenanmaa Itämeren herruuden varmistamiseksi.

Vierailija
73/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en aio poistua maasta mutta en myöskään lähtisi tykinruoaksi siitä syystä, että poliitikot ovat tuoneet meidät tähän tilanteeseen, koska eivät ole hankkineet Suomelle Nato-jäsenyyttä mutta pakenisivat kuitenkin itse. Hakisin iäkkään äitini ja menisimme mökilleni, jossa minulla on aika paljon ruokatarvikkeita ym., ja toivoisin parasta. Ehkä Putlerille riittäisi Ahvenanmaa Itämeren herruuden varmistamiseksi.

Tämäkin on mielestäni ihan hyvä suunnitelma. En vain itse pysty luottamaan siihen, että olisin turvassa missään Suomen maaperällä, joten poistuminen on valitettavasti ainoa vaihtoehto. Poliitikkojen pitäisi itse sotia sotansa, he meidät tilanteeseen ovat tuoneetkin. Toivon sinulle ja äidillesi kaikkea hyvää.

Vierailija
74/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ostaa mökki järven rannalta.

Vierailija
75/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai mä sit pon ahdistushullu. Ahdistaa ja pelottaa. Luotatteko muut täysin että ei tulis sotaa? Mitä tehdä jos tulee? Ap

Meille annetaan kyllä toimintaohjeet jos tulee sota. Sitä ennen on jo evakuoinnit, joukkojen keskittäminen kun ei onnistu salaa nykypäivänä enää satelliittikuvien takia.

Monet lähtevät varmasti maalle kaupungeista. Etkä sinä yksin ole, onhan täällä muitakin.

Vierailija
76/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Esi. Täällä Siilissä asuvat ja kuopijolaiset ja Itä-Suomen immeiset menettävät talonsa ja tilansa . Ahistaa.

Voe tokkiisa. Mitenkä ne nyt justiisa Siiliin tietäsivät tulla? Kemiran jos halluuvat nii Norjaahhan niihin pittää iskee. Ee kaet siellä muuta ou ku Pöljiä, kuka niitä halluu?

Siilinjärvi on salaisten tietojen mukaan kaikkien venäjän ydinkärkien koordinaattikohde. Millään muulla kaupungilla ei ole venäjän mielestä sotitaallista merkitystä eikä niihin kannata tuhlata kärkiä. Strategisesti tärkein kohde, the one and only, on SIILINJÄRVI!

Siilinjärvellähän on Rissalan lentokenttä ja lisäksi Karjalan lennosto toimii siellä. Lentokenttä on yhteistoimintakenttä.

Vierailija
77/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkahan monella on isovanhemmat tai vanhemmat olleet kertomassa sodan kokemuksia? Monilla ei ole kumpikaan tai isovanhemmat tulleet jostain muualta, ettei kokemusta. Minulla on. En ikinä halua kokea samaa mitä omat isovanhemmat kun kertaalleen jo joutuivat lähteä pakoon venäläisiä.

Että kyllä minua pelottaa.

Minun isovanhemmat olivat sodassa ja juuri siksi ei pelota.

Vierailija
78/81 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turha stressata etukäteen, jos paska osuu tuulettimeen niin sitten eletään sen mukaan. Jos kuolee sodassa niin sitten kuolee sodassa.

Vierailija
79/81 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee se heti voitonpäivän jälkeen. Venäjä kutsuu kansalaisensa aseisiin ja aloittaa sodan fasistista Suomea vastaan.

Vierailija
80/81 |
02.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kaltaisten pilalle hemmoteltujen, pumpulissa kasvaneitten idari-kermaperseiden takia toivon todella, että sota tulee ja pian!