Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa, miten siitä pääsee eroon?

Vierailija
20.05.2015 |

Kuinka pääsee eroon ahdistavasta olotilasta? Ahdistava olotila tulee siitä etten tunnu saavan aikaan tässä elämässä sitä mitä pitäis (työ, opinnot). Olo on henkisesti uupunut, muisti on huono ja keskittymiskyky huono. Kun yritän keskittyä opintoihin tuntuu siltä kun aivo menis johonkin järkyttävään umpisolmuun enkä ymmärrä mistään mitään. Enkä ymmärrä miksi jatkuvasti lykkään itseäni tilanteisiin josta mun olisi pitänyt jo oppia etten pärjää niissä, enkö mä ikinä opi ettei mun kannata??

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:28"]

Ota kunnon känni välillä ja relaa hiukan. Ei ole vaivaa  johon ei viina auttaisi.

[/quote]

Todella huono neuvo ahdistukseen!

Vierailija
22/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse opittua:

-Aina samaan aikaa nukkumaan, mielellään 22-23. Myöhempään valvominen pahentaa asiaa.

-Päivätorkut, jos ei meinaa jaksaa

- Pari kävelylenkkiä joka päivä, mieluiten luonnossa

- Uimista, minkä pystyy

- Mahdollisimman terveellistä ruokaa, säännöllisesti, edes pieniä annoksia. Jos ahdistuksissaan jättää syömättä -> olo pahenee

- Päättää jonkun hetken, jolloin tekee tietyn asian eikä koko ajan vatvo tekemättömyyttä. Esim. Nyt rauhoitun täksi päiväksi ja huomenaamulla maksan kaikki laskut heti herättyäni ja soitan puhelun x. Tai luen huomenna klo 14 eteenpäin 50 sivua kirjasta y.

- jättää kaikki extra, mikä hajottaa

- ei telkkarista mitä CSI tyyppistä ennen nukkumaanmenoa tai oikein muulloinkaan, ainakin minulla ne tulee sitten uniin.

Toivottavasti jostain vinkeistä on hyötyä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:40"]Jospa ahdistusongelmasi ovat henkisistä syistä johtuvia eivätkä fyysisiä (kuten kilpirauhanen), eli käy lääkärissä uudestaan siltä kantilta.
[/quote] Harmi vaan että nykyään lääkärit pitää mielialalääkkeitä ainoana auttavana keinona. Vaikka keskusteluapu toimii paljon paremmin.

ap.

Vierailija
24/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti, mitä mukavaa voisit tehdä tai ajatella juuri nyt. Se lisääntyy mihin keskittyy.

Vierailija
25/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 18:11"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="21.05.2015 klo 16:28"]

Ota kunnon känni välillä ja relaa hiukan. Ei ole vaivaa  johon ei viina auttaisi.

[/quote]

Todella huono neuvo ahdistukseen!

[/quote]

Kyllä ainakin minulla toimii. Täytyy vaan osata annostella oikein.

[/quote]

Huono esim. siksi, että tästä voi tulla kierre ja määrätkin lähtee nousuun...

Vierailija
26/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:16"]Mieti, mitä mukavaa voisit tehdä tai ajatella juuri nyt. Se lisääntyy mihin keskittyy.
[/quote]Hyvin sanottu.

Vierailija
27/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.05.2015 klo 17:16"]Mieti, mitä mukavaa voisit tehdä tai ajatella juuri nyt. Se lisääntyy mihin keskittyy.
[/quote]Hyvin sanottu.

Vierailija
28/28 |
25.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]Hyvin sanottu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kahdeksan