Köyhällä ei ole varaa käydä uimassa
Uimahallin kertamaksu 7 € ja edestakaiset matkat bussilla yhteensä 6 €. Yhdelle uintikerralle tulee siis hintaa 13 € ja jos käy uimassa kerran viikossa, se maksaa vuodessa hulppeat 676 €. Vesiliikunta on terveellistä ja monelle ainoa realistisesti mahdollinen liikuntamuoto, mutta miten köyhällä olisi siihen varaa?
Kommentit (133)
Osta kausikortti sekä uimahalliin että bussiin niin tulee halvemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja eläkeläiset kai saavat lipun alempaan hintaan? Ja onneksi edes kesällä voi uida ilmaiseksi luonnonvesissä.
Sehän mua turkulaisena sapettaakin kaikkein eniten, että työttömät voi ostaa 60 eurolla rannekkeen, jolla pääsee uimahalliin tai kuntosalille kerran päivässä puolen vuoden ajan. Lisäksi sillä rannekkeella saa paljon muita etuja. Minä joudun ostamaan kertalippuja tai kymppikortteja, vaikka tienaan osa-aikaisena (30 h/vko) matalapalkka-alan duunarina niin vähän että käteen jää työmatkakulujen jälkeen vain muutama kymppi kuussa enemmän.
No hanki nyt edes se 10-kortti, säästät yhden käyntikerran hinnan. Sama bussimatkoissa. Lataa matkoja Arvokortille, jos et muuten käytä niin usein, että kausikortti tulisi edullisemmaksi.
Ehkä voisit harkita työttömäksi jättäytymistä myös...
Liity paikalliseen uimaseuraan, jos lisenssimaksu ei ole kallis.
Vierailija kirjoitti:
Turussa 30 kerran uimalataus maksaa vain 150€. Uimahalliin voi kävellä.
Mistäs kerralla irrotat sen 150€?
Sitä paitsi, mulla on kokemus, että milloin olen erehtynyt ostamaan könttälipun,jotain tapahtuu, ja osa jää käyttämättä. Loppupeleissä säästö voi olla negatiivinen.
Jaa että kävelet 7-8 km hallille ja takaisin kotiin? Jää tekemättä.
Pyöräilisin, mutta ainakin nyt on todella liukkaat kelit.
-eri
En tuhlaisi pennin jeniä uimahallissa käyntiin. Oksettaa ajatuskin. Kotona on suihku ja siistit saniteettitilat, joten miksi menisin tieten tahtoen rypemään toisten vartaloeritteissä? Hyi.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monessa kaupungissa kuukauden bussikortti maksaa vähemmän kuin 8 yksittäistä matkaa?
Nyt on lumikylpyjen aika!
Mitä kauempana sivilisaatiosta asut, sitä vapaammin voi kirmata alasti.
Samat endorfiinit tulee kuin avannosta, kotiovelta pääsee eikä ole hukkumisvaaraa.
Varo ettei ovi mene lukkoon sillä aikaa.
Mene uimahalliin töihin, allassiistijähenkilöksi. Ei tarvi kiitellä erikseen :d.
Käytkö töissäkin jollain yksittäisillä bussilipuilla, ap? Luulisi, että tulisi halvemmaksi ostaa kuukausilippu. Voisi helpottaa elämää, kun ei tarvitsisi laskeskella jokaista liikahdusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monessa kaupungissa kuukauden bussikortti maksaa vähemmän kuin 8 yksittäistä matkaa?
Ei varmasti missään.
Täällä Turussa esim. aikuisen kausikortti 30 pv 55 €.
Kertamaksu 3 €, 8 x 3 € = 24 €
Arvokortilla yksi matka 2,20 €, 8 x 2,20 € = 17,60 €
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uimahallit ovat muutenkin kiinni paitsi erityisryhmiltä.
Ei ainakaan Turussa. Impivaaran uimahalliin otetaan korkeintaan 400 asiakasta kerralla.
Kai Turussa on sossu ja terveysasemat?sosusta voi ruikaa virike eli lajaharkintaa käyttäen uimalippuja itselle ja aina parempi jos kersa on sillekin.Ymm. kesällä virkistys matka Helsinki linnanmäki.Tai Tampere huvipuisto. Lisäksi Helsinki terveyskeskus läkäri pytää lausunnon pskykisistä syistä, selkä särystä tarvii likuntaa.Paras on uiminen. Läkärin suositus. Saa taas joku jaosto anoo uimaliput tai se kortti on 3 v.voimassa ja halvan uimisen.1 kera vuosi maksetaan kun heitäytyy,sattjan tarvii se on ilmanen.Saat kaverisi ilmasiksi mukaan. Hesa se kortti on joku 50-60 e.vuosi. niin sokeritautiset saa sen kanssa.
Huomaa, että täällä on nuoria ja terveitä ihmisiä vastaamassa. Ja sellaisia, jotka eivät paljoa näköjään ajattele.
Joku iäkkäämpi nivelrikkoinen tai kovista kivuista kärsivä, jolle suositellaan nimenomaan vesiliikuntaa, kävelee sen vesiliikunnan lisäksi jonkun 15 km edestakaisen matkan?
Työttömät saa lipun puoleen hintaan ja on valmiita avantoja missä voi uida talvella. Moni harrastaa juoksua ja koiran kanssa liikkumista.
Vierailija kirjoitti:
Meidän pitää rakentaa kehitysapuna uimahalleja Afrikkaan, jotta köyhät eivät jäisi paitsi tästä oikeudesta.
Paitsi Afrikassa on trooppinen ilmasto ei lämmityskuluja ja meren rannat sekä järviä.
Vierailija kirjoitti:
Huomaa, että täällä on nuoria ja terveitä ihmisiä vastaamassa. Ja sellaisia, jotka eivät paljoa näköjään ajattele.
Joku iäkkäämpi nivelrikkoinen tai kovista kivuista kärsivä, jolle suositellaan nimenomaan vesiliikuntaa, kävelee sen vesiliikunnan lisäksi jonkun 15 km edestakaisen matkan?
Snopa muuta. Ja juurihan Hesarissa oli juttu nuorehkosta "Aleksista", joka muutti tilapäisesti Helsingistä Tallinnaan päästäkseen uimahalliin. Vesiliikunta on Aleksin kuntoutumiselle tärkeää, koska häneltä on amputoitu toinen jalka. Tällä palstalla tuntuu olevan sellainen mentaliteetti, että äkkiäkös Aleksikin rullailee pyörätuolillaan 10 km päässä olevaan uimahalliin vaikka umpihangessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Työttömät ja eläkeläiset kai saavat lipun alempaan hintaan? Ja onneksi edes kesällä voi uida ilmaiseksi luonnonvesissä.
Sehän mua turkulaisena sapettaakin kaikkein eniten, että työttömät voi ostaa 60 eurolla rannekkeen, jolla pääsee uimahalliin tai kuntosalille kerran päivässä puolen vuoden ajan. Lisäksi sillä rannekkeella saa paljon muita etuja. Minä joudun ostamaan kertalippuja tai kymppikortteja, vaikka tienaan osa-aikaisena (30 h/vko) matalapalkka-alan duunarina niin vähän että käteen jää työmatkakulujen jälkeen vain muutama kymppi kuussa enemmän.
Olet osa-aikaisena duunissa? Saat soviteltua pv rahaa (Kela/ansiosidonnainen)?
Kyllä mä sain samoja etuja kuin kokoaikatyöttömät kun kun tein osarina töitä. Työkkäri kun katsoi, että olen silti työtön. Tämä 4 vuotta sitten
En ole oikeutettu Kimmoke-rannekkeeseen.
Näin täällä Turussa kannustetaan ihmisiä työntekoon...
Lähin uimahalli 45km päässä. Ei pääse ilman autoa.
Vierailija kirjoitti:
Käytkö töissäkin jollain yksittäisillä bussilipuilla, ap? Luulisi, että tulisi halvemmaksi ostaa kuukausilippu. Voisi helpottaa elämää, kun ei tarvitsisi laskeskella jokaista liikahdusta.
Kuukausilippu on nuorilla (alennus) 40e. Onhan se paras ostos ruokien jälkeen, mutta maksaa sekin. Minua ainakin kirpaisee pahasti joka kuukausi.
Mulle Stadin sossu tarjosi uimalippuja. Kieltytyin, koska olen täysin uimataidoton enkä yli satakiloisena halua lähteä ivailun kohteeksi mihinkään vesijuoksuun. Saunon harvemmin kuin kerran vuodessa.
Turussa 30 kerran uimalataus maksaa vain 150€. Uimahalliin voi kävellä.