Saako hyvätuloisia ja luottotiedot kunnossa pitäviä syrjiä vuokramarkkinoilla?
Vuokranantaja ei hyväksy minua, koska epäilee että olisin vuokralla vain vuoden. Luottotiedot kunnossa, palkkataso ylimpää desiiliä, ei tatuointeja, valkoinen ihonväri... Mutta "pidempiaikaista vuokrasuhdetta haetaan".
Onko tosiaan laillista toimintaa?
Kommentit (19)
Vuokranantaja saa itse määritellä, millaiseksi ajaksi hän tahtoo vuokrata. Valkoinen hyvätuloinen heteromies ei ole tässä kohtaa kriteeri.
Vierailija kirjoitti:
Jos laki määrää vuoden määräaikaisuuden, niin miksi pitäisi olla pidempään?
Mikä ihmeen laki? Vuokraaminen on sopimusasia.
Onko tämä ensimmäinen vuokra-asuntosi? Muuten olet luultavasti itsekin saanut vuokra-asunnon muunlaisten ohi.
Vuokranantaja saa itse valita kenelle vuokraa ja millä ehdoilla.
Täysin laillista.
Vuokranantaja saa valita vuokralaisen ihan itse haluamallaan tavalla.
Ei ole tilivelvollinen kenellekään.
Ap ylimpään tulodesiiliin kuuluvana varmasti tietää, että ihan laillista toimintaa on.
Yksityinen vuokranantaja saa valita kenet ottaa asukiksi. Jos kunnan- tai kaupunginomistamissa asunnoissa tulee kieltoa niin hait varmaan vahingossa kuntoutusasuntoja jotka on tarkoitettu nisteille, mielisairaille tai muuten moniongelmaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, meni senat sakaisin, vuokranantaja eikä laki. Jos vuokranantaja määrää vuoden määräaikaisen, niin eikö sen jälkeen ole kaikki edellytykset irtisanoa sopimus milloin lystää?
Valitsin vuokralle "normaalin". En mitään mulkkua, niitäkin oli tarjolla.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja saa itse valita kenelle vuokraa ja millä ehdoilla.
Paitsi jos on romani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, meni senat sakaisin, vuokranantaja eikä laki. Jos vuokranantaja määrää vuoden määräaikaisen, niin eikö sen jälkeen ole kaikki edellytykset irtisanoa sopimus milloin lystää?
Voit irtisanoa sopparin ja muuttaa pois koska vaan. Mutta vuokraa joudut maksamaan sen sovitun vuoden ajan.
Itsellänihän on luottotiedot menneet, mutta olen hoitanut vuokran maksun asiallisesti jo noin 15 vuoden ajan. Itkettääkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voit irtisanoa sopparin ja muuttaa pois koska vaan. Mutta vuokraa joudut maksamaan sen sovitun vuoden ajan.
Kysymys olikin vuoden jälkeen. "Hyvää päivää.... Kirvesvartta.
Vastaus kysymykseen: Ei vaan päättyy vuoden jälkeen. Tehtävä uusi sopimus jos aikoo jatkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yleensä niissä on vaan sopimussakko, 1kk tms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa nyt olla sekaisin vähän muutakin kuin sanat.
valitettavasti vuokra-asunnon saaminen ei ole lain takaama kansalaisoikeus