Kirjastojen lukukoirat
Kommentit (32)
Oletpas sinä ihastuttava ihminen. Lukukoirilla on hyvä tarkoitus, lasten lukemisen edistäminen.
Koirat eivät kuulu kirjastoihin. Monet asiakkaista ovat allergisia koirille. Tämän luulisi tajuavan kirjastotoimenjohtajienkin, vaan eipä tunnu menevän jakeluun.
oletetaan, että kaikki pitävät koirista. haluan kirjastokissan. kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Oletpas sinä ihastuttava ihminen. Lukukoirilla on hyvä tarkoitus, lasten lukemisen edistäminen.
Kyllä ennen osasivat lapsetkin lukea ilman, että puolen metrin päässä on joku rekku kuolaamassa.
Moni tykkää. Moni rakastaa koiria.
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ja sitä paitsi: minä haluan lukurottweilerin viereeni, muuten en pysty lukemaan Aku Ankasta ensimmäistäkään puhekuplaa.
Kyllä mie taas mieleni niiiiiin pahoitin 🤣
Kasva ap aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä! Ja sitä paitsi: minä haluan lukurottweilerin viereeni, muuten en pysty lukemaan Aku Ankasta ensimmäistäkään puhekuplaa.
Ap:lla voisi olla somedoberman, joka valvoisi ap:n somekäyttäytymistä.
Vierailija kirjoitti:
Koirat eivät kuulu kirjastoihin. Monet asiakkaista ovat allergisia koirille. Tämän luulisi tajuavan kirjastotoimenjohtajienkin, vaan eipä tunnu menevän jakeluun.
Allergia-, Iho- ja Astmaliiton kanta lukukoiriin on, että satunnaisista eläinvierailuista kirjastoon ei ole haittaa, kunhan tiedotus on kunnossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aha, ihmiset ei enää pysty lukemaan kirjastossa ilman lemmikkieläimen läsnäoloa. Okei.
Oikean lukuterapiakoiran kouluttaminen maksaa tuhansia euroja.
Se lapsiryhmän kanssa kirjastossa leikkivä koira ei ole oikea lukuterapiakoira.
Ei ole meidän maalaispitäjän kirjastossa tuollaisia koiria. Enkä kyllä osaa sellaisia kaivatakaan.
Vierailija kirjoitti:
Oikean lukuterapiakoiran kouluttaminen maksaa tuhansia euroja.
Se lapsiryhmän kanssa kirjastossa leikkivä koira ei ole oikea lukuterapiakoira.
Lukuterapiakoira?! Huutonauroin!!!
I'll come running if you need me.
Lässytystä tai ei, minulle tuli mieleen, että jos oikein kauniisti pyytäisin, saisikohan lainata kirjastosta lukukoiran pariksi tunniksi. Minulla on seinällinen kirjoja, joista olen melkein kaikki lukenutkin, mutta koiralle en ole lukenut moneen kymmeneen vuoteen.
Ja tiedän tapauksia, että koirat missä tahansa 'terapiamoimassa' aiheuttavat osassa asiakkaista paljon pelkoa. Silloin ei voi mennä edes suljetun oven ohi. Että aiheuttaako epätasa-arvoa, jos asiakas ei uskalla tulla kirjastoon 'milloin huvittaa', kun on se koira, että pitääkö ennakkoon ottaa selvää onko koira talossa ja milloin? Aiheuttaa pahimmillaan turhaa jumiutumista, selittämistä, rauhoittamista, ennakkovalmistelua ja pahimmassa tapauksessa kirjastoon koirapelkoinen ei enää ikinä lähde. Kyseessä siis erityislapset. Ja heitä on nykyisin paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ennen osasivat lapsetkin lukea ilman, että puolen metrin päässä on joku rekku kuolaamassa.
No, tätä menoa eivät enää osaa kohta lukea eivätkä kirjoittaa. Sitä paitsi jo ihan perussanojen perään kysellään: mikä on alkovi?
Lapset lukevat muutenkin liian vähän niin jotain porkkanaa niillekkin pitää keksiä. Tekisi lukeminen sinullekkin terää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ja lukemisen on paras sujua hyvin, taikka muuten ...
Ok.