Mies sai kunnon palkankorotuksen. Ahdistaa oma pienituloisuus.
olen kunnallisella alalla, yliopistotutkinnon suorittanut. Palkka perseestä. Mieheni myös kouluja käynyt, mutta ei maisterismies kuitenkaan. Muuten hyvä kyllä. Hän on tehnyt nopean, nousujohteisen uran ja nyt sai kunnon palkankorotuksen n 1600 kerralla. Siis puolet mun palkasta!
ihan kiva, ja varmaan suuri osa siitä menee koko perheen hyväksi, kiva niin. Mutta homman pointti ei olekaan siinä, vaan tässä epätasa-arvoisuudessa. Opetushommissa ei palkankorotuksia suuremmissa määrin ole jatkossakaan tulossa, kun taas yksityisellä puolella yritysmaailmassa kuukausipalkkaa nostetaan kerralla noinkin paljon. Koulutukset ei tässä paljon auta, ja sukupuolikaan ei asiaa edistä omalta osaltani lainkaan. Katkeruutta ilmassa...
Kommentit (10)
Et ole kauhein fiksu jos et ajatellut tätä ennen kuin ryhdyit opetushommiin kunnallisella sektorilla. Kyllä jokaisen pitäisi tietää että yksityisellä sektorilla ne hillot jaetaan isot nousumahdollisuudet on vain siellä olemassa vaikka joskus on näitä Teuvo Hakkaraisen tyyppisiä tapauksia kin.
Epätasa-arvoista tuo olisi, jos teillä olisi samasta työstä eri palkka. Eri työstä eri palkka ei ole epätasa-arvoa.
I feel you. Meillä samoin. Kunnallisella ei ole todellakaan toivoa mistään palkankorotuksista, joko pysyy tässä pienipalkkaisessa työssä tai vaihtaa kokonaan toiseen työhön ja mieluummin yksityiselle sektorille.
Alle prosentti yrityspuolen palkankorotuksista on puoltakaan tuosta. Miehesi tehtävät kasvoivat suuresti ja/tai hän oli valtavassa palkkakuopassa, jonka sai korjattua.
Yleensä palkankorotukset ovat luokkaa kymppejä - muutama satanen. Jos näitä saa tiheään, niin palkka kasvaa ajan mittaan ihan hyväksi.
Olisit itsekin saanut lukea tutkintosi toiselta alalta. Ei pitäisi tulla yllätyksenä.
Mikään ei estä sua hakeutumasta yksityiselle
[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:47"]
Mutta homman pointti ei olekaan siinä, vaan tässä epätasa-arvoisuudessa. Opetushommissa ei palkankorotuksia suuremmissa määrin ole jatkossakaan tulossa
[/quote]
Olisko kannattanut valita erilainen ura, jos raha on sulle noin tärkeetä? Epätasa-arvo... Voi vittu.
Niih. Jos on hyvätuloinen niin 1600 palkankorotuksesta voikin mennä puolet veroa. Mä tulevana insinöörinä olisin tyytyväinen 3000-4000 palkkaan joka on realistinen arvio. Mies tienaa vajaa 200 000 vuodessa. Nyt mä tienaan opiskelijana 15 000e.