Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pitää erota? Miksi ei vain muuteta eri asuntoihin?

Vierailija
20.05.2015 |

Luen aina näitä eroketjuja ja yhtä asiaa mietin: miksi aina pitää ottaa ero, jos yhteiselo ei toimi samassa taloudessa? Miksi ei vain muuteta omiin asuntoihin?

Ihmiset miettii eroa, kun toinen on sottasempi kuin toinen, tai ei tee tarpeeksi kotihommia - tai mitä tahansa tällänen asia, mikä ei ole elämää suurempi.

Mikä ihmeen mittari yhteiselämälle on se, että asutaan samassa asunnossa?

t. naimisissa oleva, mutta omissa asunnoissa asuva. Etsimme yhteistä asuntoa, mutta ei tässä kiire ole, kun elämä toimii näinkin.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 15:04"]

No tuskin kukaan eroaa toisen sottaisuuden takia. Miksi yleensä sinulla on aviopuoliso? Seksin takia? Lasten saannin takia? Taloudellisena apuna? En itse ainakaan jaksaisi ripustautua johonkin ihmiseen, jos en tulisi hänen kanssaan niin hyvin toimeen, että haluan olla hänen kanssan vaikka jatkuvasti.

[/quote]

MInä en haluaisi olla kenenkään kanssa jatkuvasti.

Vierailija
2/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse periaatteessa tapailen miestä jonka kanssa ei ole aikomustakaan muuttaa yhteen, koska tiedän ettei siitä yhteiselosta tule mitään. Mutta toisaalta en myöskään ota suhdetta vakavasti, koska en oikein näe järkeä suhteessa josta ei ole mitään iloa esim. asumiskulujen puolittamisen yms. asioiden myötä, ja siitä että minulla on vaikka sairaana joku johon turvautua, ja seuraa jotten olisi ihan yksin. 

Jos ei suhteella ole tarjottavana kuin nimellinen yhdessäolo ja seksi, ja muutoin elän vain ihan omaa elämääni yksin, niin se ei oikeastaan ole sitä mitä suhteelta toivon.

Eli tämä on vain tapailua, toistaiseksi, kun ei parempaakaan ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:26"]

No itse periaatteessa tapailen miestä jonka kanssa ei ole aikomustakaan muuttaa yhteen, koska tiedän ettei siitä yhteiselosta tule mitään. Mutta toisaalta en myöskään ota suhdetta vakavasti, koska en oikein näe järkeä suhteessa josta ei ole mitään iloa esim. asumiskulujen puolittamisen yms. asioiden myötä, ja siitä että minulla on vaikka sairaana joku johon turvautua, ja seuraa jotten olisi ihan yksin. 

Jos ei suhteella ole tarjottavana kuin nimellinen yhdessäolo ja seksi, ja muutoin elän vain ihan omaa elämääni yksin, niin se ei oikeastaan ole sitä mitä suhteelta toivon.

[/quote]

Sinun tilanteesi on eri. Et ole vielä edes sitoutunut. Vaikka me asumme erillään, niin olemme sitoutuneita, autamme toisiamme.

Tarkoitan näitä tilanteita, kun naiset valittavat, että mies on kuin kolmas lapsi, mutta kuitenkin rakastaa miestä, mutta ei jaksa nalkuttaa. Miksi pitää erota - miksi ei muuta naapuriin? Siis miksi tämä ei ole edes vaihtoehto?

ap

Vierailija
4/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:41"]

Miksi pitää erota - miksi ei muuta naapuriin? Siis miksi tämä ei ole edes vaihtoehto?

ap

[/quote]

Kovin monella ei ole varaa pitää kahta täysin varusteltua asuntoa. Tämänhän kyllä tiesitkin.

Vierailija
5/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:43"]

Miksi pitää erota - miksi ei muuta naapuriin? Siis miksi tämä ei ole edes vaihtoehto?

ap

[/quote]

Kovin monella ei ole varaa pitää kahta täysin varusteltua asuntoa. Tämänhän kyllä tiesitkin.

[/quote]

No... tuleeko se sitten halvemmaksi, jos eroaa kokonaan?

Ja itse asiassa, raha on syy miksi me asumme erillään. Kahden pienemmän asunnon vuokraaminen on halvempaa kuin yhden isomman, siis näillä kriteereillä, mitä me haemme.

ap

Vierailija
6/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ongelmat ovatkin vaikkapa makuuhuoneen puolella, niin niitä ei ratkaise eri osoitteet. Yleensä siinä tilanteessa haluaa uuden kumppanin.

Suurin osa haluaa kuitenkin jakaa arjen puolisonsa kanssa eikä koe, että eri osoitteissa asuminen olisi sitä yhteisen arjen jakamista.

Vierailija
7/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites sitten, kun tulee lapsia? Asuvatko he vuoroviikoin vanhempien luona?
Enkä usko, että monellakaan on varaa kahteen asuntoon.

Vierailija
8/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi asua edes eri osoitteissa, jos yhteiselämä ei toimi saman katon alla? Kenellä on taloudellisesti varaa roikkua avioliitossa eri osoitteissa?

Vierailija
9/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yh saa elarit ja lapsilisäkorotuksen. Voi saada muitakin tukia jos ei ole tuloja tai on pienet tulot.

Vierailija
10/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on juuri nyt menossa tällainen prosessi, että muutetaan omiin asuntoihin, koska meillä ei hermot kestä samassa asunnossa. Minäkään en ole varma miksi meidän pitäisi erota, koska tullaan hyvin toimeen kun saadaan kumpikin olla omissa oloissamme, eli käytännössä minä lasten kanssa ja mies omillaan. Yhden ison lähiörivarin vaihto yhteen melko isoon ja yhteen vähän pienempään kaupunkiasuntoon onnistuu ihan hyvin kun velkaa ei enää tuosta lähiöasunnosta ole.

Vierailija
11/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en aio enää muuttaa kenenkään kanssa yhteen. Kaikki suhteeni ovat kaatuneet siihen. Oma rauha on minulle niin tärkeää.

Vierailija
12/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:46"]

Jos ongelmat ovatkin vaikkapa makuuhuoneen puolella, niin niitä ei ratkaise eri osoitteet. Yleensä siinä tilanteessa haluaa uuden kumppanin.

Suurin osa haluaa kuitenkin jakaa arjen puolisonsa kanssa eikä koe, että eri osoitteissa asuminen olisi sitä yhteisen arjen jakamista.

[/quote]

No, en osaa sanoa parisuhteen ongelmista, mutta tätä av:ta kun lukee, niin saa käsityksen, että se sekasotku tai kotityöt ovat se ongelma, miksi eroa harkitaan.

Minä jaan arkeni mieheni kanssa. Olemme kuukaudesta 20 päivää yhdessä ja kun emme ole, niin soittelemme ja tekstaamme. Tämähän on enemmän yhdessäoloa kuin reissutyötä tekevillä.

En sano, että tämä on paras tapa elää. Kyseenalaistan vain sitä, että tästä ei puhuta.

ap

Vierailija
13/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samat kustannukset omasta asunnosta on yksin eläessään vai onko asumiskulujen puolittaminen ainoa syy parisuhteelle? Molemmilla omat rahat ja menot ja seurustellaan... huh huh miä nii vaikea ymmärtää

Vierailija
14/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummasti ihmisillä on eron jälkeen varaa asua omissa asunnoissaan, mutta suhteen aikana ei! :D

Vierailija
15/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä on muuttaa eri asuntoihin, treffailla muita ihmisiä, ehkä löytää uudenkin mutta ei eroa entisestä? Mikä helvetin logiikka.

Vierailija
16/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:46"]

Mites sitten, kun tulee lapsia? Asuvatko he vuoroviikoin vanhempien luona? Enkä usko, että monellakaan on varaa kahteen asuntoon.

[/quote]

Monihan täällä av:lla sanoo, että elämä helpottui, kun asui yhdessä vain lasten kanssa.

Ja taloudellisuudesta: minä maksan 74 neliöstä 700 euroa ja mieheni 60 neliöstä 1000 euroa. Koska meillä molemmilla on vuoroviikkolapsia, niin joutuisimme vuokraamaan yli 100 neliön asunnon. Löysimme sellaisen - vuokra oli 3000 e. Eli halvemmaksi tämä meille tulee.

Ja jälleen kyseenalaistan: tuleeko avioero halvemmaksi kuin kaksi asuntoa?

ap

Vierailija
17/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:50"]

Kummasti ihmisillä on eron jälkeen varaa asua omissa asunnoissaan, mutta suhteen aikana ei! :D

[/quote]

Ja ennen suhdetta!

Vierailija
18/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:50"]

Mitä järkeä on muuttaa eri asuntoihin, treffailla muita ihmisiä, ehkä löytää uudenkin mutta ei eroa entisestä? Mikä helvetin logiikka.

[/quote]

Ei, vaan yhä ollaan parisuhteessa. Ei vain asuta samassa osoitteessa. Asutaan vaikka naapuriasunnoissa.

Ihan samalla tavalla sitoutunut minä olen tässäkina avioliitossa kuin silloin, kun asuin virallisesti toisen kanssa samassa asunnossa.

ap

Vierailija
19/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:48"]

Meillä on juuri nyt menossa tällainen prosessi, että muutetaan omiin asuntoihin, koska meillä ei hermot kestä samassa asunnossa. Minäkään en ole varma miksi meidän pitäisi erota, koska tullaan hyvin toimeen kun saadaan kumpikin olla omissa oloissamme, eli käytännössä minä lasten kanssa ja mies omillaan. Yhden ison lähiörivarin vaihto yhteen melko isoon ja yhteen vähän pienempään kaupunkiasuntoon onnistuu ihan hyvin kun velkaa ei enää tuosta lähiöasunnosta ole.

[/quote]

¨Niin, toisen tarvitsevat omaa tilaa enemmän kuin toiset.

ap

Vierailija
20/49 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="20.05.2015 klo 13:26"]

[/quote]

Sinun tilanteesi on eri. Et ole vielä edes sitoutunut. Vaikka me asumme erillään, niin olemme sitoutuneita, autamme toisiamme.

Tarkoitan näitä tilanteita, kun naiset valittavat, että mies on kuin kolmas lapsi, mutta kuitenkin rakastaa miestä, mutta ei jaksa nalkuttaa. Miksi pitää erota - miksi ei muuta naapuriin? Siis miksi tämä ei ole edes vaihtoehto?

ap

[/quote]

Olen tapaillut miestä jo kuutisen vuotta. Aluksi luulin että olemme sitoutuneita jne. mutta huomasin vain käytännössä parin vuoden kuluessa ettei miehestä ole koskaan sellaiseksi kumppaniksi jonka kanssa voisin elää yhdessä. Mies tuntuisi haluavan muuttaa yhteen. Minä olen tavallaan jalka ovenraossa koko ajan tässä suhteessa.

Eli siis mies ei ole kuitenkaan sitoutunut auttamaan minua, hädän tullen häneen ei voi luottaa, eli juuri sellainen ylimääräinen lapsi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi kolme