Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omat unelmat vai rakkaus?

Vierailija
20.05.2015 |

Juu eli tilanne on sellainen, että olen seurustellut mieheni kanssa reilut 2 vuotta ja minä lähden vaihtoon ulkomaille syksyllä. Ulkomailla asuminen ja kenties sinne elämän rakentaminen on ollut pitkään haaveena ennen kuin tapasin mieheni. Mieheni ei halua muuttaa ulkomaille ja muutenkaan ei hirveästi intoile matkustelusta toisinkuin minä..

Haluaisin vaihdon jälkeen etsiä töitä ulkomailta. Mietin kumminkin miten pysty jättämään mieheni, jonka kanssa viihdyn hyvin ja jOka on ensirakkauteni. Pelkään että en löytäisi yhtä hyvää miestä myöhemmin ja joka hyväksyisi minut kaikkine virheineen. Mies tietää haaveeni ja on halunnut siitä huolimatta jatkaa yhdessä ja kannustaa minua toteuttamaan unelmani. En tiedä mitä tehdä, palatakin rakkauden luokse Suomeen vai toteuttaa haaveet, että haluan Suomesta pois pysyvästi. Kokemuksia?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/16 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista:) varmasti tilanne selkiytyy kunhan ulkomaille lähden. Lisää kokemuksia ja mielipiteitä vain jos löytyy!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa sitten tehdä miehelle selväksi, että et halua välttämättä palata Suomeen. Vaihtarivuosi on suhteelle muutenkin myrkkyä, ja jos ilmoitatkin vuoden jälkeen, että sori, ulkomaat kiinnostavat enemmän, mies on tuhlannut vuoden elämästään.

Vierailija
4/16 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Miehelle on nytkin selvää, että en välttämättä palaa Suomeen vaihtojakson jälkeen. Siltikin hän haluaa olla kanssani. Liekö sillä jotain tekemistä, että tämä on meille molemmille ensimmäinen "kunnon" suhde. Huoh helpompaa olisi jos mies ei olisi noin ymmärtäväinen ja mukava..:`)

Vierailija
5/16 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
6/16 |
25.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
7/16 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kokemusta tuollaisesta valintatilanteesta. 

Itse varmaan miettisin ensin, voisiko noita molempia jotenkin yhdistää. Jollei voi, saattaa olla, että seuraisin unelmaani. 

Mutta todellakin vaikea tilanne, sillä sopivia kumppaneita ei niitäkään tule kovin monta vastaan. 

Vierailija
8/16 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
9/16 |
20.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No lähde nyt ensin sinne ulkomaille ja katso sitten miltä elämä näyttää siitä vinkkelistä. Sun ei tarvitse päättää mitään vielä.

Mä lähdin aikoinaan vaihtoon ja jäin sille tielle, silloinen poikaystävä jäi Suomeen. Kun vaihtovuoden lopuksi päätin jäädä ulkomaille vielä töihin niin erottiin kavereina.

Nyt olen asunut ulkomailla (kolmas maa menossa) jo 20 vuotta ja olen erittäin onnellisesti naimisissa todellisen sielunkumppanini kanssa, kahden lapsen äiti ja meillä on miehen kanssa oma yritys.

Suomalainen eksäni löysi kivan kotimaassa viihtyvää sorttia olevan naisen ja hekin vaikuttavat oikein onnellisilta.

Eli kaikille kävi hyvin. Voihan se olla ettet viihdy ulkomailla ja haluat palata Suomeen tai sitten et. Mutta kokeilematta et voi tietää. En tunne ketään joka olisi katunut ulkomaille lähtöä.

Vierailija
10/16 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
11/16 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos rakastaisit täysillä, et miettisi ulkomaille menoa vaihtoehtona, joten miehesi ei ole todellinen rakkautesi ja suosittelen haaveiden toteuttamista ja ulkomaille lähtöä.

Vierailija
12/16 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin samaistua tarinaasi, ap. Minulla oli myos samanlaisia haaveita ja lahdinkin ulkomaille. Olin ollut poikaystavani kanssa yhdessa 2 vuotta ja asuimmekin yhdessa. Suunnitelmissa oli pysya yhdessa poikaystavani kanssa, joka oli viela Suomessa ja vuoden kuluttua itse palaisin sitten takaisin Suomeen.

No, suunnitelmat muuttuivat. Rakkaus ei ollutkaan kaiken kestavaa ja suhde paattyi n. 4-5 kuukautta muuttoni jalkeen. Jain ulkomaille opiskelun ja sen jalkeen tyon perassa ja olen vielakin taalla. :)

Olen todella tyytyvainen valintaani, silla minulle ulkomailla asuminen oli tarkea kokemus. Olisin varmaankin palannut Suomeen, jos olisin viela ollut umpirakastunut poikaystavaani ja olisimme pysyneet yhdessa. En ole katunut tata valintaani kertaakaan. Anna ajan nayttaa, mutta ala viela kovin nuorena tee valintoja "vain" rakkauden takia, eli jata kokematta asioita, jotka ovat sinulle todella tarkeita.

Vierailija
13/16 |
24.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
14/16 |
22.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
15/16 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa unelmia

Vierailija
16/16 |
21.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan olet vähän aikaa ollut ulkomailla, tilanne varmaan rupeaa jäsentymään. Onko nykyinen miehesi tosiaan sopivin sinulle, kun haaveenne ovat niin erilaisia? Ehkä on, ehkä ei. Omalta kohdaltani riitti usean vuoden ulkomailla olo,tosin kansainvälisyys jatkuu muodossa jos toisessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kaksi