Vaikea aurallinen migreeni ja kahvinjuonnin lopettaminen; onko jollakin auttanut.
Kroonistunut aurallinen migreeni kiusaa ja oon usein aivan poikki. Sekava olo, masentuneisuus, huimaus, räpsyminen, puutuminen, sanasekoilu, ymmärryksen häiriöt, tajunnantason lasku...
Oon aina juonut kahvia, välillä paljonkin. Nyt oon ollut pian pari viikkoa ilman. Auttaiskohan pikku hiljaa.
T. Nainen 37v.
Kommentit (8)
Mulla kahvi auttaa kohtauksen pois menossa jos osaa ottaa juuri kun ensimmäiset aurat alkavat näkyä.
Estolääkitys? Mene neurologin puheille.
Kannattaa miettiä olisko myös ruokavaliossa jotain mitä kannattaisi muuttaa. Itsellä väheni migreenit kun jätin punaisen lihan pois. Joillekin ei taas viljatuotteet tai maito sovi.
Ruokavalio on tärkein, kaikki tulehdusta aiheuttava pois ruokavaliosta, kahvin vaihto kofeiinittomaan. Kun on pitempi migreenitön kausi ollut niin voi juoda kupin tai pari päivässä tavallistakin kahvia ( 2dl on kuppi, ei mukillinen ). Sokerit, lisäaineet ja makeutusaineet pois ne on ruokaa migreenille.
Hormonit on naisilla tärkein migreenin aiheuttaja. EI ruokavalio!
‐-----------
quote=Vierailija]Ruokavalio on tärkein, kaikki tulehdusta aiheuttava pois ruokavaliosta, kahvin vaihto kofeiinittomaan. Kun on pitempi migreenitön kausi ollut niin voi juoda kupin tai pari päivässä tavallistakin kahvia ( 2dl on kuppi, ei mukillinen ). Sokerit, lisäaineet ja makeutusaineet pois ne on ruokaa migreenille.[/quote]
Keliakian oireita,ehkä?? Oletko tutkituttanut sen? Olen lukenut, että keliakia liittyisi migreeniin.
Lisäksi aivot tarvitsee hyviä rasvoja. Kokeile super kuuri nyt d-vitamiinia. Et menetä mitään jos kokeilet. Saat monta hyötyä siitä, lupaan sen. Kokemuksen kautta.
💕 tsemppiä. Tuo kuullostaa kamalalta taudilta
..