Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Eikö se isi tappanutkaan sua?"

21.09.2006 |

Tämän kysymyksen esitti kohteliaasti tänä aamuna 2 vuotias poikani. Pitää varmaankin ajatella mitä sitä puhuu lasten kuullen. Olin eilen kaupassa sanonut kun pojat vinku itselleen leluja, että isi tappaa mut jos ostan teille koko ajan leluja. (Huomasin kyllä itsekin sillon, että niin ei olisi pitänyt sanoa, mutta luulin, etteivät pojat hoksanneet sitä.)

Kerran myös kysyin, että kuka on varastanut mun harjan? Ja seurauksena oli, että vanhin poika (silloin 1,5v) luuli varastamisen tarkoittavan ottamista. Sitten kerran Säästökuopassa poika huusi: Äiti, varastetaan tämä Tomi Traktori... Arvaa hävettikö!

Onko muille käynyt lasten kanssa samoin?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

tyttö 3 vee pelkäsi että hänen päänsä kasvaa, kun pää on vedessä.

Kerran hän näki tamponini narun, kun olimme uimahallissa ja totesi kovaan ääneen: äiti, sulla on pimpissä roska.

Sitten hän samoin totesi uimahallissa kovaan ääneen: äiti, kukaan vieras ei saa koskea sun pimppiisi. (olin opettanut häntä pedofiilien varalta...).

Sitten oli kerran nähnyt vaarinsa pissalla ja oli sitten verrannut ääneen vaarin elimen kokoa isänsä elimen kokoon...

Sitten rallattaa välillä kun ollaan liikkeellä jossain, et " mua ei saa lyödä, mulle ei saa huutaa." En tosiaankaan tiedä miksi lauleskelee sellasta...

Ihana ikä, joka päivä saa nauraa. :)

Vierailija
2/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin poikani kanssa kaupassa ja kassalla oli poika työvuorossa, jolla oli tosi finninen naama. Poikani kailotti aivan täysillä, että " äiti, miksi tolla on pilkkuja " ? Mitäs siinä sitten selittämään.

Kirjastossa kirjastonhoitaja neuvoi meitä uuden itsepalvelulaitteen käytössä ja tietty poikaani alkoi ujostutaa ja hän sanoi kuuluvasti; " Mä inhoon tota tätiä" . Ulkopuolella kysyin, miksi sanoit noin rumasti, vastaus oli, että en tunne tota tätiä eli tajusin, että oli ujostellut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
27.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani 3-v on kiinnostunut laastareista, ja pieneenkin kolaukseen haluaa sellaisen. Olin vessassa laittamassa pikkuhousunsuojaa housuihini; siihen poika silmät pyöreinä: " onko äidillä pipi kun laittaa laastarin?" No joo, tavallaanhan laastari sekin...

Noloa oli kun lapsi hädin tuskin puhumaan oppineena istui kerhossa lattialla leikkimässä hokien: voi vittu, voi vittu, voi v****

Kerran hississä pienikasvuinen nainen, jota poika katsoi kiinnostuneena: " tyttö!"

Ja vastaavasti nähtyään ihmisen moottoroidussa pyörätuolissa, ihaileva kommentti: " äiti, katso! Mopo!"

Vierailija
4/32 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä reilu 4v:mme tiedusteli ensimmäiseksi kävellessään isotätini 70v kesämökkiin, että missäs se teidän kaljakellari on... Tarkoitti siis sitä monessa mökissä olevaa lattian alla olevaa kellaria.

Pienempänä on tosiaan isän kajoista pitänyt kaupassa huolen kovaan ääneen muistuttamalla.

Todennut myös että sitten kun hän on 37v niin hänkin juo kaljaa... Hyvä niin :-)

Vierailija
5/32 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutama viikko takaperin poika 4-v kävi hakemassa miehen veljen pihamaaltamme iltakahville: " Tule äkki kahville senkin nuija tai saat selkääsi!"

Vajaa viikko sitten oli tokaissut pappalle, jolla oli valkoinen hihaton t-paita päällä:" Pappa, miks sä pidät tissiliinejä?"

Tyttäreni taas onnistui vuosi sitten 4-vuotiaana aiheuttamaan minulle päänsärkyä hoidossa jutuillaan. Asuimme vielä silloin kaupungissa, mutta vietimme kaikki viikonloput maalla sikalan pihapiirissä. Koska tyttönen on kovasti kiintynyt sikoihin, hän pääsi usein mukaan sikalaan katsomaan possujen ruokintaa. Eräällä kerralla oli sitten emakko synnyttänyt pikku possuja ja tyttö oli jäänyt hommaa katsomaan. Hoidossa oli sitten maanantaina kertonut oikein antaumuksella kaikille kuinka possut tupsahtelee maailmaan äiti possun pepusta. Hoitotädit eivät oikein olleet tykänneet jutusta ja sain päivän päätteeksi mulkoiluja.

Mentiin muutama viikko eteenpäin ja tyttö oli taas sikalassa, tällä kertaa toisella puolella eli ei possulassa. Mieheni toi häntä yhtäkkiä kovalla vauhdilla sisälle ja sanoi, että parasta ettei neiti tule enää sikalan puolella tänään ja lähti kiireesti takaisin hommiin. Ennen kuin ehdin mitään kysyä, niin tyttö kertoi kuinka isä possu oli kiivennyt äiti possun selkää ja äiti possu oli huutanut aivan kamalasti. Kiva... Noh, sama oli tietysti pitänyt kertoa hoidossa maanantai-aamusta hoitotädeillä. Tällä kertaa ilmeet olivat tosi murhaavia, kun hain lapsia hoidosta kotiin. Sillä kertaa tuli sellainen olo, että koskahan joku täti lastensuojelusta on meidän oven takana ja tulossa tarkistamaan lasten kasvuympäristöä.

Onneksi nyt asutaan maalla ja nämä elämän totuudet eivät aiheuta hoitotädeillä kauhunhetkiä. Ja onneksi kaikki hoitolapset ovat enemmän tai vähemmän maatilan asukkaita ja tottuneita karkeaan kielenkäyttöön..... Voin vain arvata kuinka poikani selittää heille tänään, mitä sonta tarkoittaa (täällä on ollut lietekärryajoa koko viikon kylätiellämme.

Vierailija
6/32 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kun neiti oli reilun vuoden ja kannoin häntä sylissä, kädet täynnä kasseja kerrostalon ovista sisään, piti mies meille ovea auki. Ennenkuin ehdin sanoa mitään, tokaisi neiti kuuluvalla äänellä " KIITOS" . Mieskin katsoi ihan yllättyneenä ja hymyillen. Kyllä oli äiti ylpeänä..

Nyt vast´ikää neidin ollessa 2 v ja olimme mökillä. Neiti kaivoi repusta deudorantti pulloni. Mummo kysyi, että mikäs se on. Neiti vastasi, että " äitin tissi voide" . niin tissien lähellehän sitä laitetaan, olen kyllä puhunut kainaloistakin tytölle..

Mitähän muuta kivaa vielä kuullaan..

Vierailija
7/32 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

poika oli kuullut poikavauvojen tappamisesta tv:stä (ilmeisesti se kun Herodes aikanaan tapatti), sitten leikkipuistossa suuttui jollekin pojalle, jonka äiti ja pikkuveli olivat mukana, ja huusi " mä tapan sun poikavauvan" ...

Vierailija
8/32 |
28.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on niin huvittava juttu, että pakko laittaa se tänne. Perheen äiti oli voittanut jossain arpajaisissa mäkkäriin " kahvi ja pulla ilmaiseksi" kupongin. Oli sitten lasten kanssa kaupassa, jossa siis myös mäkkäri. Lapset leikkipaikassa, äiti jonossa. Nuorempi lapsi huutaa ekana leikkipaikasta äidille " Äiti mä otan lasten aterian!" . Vanhempi lapsista huutaa pikkusiskolle " Ei ME saada ruokaa, äiti vaan syö!" .

Vierailija
9/32 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän 1½-vuotiaan pari helmeä:

Mummo tekee tytön mielestä tooosi hyvää luumu-karviaismarjahilloa, jota pitää laittaa puuron päälle. Ruotsinkielisen äitinsä kielellä hillo on siis " plommon-krusbärssylt" , ja tyttö hokee hillopurkin nähdessään " kusipää, kusipää" (krusbär, krusbär). Arvatkaa, pelottaako että tyttö haluaa hilloa tarhassakin...

Kesällä kun tyttö ei vielä osannut sanaa " setä" (" täti" -konseptin oli jo tajunnut), hän osoitti kaikkia pihallamme kulkevia miehiä ja sanoi kovaan ääneen " isi, isi!" Miesten vierellä käveleviltä puolisoilta tuli hieman hämmentyneitä katseita...

Vierailija
10/32 |
29.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon ennen ollu tosi kova kiroilemaan (niinku pohjoispohjalaisen naisen kai kuuluukin), lasten myötä oon yrittäny kovasti rajottaa, ja hyvin oon omasta mielestäni onnistunutkin. Joskus silti pääsee vahingossa ärräpäitä ja tietäähän sen miten käy kun perheessä on reilu 2v joka imee kaiken minkä kuulee. Kerran huusin s...tana kun jäi sormi kaapin oven väliin (ja kun siinä on tietysti lapsilukko joka jumi sormen siihen väliin useammaksi sekunniksi), niin eiköhän jostain heti kuulunu pikkukaiku joka toisti sen perässä. Tähän sitten lisäksi vielä se, että kun isi joutui kesällä aika usein kärpäsentappo-operaatioon kun maalla asutaan ja ovia pidetään kesäsin auki. Kai se oli sitten joskus kerrottu taaperolle, että kärpäsiä se isi tappaa kun lehden kanssa hilluu ympäri kämppää. Kiva oli sitten nähdä yks päivä kun tää pellavapää (nimeltä Veikko siis) juoksi ympäri asuntoa lehti kädessä ja huusi että " Veikko tappaa saatana!" . auts. Tästä on jo useita kuukausia, eikä moisia huudahduksia ole onneksi enää kuultu. Kyllä oppii ittekki vielä entistä varovaisemmaksi kun tuommosia kuulee pikkusen suusta.

Vierailija
11/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isä ja poika (1v8kk) kokosivat huonekalua ja jännintä hommassa oli vasaralla hakkaaminen. Mikä piti tietysti kertoa hoitotädille, kun isä tuli hakemaan: ' Iskä hakkaa tosi kovaa' . Miesraasu punastui ja joutuikin sitten selittelemään pitkään...

Vierailija
12/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 vuotias tyttäremme oli kävelyllä päiväkotiryhmänsä kanssa. Siinä sitten olivat kävellyt kotimme läheisen lasinkeräyspisteen ohi. Neiti siinä iloisena kertomaan kavereille että " Tonne me viedään vauvanruokapurkit ja isin kaljapullot!!"

Juu, iskän on kiva varmaan viedä neitiä hoitoon =)

Vierailija
13/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 4-vuotias kysyi ruokapöydässä että mitä tämä liha on. Minä vastasin että se on kanaa. 4-vuotias kysyi silmät kirkkaina: " Äiti, oletko sinä tappanut kanan?" .

tiia ja lapset 4v, 2v ja 1v

Vierailija
14/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lattialla leikittämässä vauvaa. Kaadoin täpötäyden maitokahvilasini pitkin poikin olkkarin lattiaa. Suusta pääsi perc ennen kuin ehdin ajattelemaan asiaa. No, illalla nukkea hoitaessaan tyttö, 2 v oli sitten hoitanut omaa vauvaansa l. nukkeaan toteamalla että pelc. Joo...

t. Kolli + 3

Vierailija
15/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkipuistossa tyttö halusi juoda kaljaa siis pöydän äärellä. Mummo kesällä joi kyseenomaista ainetta mökin terassilla, niin nyt sitten tyttö keksi että leikkipuistossa olisi äidin ja hänen pitänyt juoda kaljaa... ja sitten leikkikin juovansa ja polttavansa tupakkia päälle...

Ja kiroiluja meilläkin on opittu jo: " voi hitsi" , " voi pippeli" (oma keksimä), ja " voi pelse" ...

Ikää 2v10kk.

Vierailija
16/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa tuli mieleen reilun vuoden takainen juttu. Olimme tulossa bussilla kaupungista koko perhe silloin 2v tuplapoikiemme kanssa. Pojat alkoivat huutaa tosi kovaan ääneen, että äiti ei tule omaan kotiin, äiti menee huoltomiehelle, äiti ei tule omaan kotiin äiti menee huoltomiehelle... Yritettiin hiljentää poikia, mutta kieku ja kaiku saivat vaan lisää pontta. Meillä oli juuri viikolla kyllä käynyt patteria säätelemässä ja kovasti pojat häntä ihailivat, mutta mistä moinen keksintö, enpä tiedä...

Viime keväänä vein toista kahvilassa pissalle ja käsi kädessä menimme vessaan. Poika toitotti kovaan ääneen, että samalla sitten voit vaihtaa omankin siteesi. Sillä kerralla ei kyllä olisi edes ollut tarvetta. Poika reilu 2,5v.

Vierailija
17/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyin minne 2v6kk:tta vanha poikani on menossa, tämä ilmoitti menevänsä paskalle. Täytyy sanoa että piti kääntyä toiseen suuntaan, sen verran alkoi hymyilyttään.

Ja tuosta huoltomiehestä tuli mieleen. Poikani kyseli että miksi tuo talonmies aina meille tulee. Ja siis kerran oli käynyt patteria tutkimassa. Hieman alkoi isiä naurattaan.

Isille kaljaa kailottaa kaupassa juomakorien vieressä.

Nähdessään eka kerran mustan miehen kysyi hämmästyneellä äänellä, äiti, mikä tuo on?

Varmaan vielä monet makoisat naurut on tulossa. :)

Vierailija
18/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäremme 2v oli mummilla ja vaarilla hoidossa. Menimme hakemaan häntä ja mummi kertoi että älkää sitten ihmetelkö jos tyttö sanoo ' mummi kuristaa, mummi kuristaa' , mummi oli nimittäin puristanut appelsiinista mehua tytölle, tyttö tykkäsi kovasti ja tämä pyysi lisää hokemalla mummi kuristaa :)

Kummisedälle tyttö sanoi puhelimessa ' äiti hakkaa' , olin juuri hakannut vasaralla nauloja seinille ripustaakseni tauluja.

Kesällä tyttö oli tosi tohkeissaan kertoi että ' isä läpsii' , isi kun oli tappanut kärpäsiä mummolassa lätkällä.

Nyt tyttö hokee ' herra aikanen, herra aikanen' , täytyy äidin sanoa vastedes mieluummin vaikka himputti kuin herranen aika.

Mieleen on myös jäänyt kun olimme tytön kanssa eräs lauantai aamu leikkipuistossa. Paikalla oli myös muita ja tyttö riensi heti kertomaan heille että ' isi nukkuu sohvalla' . Isillä oli ollut menoa edellisiltana ja oltiin ennalta sovittu että perhepetiin ei ole drinksutelleena asiaa. Kyllä sitä toista äitiä hymyilytti!

Vierailija
19/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidänkin poika tapasi mustan miehen kaupassa ja totesi ' olla vähän likainen' . Ei tosin ollut ihan yhtä noloa kuin kassajonossa edessäolevan arviointi: ' olla vähän paksu' . Mies ei hymyillyt ensin, mutta kun naapurijonosta löytyi täti, joka ' olla tooosi paksu' , hymyilytti setääkin. Samalla tavalla on kyllä arvioitu kaikki kaverit, sukulaiset, naapurit, hoitotädit...Ja kun ihmisiä usein kuitenkin naurattaa, on vaikea opettaa, koska arviointi on ok ja koska ei.

Vierailija
20/32 |
21.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

n. 3 vuotias rymysivät he iskän kanssa leikkisästi olkkarin lattialla. Niinhän siinä sitten kävi, että tuli itku pitkästä ilosta, kun tytön pää kopsahti iskän polveen. Seuraavana päivänä kaupassa tyttö sanoi kassaneidille, että mulla on niskat kipeet, johtuu varmaan siitä kun iskä potkas mua eilen päähän... Kyllä piti yrittää selittää, ettei kellekkään vaan tullut vääriä käsityksiä pienen paikkakunnan pikku kaupassa :)