Huoh... Anoppi on taas tulossa käymään. Ahdistaa jo valmiiksi.
Meillä on (onneksi) välimatkaa suunnilleen 300 km. Anoppi käy meillä kylässä kerran-pari kuukaudessa suunnilleen ja me siellä harvakseltaan jolloin yleensä ollaan siellä pitkä viikonloppu. Nämä tapaamiset on niiiin raskaita...
Mies ei tule äitinsä kanssa toimeen _yhtään_. Anoppi on hyvin touhukas, vahva mielipiteiltään ja ottaa vahvasti kantaa meidän asioihin. Miehellä palaa pinna usein jo kymmenen minuutin sisällä siitä kun äitinsä on tullut paikalle... menee huutamiseksi ja ihan lapselliseksi kiukutteluksi.
Koko vierailujen ajan tunnelma on ihan tosi hermostuttava, minäkin olen pinna kireällä ja odotan vaan seuraavaa riitaa. Yritän vähän sovitella ennen tilanteen kärjistymistä ja saada niiden ajatuksia toisiin asioihin, joskus toimii ja yleensä ei...
Mun mielestä tää hässäkkä johtuu enemmänkin mun miehestä kuin anopista. Tuo ukko taantuu ihan kuin joksikin teini-ikäiseksi uhmaajaksi. Ymmärrän kyllä sitä ärsytystä toisaalta, en minäkään hirveästi innostu siitä, että anoppi esim. ensitöikseen alkaa kommentoimaan miten meillä pitäisi vaikka siivota (ja usein kysymättä kaivaa luutun esiin ja jynssää meidän tasot ym, vaikka just olisin siivonnut), hoitaa pihaa eri tavalla ja yleensäkin on sitä mieltä, että hänen tapansa on se ainoa oikea joka asiassa. Minä kuitenkin otan sen suht rennosti ja annan rauhassa paapattaa... Me kuitenkin tullaan juttuun hyvin ja ymmärrän kyllä että anoppi tarkoittaa vain hyvää, omalla tavallaan.
Selvästi huomaan, että mies piikittelee äitiään ja usein tahallaan provosoi, että saa tapella. Sitten valittaa mulle, kun niin vittumaista.
No se inhottavin juttu on se, että meillä on pieni lapsi joka joutuu olemaan tämän kaiken keskellä. On tosi hankalaa yrittää viedä lapsen huomio johonkin toisaalle kun nämä kaksi tolloa kinastelee keskenään. Harvoin onnistuu järkätä tapaamiset niin, että mies ei ole kotona... silloin sujuu niin paljon leppoisammin. En kuitenkaan haluaisi rajoittaa lapsen ja mumminsa tapaamisia.
Äh. Tämä oli vaan tämmöinen sekava avautuminen ja mobiililla kirjoitettuna, pakko oli päästä vähän purkamaan :(