Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko narsisti tai psykopaatti olla hyvä isä/äiti?

Vierailija
20.01.2022 |

Yksi psykopatiaan taipuvainen narsisti vaikuttaa hyvältä isältä, mutta voiko oikeasti olla?

Kokemuksia?

Kommentit (75)

Vierailija
1/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varmasti voi olla. Hulluja kyselet.

Vierailija
2/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla mitenkään. Sairas ihminen hyväksikäyttää toisia ja ei anna turvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Edes ”vain” narsistinen ei voi olla hyvä isä loppupeleissä, näennäisesti kyllä. Minun eksäni oli narsistinen ja hän oli maailman paras isä, kun lapset oli pieniä. Oli aktiivinen, liikutti ja leikitytti. Mutta kun lapset alkoivat saamaan teineinä omaa tahtoa, koko kuvio hajosi omaan mahdottomuuteen.

Vierailija
4/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan. Tällaisessa perheessä eletään alituisessa kuolemanvaarassa. Koska isillä tai äidillä napsahtaa.

Vierailija
5/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko empatiakyvytön olla hyvä vanhempi? Väittäisin, että ei voi. Riippuu tietysti siitä, miten kukakin määrittelee hyvän vanhemmuuden. Jos pelkkä taloudellinen turva riittää, niin siinä tapauksessa voi, kunhan toinen vanhemmista paikkaa empatiapuutteen.

Vierailija
6/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama geeniperimä, samat harrastukset😝

Pieni kilpailuhenki tervettä on.

Vierailija
7/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se nyt mitataan kuka on hyvä kasvattaja? Jos lapsi joutuu kerjäämään huomiota kotona, hän saattaa päteä koulussa ja muualla, ja sitten menestyä elämässä.

Vierailija
8/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama geeniperimä, samat harrastukset😝

Pieni kilpailuhenki tervettä on.

Totta. Eli jos lapsi perii isänsä psykopatian (sehän on perinnöllistä), niin lapsi kokee samansieluisuutta isänsä kanssa? Eli ei kärsi?

Vierailija
9/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se nyt mitataan kuka on hyvä kasvattaja? Jos lapsi joutuu kerjäämään huomiota kotona, hän saattaa päteä koulussa ja muualla, ja sitten menestyä elämässä.

No, kaikki asiat eivät ole vanhempien ansiota - eikä syytä - , mutta lähtökohtaisesti voisi ajatella, että hyvä kasvattaja tuottaa jälkeläisiä, joiden pääkoppa on riittävän terve, jotta Freudin sanoin pystyy rakastamaan ja tekemään työtä.

Vierailija
10/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei.

Edes ”vain” narsistinen ei voi olla hyvä isä loppupeleissä, näennäisesti kyllä. Minun eksäni oli narsistinen ja hän oli maailman paras isä, kun lapset oli pieniä. Oli aktiivinen, liikutti ja leikitytti. Mutta kun lapset alkoivat saamaan teineinä omaa tahtoa, koko kuvio hajosi omaan mahdottomuuteen.

Naisnarsisteile mien tyttärien kasvu teini-ikään aiheuttaa saman. Tyttäret koetaan kilpailijoina ja uhkana.

Vierailija
11/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Jotkut psykopaatit on hyvin perhekeskeisiä. Jos se täydentää heidän agendaansa niin kyllä.

Vierailija
12/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta tällaisenkin henkilön vanhemmuudessa voi silti olla jotain hyvää. Omalla kohdallani näyttää siltä, että vastapuolella on minun kohdallani sokea piste ja hän keskittyy kaikessa minun kyykyttämiseeni, etsimään minusta vikoja, pelaamaan pelejä, jotka saisi minut näyttämään huonolta. Tätä on se hänen yhteishuoltajuutensa. Mutta as that being said, niin jos hän jättäisi tämän väliin ja keskittyisi pelkästään olemaan lapsensa kanssa, niin uskon, että hän suoriutuisi ihan hyvin tapaamisista ja isyydestä. Tekevät kuitenkin minun mustamaalaamiseni lomassa ihan kivojakin juttuja. Voi tietysti olla, että olen jonkun harhan vallassa, kun tykkään nähdä kaikissa ihmisissä hyvää. Voi myös olla, että jos hän ei tällä tavalla keskittyisi minun piinaamiseeni, se hänen sairautensa alkaisikin näkyä entistä enemmän suhteessa lapseensa. 

Vierailija
13/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan. Tällaisessa perheessä eletään alituisessa kuolemanvaarassa. Koska isillä tai äidillä napsahtaa.

Suurin osa psykopaateista ei ole väkivaltaisia vaan aivan tavallisia kansalaisia. Heikommilla älynlahjoilla varustetut useinmiten löytyvät sieltä väkivaltatilastoista ja vankiloista. Lahjakkaammat löytyy yritysjohdosta, juristeista, lääkäreistä.

Vierailija
14/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miettii, miten monta kirjaa on kirjoitettu narsistin lapsena olemisesta niin.. vähän heikolta näyttää.

Vierailija
15/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla. Jotkut psykopaatit on hyvin perhekeskeisiä. Jos se täydentää heidän agendaansa niin kyllä.

Perhe on kulissi, joka näkyy ulospäin. Seinien sisällä voi tapahtua hirveitä. Voi myös olla että perheessä lapsia kohdellaan niin, että yhdestä lapsesta tehdään yksinäinen syntipukki, jota sisaruksetkin oudoksuu. Narsisti rikkoo aina jotain.

Vierailija
16/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,räntää tulee ja paljon 🌨🌨🌨

Vierailija
17/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voi olla. Koskaan.

Ja ylempänä sille joka väitti että se periytyy: ei periydy geneettisesti vaan on seuraus kaltoinkohtelusta. KAIKKI ei sitä saa. Esim mä olen narsistivanhemman rääkkäämä ja silti ei-narsisti, kaikin tavoin päinvastainen kuin vanhermpani. Sisarus (joka oli kultalapsi) sen sijaan peri aika voimakkasti piirteitä vanhemmalta.

Vierailija
18/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi olla. Koskaan.

Ja ylempänä sille joka väitti että se periytyy: ei periydy geneettisesti vaan on seuraus kaltoinkohtelusta. KAIKKI ei sitä saa. Esim mä olen narsistivanhemman rääkkäämä ja silti ei-narsisti, kaikin tavoin päinvastainen kuin vanhermpani. Sisarus (joka oli kultalapsi) sen sijaan peri aika voimakkasti piirteitä vanhemmalta.

Psykopatia on geneettistä, narsistisuus eri.

Vierailija
19/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa psykopaateista ei ole väkivaltaisia vaan aivan tavallisia kansalaisia. Heikommilla älynlahjoilla varustetut useinmiten löytyvät sieltä väkivaltatilastoista ja vankiloista. Lahjakkaammat löytyy yritysjohdosta, juristeista, lääkäreistä.

Ei ole noin. Vaan monet menestyneet on niitä väkivaltaisia. Oma menestynyt narsistivanhempanikin oli. Paras kaveri on poliisii ja kertoo että näitä väkivaltajuttuja on pljon esim Westendissä.

Se on just niin että se mukava ja hauska menestyjä on kotona se pahin lapsenhakkaaja.

Vierailija
20/75 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos on sellainen itsensäkehuja joka on aina mielestään oikeassa ja pitää itseään ja perhettään aina muita parempana?

Narsisti ei ole välttämättä väkivaltainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi