Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies haluaa että minä päätän suhteen laadun, ja sen jatketaanko tapailua ym ym

Vierailija
20.01.2022 |

Minusta tuntuu että hän ota mitään vastuuta, ei kerro mitä haluaa, mitä toivoo minulta, koska ja kuinka usein haluaa tavata. Haluaako ylipäätään tavata. Kaikki on aina minusta kiinni. Hän vain myötäilee, vaikka tuntuu että hän ei aina ole ollenkaan varma mitä haluaa.

Kun ehdotin että hän miettisi, otetaan aikaa, ihan rauhassa. Hän silti yrittää siirtää kaiken vastuun minulle, ilman että hänen tarvitsee kertoa mitään.

Mitä ihmettä!!? Mitä sinä teksisit? En todellakaan halua päättää toisen puolesta yhtään mitään.

Kommentit (110)

Vierailija
41/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastuunpakoilija. Raskas elämänkumppani sellainen.

Exäni oli tuollainen. Kun etsimme yhdessä uutta asuntoa, hän ei saanut sanottua mielipidettään yhdestäkään. Lopulta löytyi sellainen, josta minä pidin, ja ennen päätöksentekoa tenttasin miestä koko illan, että haluaako hän muuttaa sinne. Mies vääntelehti eikä saanut sanottua mitään. Sanoin, ettei meidän tarvitse sitä asuntoa ottaa, jos hän ei pidä siitä, vaan voimme jatkaa etsimistä. Mies ei vieläkään saanut kommentoitua asiaa mihinkään suuntaan. Lopulta kysyin, että no otetaanko me se asunto vai ei, vastaus oli mumiseva JOO KAI. Sitten kun muutimme sinne, niin alusta asti mies valitti ja murjotti ja marisi, kun ei halunnut asua sellaisessa paikassa ja kaikki on nyt p*skaa kun minä pakotin muuttamaan sinne.

Vierailija
42/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tee koe. Lopeta yhteydenpito. Ja mieti mitä haluat, jos se säntää vinkuen ja häntä koipien välissä tunnustamaan "rakkauttaan".

Pyysin häntä päättämään ja hän ymmärsi että olin päättämässä koko suhdetta.

Kyllä sieltä heti tule protestia, eikö voitaisi vielä katsoa, on asioita joita voi ymmärtää väärin jne.

ap

Sitten jää sinun päätettäväksi tosiaankin se, haluatko kiskoa moista pulkkaa ja turhautua kaiken aikaa enemmän.

Et selvästi saa sitä mitä pitäisi, eli tasavertaisen aikuisen vastuunkantoa, kommunikaatiota, tunnetta ja ponnistelua. Äijä istuu pulkassa ja odottaa että äiti kiskoo.

Jos haluat olla hänen äitinsä, ei siinä mitään pahaa ole, mutta aikuisten rakkaussuhteet eivät toimi miesvauvojen kanssa, eikä miesvauvoista ole isiksi.

Paranna itsesi, häntä ei voi muuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pelkää, että jää yksin ja mahdollisesti jonkun yhdentekevän syyn takia. Esimerkiksi, jos hän sanoo haluavansa nähdä kolmesti viikossa ja sinä haluatkin 2 tai 4. Hän todennäköisesti on hyvin mukautuvainen ja ehkä sen takia ajattelee, että sinun on siksi parempi päättää millaisen suhteen sinä haluat. Luulisin hänen haluavan vain sinut. Ehkä hänellä on joku hylkäyskokemus tai aina ollut jotenkin kontrolloidussa asemassa. Hän ei ehkä ymmärrä, kuinka raskasta toiselle on kantaa kaikki vastuu suhteesta.

M44

Vierailija
44/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yäk. Mies vailla persoonaa, tahtoa, energiaa. Mieltääkö itsensä kiltiksi ja ihmettelee, miksei "kutsuttu" diskoon?

Ei hän muuten vaikuta yhtään tahdottomalta.

Hän on miesvauva. Vauvoilla on tahtoa ja tarpeita, jotka äidin täytyy tyydyttää. Vauvasta ei silti ole tyydyttämään äidin tarpeista kuin sen yhden: hoivaamistarpeen.

Vauvasta tykkää, sitä rakastaa. Se rakastaa takaisin mutta ei kuten aikuinen vaan kuten vauva.

Kyselemisesi paljastaa että tajuat tilanteen olevan tämä, mutta et halua uskoa.

Vierailija
45/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän pelkää, että jää yksin ja mahdollisesti jonkun yhdentekevän syyn takia. Esimerkiksi, jos hän sanoo haluavansa nähdä kolmesti viikossa ja sinä haluatkin 2 tai 4. Hän todennäköisesti on hyvin mukautuvainen ja ehkä sen takia ajattelee, että sinun on siksi parempi päättää millaisen suhteen sinä haluat. Luulisin hänen haluavan vain sinut. Ehkä hänellä on joku hylkäyskokemus tai aina ollut jotenkin kontrolloidussa asemassa. Hän ei ehkä ymmärrä, kuinka raskasta toiselle on kantaa kaikki vastuu suhteesta.

M44

Kuvailit epävakaan persoonallisuushäiriön.

Vierailija
46/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Epävakaata persoonallisuutta luonnehtii pitkäkestoinen tunteiden, ihmissuhteiden ja minäkuvan epävakaus sekä impulsiivinen toiminta. Subjektiivisesti yksilö kokee usein voimakasta tuskaa, jota hänen on vaikea kestää ja jonka kanssa hän siksi yrittää tulla toimeen usein epätoivoisin, impulsiivisin ja itsetuhoisin tavoin.

Häiriöstä kärsivän tunneherkkyyttä on verrattu palovammapotilaan vereslihalla oloon: on kuin suojaava tunneiho puuttuisi, ja kaikki tuntuu sietämättömän voimakkaasti. Tunnetilan muutoksia laukaisevat erityisen tyypillisesti ihmissuhteissa tapahtuvat asiat, jotka yksilö voi mieltää esimerkiksi torjunnaksi, välittämisen puutteeksi, hylkäämiseksi tms. Epävakaasta persoonallisuudesta kärsivät ovat usein myös hyvin sensitiivisiä ympäröiville olosuhteille. Muutokset ulkoisissa turvaa tuottavissa puitteissa voivat vaikuttaa vointiin varsin paljon. Voimakkaat tunnetilat tiivistyvät usein äärimmäisen psyykkisen tuskan ja toivottomuuden tunteiden sävyttämiksi kriiseiksi. Häiriön akuuttivaiheessa voi vaikuttaa siltä, että uusi kriisi ilmenee pian yksilön toivottua edellisestä."

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00994

Vierailija
47/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yäk. Mies vailla persoonaa, tahtoa, energiaa. Mieltääkö itsensä kiltiksi ja ihmettelee, miksei "kutsuttu" diskoon?

Sitten hän ei halua sinua.

Vierailija
48/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy häneltä suoraan mitä hän haluaa niin sinun ei tarvitse olettaa sitten mitään. Joskus se aika tekee hyvää. Ei muuta kuin suoria kysymyksiä vaan👍

Olen kysynyt, olen pyytänyt. Hän yritti edelleen siirtää vastuun minulle. Tyyliin otat sitten yhteytä kun tiedät!?!?

Laita itse sille vastuu takaisin sanomalla, että hän ottaa sitten yhteyttä, kun tietää.

Vierailija
49/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitten hän ei halua sinua.

Hän on sanonut että haluaa. Hän ei halua että myöskään lopetan suhdetta.

Vierailija
50/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysy häneltä suoraan mitä hän haluaa niin sinun ei tarvitse olettaa sitten mitään. Joskus se aika tekee hyvää. Ei muuta kuin suoria kysymyksiä vaan👍

Olen kysynyt, olen pyytänyt. Hän yritti edelleen siirtää vastuun minulle. Tyyliin otat sitten yhteytä kun tiedät!?!?

Laita itse sille vastuu takaisin sanomalla, että hän ottaa sitten yhteyttä, kun tietää.

Kuten tuossa sanoin, näin tein :D

Vierailija
51/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko miehesi olla piilonarsisti? Toisesta ketjusta bongasin.

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/66847480-d8cd-44e4-88b0-176f…

Vierailija
52/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M44

Näin varmasti onkin, siltä tuo kuulostaa. Mutta vaikka tuon asetelman kuinka ymmärtäisi, niin ei sitä silti jaksa. Eli tuollaista parisuhdetta ei kukaan vähänkään elämää kokenut kenellekään suosittele. Kun mies näyttää aikuiselta, mutta sitä pitää ohjata kuin lasta, niin se vaan on ajan kanssa todella raskasta. Ap painii jo nyt asian kanssa. Joten se vain pahenee vuosien myötä.

Vierailija
53/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on ulkoistanut oman tunne-elämänsä päätökset 😁.

Ei, ei näin.

Vierailija
54/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko miehesi olla piilonarsisti? Toisesta ketjusta bongasin.

https://www.iltalehti.fi/mielijamasennus/a/66847480-d8cd-44e4-88b0-176f…

En ole lukenut, mutta tämäkin on käynyt mielessä. Eli silloin hänelle ei ehkä tulekaan sellaista tunnereaktiota ja minun näkökulmasta asia jää puutteelliseksi.

Tai en narsisteista tarkemmin tiedä, mutta näin kuvittelisin.

ap

Vierailija
55/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit ottamatta yhteyttä, kunnes mies otti yhteyttä ja kertoi mitä haluaa? Mies siis kertoi sinulle millaisen suhteen haluaa ja haluaako jatkaa tapailua? Niinkö?

Miksi sitten teit aloituksen, jossa väitit, että mies ei suostu näitä kertomaan?

Vierailija
56/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraava tapaaminen päättykööt normaaliin pusipusi, nähdään -tyylisesti. Sitten vain et ota enää mitään yhteyttä ja kastot miten käy. Jos mies alkaa ihmettelemään, niin sanot että et välitä olla yksissä miehen kanssa josta et tiedä mitä hän haluaa, vaikka sitä suoraan kysyisi. Sitten katsot mitä siihen vastaa. Jos laittaa vain jotain itkuhymiöitä, eikä edelleenkään vastaa niin älä vastaa itsekään. Sitten vain uutta matoa koukkuun ja tässä samalla. 

Mulla oli tuollainen joskus, Jos vaikka sanoin hänelle suoraan että minusta tuntuu pahalta kun hän ei osoita halua olla kanssani, eikä puhu omista tuntemuksistaan, niin hän tuli lähelle, katsoi surullisesti silmiin, ja huokaisi, voivoi, tms. Eli ei meinannutkaan missään vaiheessa keskustella mistään.

Katsoin ihan liian kauan häntä, koska luulin pitkään että hänen on vain vaikea puhua noista asioista. Vitut. Pelkkää manipulointia se oli. Kun ei itse sanonut juuta eikä jaata, ei ollut myöskään vastuussa mistään. Saippuapalaa esitti, ja antoi minun johdatella kaikkea, muta se oli vain silmänlumetta lopulta.

Vierailija
57/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olit ottamatta yhteyttä, kunnes mies otti yhteyttä ja kertoi mitä haluaa? Mies siis kertoi sinulle millaisen suhteen haluaa ja haluaako jatkaa tapailua? Niinkö?

Miksi sitten teit aloituksen, jossa väitit, että mies ei suostu näitä kertomaan?

- Kysy häneltä suoraan mitä hän haluaa niin sinun ei tarvitse olettaa sitten mitään. Joskus se aika tekee hyvää. Ei muuta kuin suoria kysymyksiä vaan👍

- Olen kysynyt, olen pyytänyt. Hän yritti edelleen siirtää vastuun minulle. Tyyliin otat sitten yhteytä kun tiedät!?!?

- Laita itse sille vastuu takaisin sanomalla, että hän ottaa sitten yhteyttä, kun tietää.

- Kuten tuossa sanoin, näin tein :D

Ja tämän jälkeen ei ole vielä tapahtunut mitään. Muuta kuin ihmettelyä.

Vierailija
58/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

JOS olette molemmat (!) rakastuneet ja suhteella olisi muuten kaikki mahdollisuudet, teidän täytyisi nyt opetella kommunikoimaan keskenänne.

Keskittyä ymmärtämään sitä asiaa ja motiivia ja tunnekokemusta niiden sanojen/tekojen alla. Toiselta kannattaa kysyä, ymmärsinkö oikein, tulkitsenko oikein sinua.

Pitäisi olla täysin avoin, rehellinen ja ennakoivastikin hyväntahtoinen toista kohtaan. Muuten ei tule lopulta mitään.

Onhan siinä hommaa, mutta molemminpuolisen rakkauden ja sielunkumppaniksi toinen toisemme kokemisen takia olen itse parisuhteessa, jossa tähän ymmärtämiseen ja ymmärretyksi tulemiseen joutuu erityisesti panostamaan.

Koska meidän tapauksessa mies ja nainen ovat maailmassa niin täysin eri logiikalla ja sen myötä

usein eri oletuksilla liikkeellä.

Vierailija
59/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seuraava tapaaminen päättykööt normaaliin pusipusi, nähdään -tyylisesti. Sitten vain et ota enää mitään yhteyttä ja kastot miten käy. Jos mies alkaa ihmettelemään, niin sanot että et välitä olla yksissä miehen kanssa josta et tiedä mitä hän haluaa, vaikka sitä suoraan kysyisi. Sitten katsot mitä siihen vastaa. Jos laittaa vain jotain itkuhymiöitä, eikä edelleenkään vastaa niin älä vastaa itsekään. Sitten vain uutta matoa koukkuun ja tässä samalla. 

Mulla oli tuollainen joskus, Jos vaikka sanoin hänelle suoraan että minusta tuntuu pahalta kun hän ei osoita halua olla kanssani, eikä puhu omista tuntemuksistaan, niin hän tuli lähelle, katsoi surullisesti silmiin, ja huokaisi, voivoi, tms. Eli ei meinannutkaan missään vaiheessa keskustella mistään.

Katsoin ihan liian kauan häntä, koska luulin pitkään että hänen on vain vaikea puhua noista asioista. Vitut. Pelkkää manipulointia se oli. Kun ei itse sanonut juuta eikä jaata, ei ollut myöskään vastuussa mistään. Saippuapalaa esitti, ja antoi minun johdatella kaikkea, muta se oli vain silmänlumetta lopulta.

Tältä minustakin tuntuu. Nyt en aio enää asiaa hyväksyä.

ap

Vierailija
60/110 |
20.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän naiset aina tekevät? Miehellä ei ole mitään sanavaltaa parisuhteen laadusta tai sen jatkosta.