Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Muita joiden kotona on aina sekaista?

Vierailija
19.05.2015 |

?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:51"]Kyl kai tuolle asialle voi tehdä parannuksen? Meillä tykätään tavaroista. On valokuvaa ja koriste-esinettä ja runsaasti kirjoja sekä leluja. Täytyy olla, koska vihaan askeettisia ja persoonattomia sisustuksia! Ostan joskus siivousapua, jo kolmessa tunnissa ammattilainen pyyhkii pölyt (myös koriste-esineistä) ja imuroi. Jos ei ole rahaa ostaa apua, huudan niin kauan koko perheelle, että yhdessä saadaan kämppä kuntoon. Likaista asuntoa tuskin voisin sietää, vaikka elin opiskeluaikana 4 vuotta ilman imuria :) [/quote] Unohdin mainita, että se siivousapu maksaa 25 euroa/tunti minulle, ja nimenomaan minulle, koska jostain syystä rakas aviomieheni pitää sitä rahan tuhlauksena, ja siksi olen hiukan "kaunistellut" hintaa. En enää kehtaa paljastaa, että se ei olekaan kolmelta tunnilta viiskymppiä, ja maksan siksi mieheltä salassa.

[/quote]

Mä olisin valmis maksamaan myös siivouksesta. Mutta en kehtaa kutsua edes siivoojaa tällaiseen läävään. Vaikka ovat varmaan nähneet kaiken. Ikkunoiden pesun kyllä meinaan ulkoistaa, jos saan muuten paikat siivottua. Ja latiat siivooja voisi pestä/vahata kun en jaksa mahani kanssa ryhtyä siihen puuhaan. Mutta meillä ongelmana onkin se tavaroiden setviminen, enkä osaisi edes ohjeistaa siivoojia siihen. Kun pinnat tyhjät, niin imurointi ja muu putsaus kyllä hoituu.

Vierailija
2/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:17"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 21:14"]

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:51"]Kyl kai tuolle asialle voi tehdä parannuksen? Meillä tykätään tavaroista. On valokuvaa ja koriste-esinettä ja runsaasti kirjoja sekä leluja. Täytyy olla, koska vihaan askeettisia ja persoonattomia sisustuksia! Ostan joskus siivousapua, jo kolmessa tunnissa ammattilainen pyyhkii pölyt (myös koriste-esineistä) ja imuroi. Jos ei ole rahaa ostaa apua, huudan niin kauan koko perheelle, että yhdessä saadaan kämppä kuntoon. Likaista asuntoa tuskin voisin sietää, vaikka elin opiskeluaikana 4 vuotta ilman imuria :) [/quote] Unohdin mainita, että se siivousapu maksaa 25 euroa/tunti minulle, ja nimenomaan minulle, koska jostain syystä rakas aviomieheni pitää sitä rahan tuhlauksena, ja siksi olen hiukan "kaunistellut" hintaa. En enää kehtaa paljastaa, että se ei olekaan kolmelta tunnilta viiskymppiä, ja maksan siksi mieheltä salassa.

[/quote]

Mä olisin valmis maksamaan myös siivouksesta. Mutta en kehtaa kutsua edes siivoojaa tällaiseen läävään. Vaikka ovat varmaan nähneet kaiken. Ikkunoiden pesun kyllä meinaan ulkoistaa, jos saan muuten paikat siivottua. Ja latiat siivooja voisi pestä/vahata kun en jaksa mahani kanssa ryhtyä siihen puuhaan. Mutta meillä ongelmana onkin se tavaroiden setviminen, enkä osaisi edes ohjeistaa siivoojia siihen. Kun pinnat tyhjät, niin imurointi ja muu putsaus kyllä hoituu.
[/quote]

Me tehdään välillä niin, että siivooja aloittaa jostain huoneesta, josta olen raivannut vaikka ne mieheni sukat tai lelut pois lattioilta. Samalla raivaan muissa huoneissa tavaraa paikoilleen. Se vähän niinkuin hoputtaa sitä minun toimintaani, kun tietää, että se siivooja tulee kohta. Joskus meille tuli 2 siivoojaa yhden sijaan, tekevät silloin puolta lyhyemmän ajan. Sanoin, että ei oo kiva systeemi, koska mulla pukkasi jo tuskanhikeä raivatessa. Eka siivousfirma oli kalliimpi, kävi kerran enkä perään soitellut. Nainen iski käteen paperin, mitä he tekevät ja mitä eivät tee. Periaatteesta minua alkoi nyppiä se, että pintoja voidaan pyyhkiä nihkeällä, mutta roska-astioiden pesu on ns. likaista työtä ja veloittavat enemmän. Jos minä kutsun siivoojan, minähän myös kerron, mitä siivotaan. Tämä nykyinen yrittäjä on joustava, ennen joulua pesivät lelujakin kylppärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on ainainen kaaos. Mies ei ikinä halua heittää mitään pois ja asutaan tosi pienessä asunnossa ilman mitään varastotilaa.

Vierailija
4/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotkuista on, ja olen niitä ihmisiä, joilla unohtuu paistinpannut yöksi likoamaan. Keittiössä mikro on aina likainen, sisältä ja ulkoa. Meillä ei mies jätä sukkia lattialle, kuten ilmeisesti useammalla täällä. Minä olen se, jonka sukkia ja rintaliivejä kerätään lattialta pyykkiin. Kotona sanottiin: tuo tullessas, vie mennessäs. Sitä en osaa. Jos käytän saksia hintalapun leikkaamiseen, ne sakset jää roskiksen viereen. Anoppi on meillä hermoromahduksen partaalla, kun kaikki jättää tavaraa väärään paikkaan. Joka ilta etsitään cd-levyn koteloa tai kännykkäpussia. Viimeksi tänään cd-kotelo löytyi vessasta!!! Ilmeisesti juniori otti kakkalukemista mukaansa.

Vierailija
5/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen perfektionisti ja siivoaminen on siksi yhtä tuskaa. Meilläkin on 3 lasta ja koira. Saatan hinkata lattialistoja puhtaaksi tunninkin. Jää sitten hommat aina vaiheeseen. Jostain syystä mies ei osaa imuroida kuin hätäisesti, joten minä teen sen. Eteisessä imuroin monta kertaa viikossa, kun omakotitalossa kantautuu kuraa sisälle. Sen lisäksi eteisessä on isot lehtipinot ja tölkkejä ja lasipurkkeja, koska haluan kierrättää, en vain ehdi viedä niitä kovin usein keräyspisteisiin. Jos tavaraa pitää heittää pois, jään yleensä tutkimaan, voisiko jotain käyttää vielä hyödyksi. Pyykit pitää olla siliteltty täysin rypyttömiksi, etenkin lakanat. Niinpä meillä on 2 pyykkikoria aina täynnä silittämistä odottavaa pyykkiä. Noloa kyllä, mutta silitän niitä joskus öisin, kun en muulloin ehdi.

Vierailija
6/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on!!

Vierailija
7/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä, 3 lasta.

Vierailija
8/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ei ehdi kaikkia huoneita yhtä siistinä pitää, se on sellaista tämä yrittäjän arki. Alakertani pidän aina puhtaana ja raikkaana. T. Jonna

Vierailija
9/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Ja vihaan tätä sotkua

Vierailija
10/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä! Keskellä remonttia asuu lauma lapsia ja koiranpentu.

Vierailija
11/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käy kylässä kavereilla tai sukulaisilla niin kaikilla on aina siistimpää kuin meillä. Ärsyttää tää sotku!

Vierailija
12/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ja kait tavarat on paikoillaan jouluna.

Vierailija
13/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ne ei siivoa.

Vierailija
14/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläki. Saa siivottuu ni kyl noi muksut pitää huolen siit et tavarat o sekasi joka huonees, aika turhauttavalt tuntuu siivoomine. Mut ne o pienii ja on sitä itse ollu samanlaine pienen

Vierailija
15/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 19:56"]Kun käy kylässä kavereilla tai sukulaisilla niin kaikilla on aina siistimpää kuin meillä. Ärsyttää tää sotku!
[/quote]
Niin siis t. Ap

Vierailija
16/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Silloin kun olen ollut työelämässä enkä äitiyslomalla. "Syynä" se, ettei olla silloin jaksettu korjata heti pieniä sotkuja ja päivittäisiä jälkiä. Sitten sotkusta tulee liian iso ja sen siivoaminen on isompi projekti, johon ei pystytä yhdessä illassa tai päivässä.

Äitiyslomilla olen tarkka siisteydestä, koska olen paljon kotona ja se on niitä ainoita tehtäviä lastenhoidon ohella jossa voin kunnostautua. Nyt ottaa päähän kun viimeisillään raskaana olen yrittänyt setviä kaaosta ja pitää siistiä, mutta mies vähät viisaa. Sanoo vaan, että korjaa myöhemmin. Mutta meillä se sotku tulee juuri siitä, kun asioita ei saman tien laiteta paikoilleen. Todella ahdistavaa. Ja mahdotonta esimerkiksi silloin ajatella kutsuvansa esikoisen naapurissa asuvaa kaveria tai häne kummitätiään kylään.

Olen kasvanut siistissä lapsuudenkodissa, ja minulle tämä siisteys on eräänlainen kunninanasia. Menetän täysin kasvoni, jos ulkopuoliset näkevät sotkut. Eli meillä on aina siistiä kun tulee vieraita. Toissijainen juttu, mutta ahdistaa tilanne, että joku ilta en jaksa korjata päivän sotkuja ja yöllä tulee lähtö synnyttämään. Ja lapsen hoitaja näkee tämän sotkun. Sairasta tämäkin. Saattaa tosin olla ihan hormonaalistakin..

Vierailija
17/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä. Olen ollut kykenemätön siisteyden ylläpitoon aina, mies ei yhtään sen parempi ja nyt kun lapsia, niin koti on aivan karsea kaatopaikka. Stressaa, mutta vaikka sen alle 5 päivää vuodessa (joulu ja parit synttärit) mitä on siistiä, aina päätän ettei enää koskaan, niin johan on tilanne sama parissa päivässä. Meillä on vain aivan liikaa tavaraa. Onneksi kaikki tietävät ettei meille voi tulla ilman varoitusaikaa, mut silti aina jos joku on tulossa, niin ihan tajuton siivousurakka vielä siinä vaiheessa kun vieraat ovat jo pihassa.

Vierailija
18/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sekaisin kaikki huoneet. Mutta kun on viikkosiivous keksitty, niin sen jälkeen on taas siistiä, ehkä päivän tai pari. Vessa on ainoa aina puhdas ja järjestyksessä, jotenkin pakkomielle sen puhtauteen. Hanat ja pönttö kiiltää, eikä tahroja löydy. Olohuone on ihan paskaläjä jo päivässä. Lapset pitää käyttövaatteitaan toisella sohvalla ja toisella pn vilttejä ja sohvatyynyjä jumalaton kasa. Orrhanan koira kantaa lelunsa keskelle lattiaa, mieheni jättää likasukkia ja sanomalehtiä sekä Aku ankkoja lojumaan olohuoneeseen pöydälle ja lattialle. Saattaa löytyä joku lasikin vaikka kirjahyllystä tai sohvan juurelta. Kun olin poissa 3 päivää, keräsin koko ajan lehdet, 3 jogurttipurkkia, sylillisen likaisia vaatteita ja postit pois olohuoneesta heti tultuani.

Vierailija
19/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 20:15"]

Meillä. Olen ollut kykenemätön siisteyden ylläpitoon aina, mies ei yhtään sen parempi ja nyt kun lapsia, niin koti on aivan karsea kaatopaikka. Stressaa, mutta vaikka sen alle 5 päivää vuodessa (joulu ja parit synttärit) mitä on siistiä, aina päätän ettei enää koskaan, niin johan on tilanne sama parissa päivässä. Meillä on vain aivan liikaa tavaraa. Onneksi kaikki tietävät ettei meille voi tulla ilman varoitusaikaa, mut silti aina jos joku on tulossa, niin ihan tajuton siivousurakka vielä siinä vaiheessa kun vieraat ovat jo pihassa.

[/quote]

Sama. t vastaaja 12. Ehkä hävettää siksi, että yhdistän sotkuisen kodin ylipäätänsä huonoon elämänhallintaan. Ja niinhän se on. Kun kotona on siistiä, niin mieli ja pääkin on jotenkin paremmassa järjestyksessä. Minä olen ihminen, jolle tavaraoiden poisheittäminen ja poisantaminen ei olisi vaikeaa. Mutta mies on toista maata. Yksi osa ongelmaa on, että esim. kolmesta eteisen kaapista hän on muuttomme yhteydessä 5 vuotta sitten tuntenut kaksi kaappia täyteen setvimättömiä laatikoita omia tavaroitaan. Ne sisältävät tyyliin säkkejä vanhoja lehtiä, mutta kukaan ei saa niihin koskea. Hän kun haluaa käydä ne läpi. Eikä koskaan käy. Joskus aloitti, mutta sehän meni siihen, että hän selasi jokaisen 5 vuotta vanhan hesarin läpi ja katsoi onko niissä juttuja, joita hän aikoo vielä lukea! Siksi meillä ei ole kaappipaikkaa vaikkapa imurille tai silityslaudalle. Eli nekin aina jossain huoneessa tiellä. Samoin miehellä on kokonainen kaapisto makkarissamme, jota hän hövelinä sanoi alkavansa käydä läpi, jotta saamme tiettyjä asioita sinne säilöön. Useampana iltana teki tätä, ja saapui aina alas näyttämään jotain hassuja kuvia sukulaisistaan. Eli sekään ei edennyt. Nyt siivosin liinavaatekaappimme. Olin lajitellut tekstiilit viimeisen päälle, ihmettelin kyllä, että miksi kaapista tuntui puuttuvan ne parhaimmat liinavaatteet. Tilalla vain kuluneet eriparit. Kun olin lopettanut urakan, niin katsoin miehen kaappiin. Siellä oli 2/3 niistä paremmista, mies vain oli jostain syystä ajatellut, että on "kätevää" kun niitä on sekä ylhäällä että alhaalla. Samoin ulkovarasto. Sinne ei mahdu mitään, koska se on täynnä miehen roinaa. Ja sen siivoamiseen miehelle pitäisi kuulemma antaa "omaa rauhaa" kokonainen viikonloppu, eli mies olisi vapautettu esim. lastenhoidosta täysin. Ei onnistu kahden pienen lapsen perheessä tällaiset siivouslomat. Itsekin siivoan vaikka lapset pyörii jaloissa.

Tiedän hyvin miten tän kaaoksen saisi taltutettua. Eli tavaroille omat järkevät paikat, joihin ne on helppo palauttaa. Tavaroiden karsiminen. Pientenkin jälkien korjaaminen saman tien. Mutta tämä on miehestä nipottamista. Varmaan kyse on jo erilaisista lapsuudenkodin kulttuureista. Miehen sisko on ihan samanlainen. Kämppä täynnä roinaa, eikä oikeastaan koskaan siistiä.

Vierailija
20/25 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyl kai tuolle asialle voi tehdä parannuksen? Meillä tykätään tavaroista. On valokuvaa ja koriste-esinettä ja runsaasti kirjoja sekä leluja. Täytyy olla, koska vihaan askeettisia ja persoonattomia sisustuksia! Ostan joskus siivousapua, jo kolmessa tunnissa ammattilainen pyyhkii pölyt (myös koriste-esineistä) ja imuroi. Jos ei ole rahaa ostaa apua, huudan niin kauan koko perheelle, että yhdessä saadaan kämppä kuntoon. Likaista asuntoa tuskin voisin sietää, vaikka elin opiskeluaikana 4 vuotta ilman imuria :)