Haluatko puolison vaikka haluja ei ole?
Haluatko puolison itsekkäistä syistä? Mitkä ne ovat? Miksi haluat puolison vaikka et halua parisuhdetta ja fyysistä läheisyyttä? Onko sinulle merkitystä jos "puoliso" ei halua sinua?
Kommentit (12)
Ei, en halua puolisoa, en parisuhdetta, enkä seksiä. Yksin on hyvä olla.
Naimisiin menijät joutuu kuitenkin eroamaan sitten kun itsekkyysvaihde iskee "pari"suhteeseen. Moniko pari eroaa? Ainakin suurin osa tutuistani on eronneet, jotkut menneet uudestaan naimisiin vaikka vannoivat ettei ikinä. Eikö tästä ole haittaa ja vaikutuksia tulevaan elämäänne ja tunteisiinne?
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:12"]
Ei, en halua puolisoa, en parisuhdetta, enkä seksiä. Yksin on hyvä olla.
[/quote]
Sama. Ei vain yksinkertaisesti ole koskaan kiinnostanut parisuhteet, tai ihmiset ylipäätään.
Tämä eroaminen on todella yleistä harvempi nykyään enää pysyy suhteessa edes kahta vuotta. Oliko jinsy islandissa se parisuhde lotto jossa viikon parit arvottiin joka viikko uudestaan?
Parisuhdelottoahan tämä monien elämä onkin. Tehdään lapsi ensimmäisen vastaantulijan kanssa ja sitten aletaan etsiä syitä joista voisi ahdistua. Kuullostaa hienolta elämältä
Kyllä, ja löysin miehen, joka ei myöskään ole kovin kiinnostunut seksistä. Harmittaako, ap?
Halusin puolison, vaikka seksihaluja ei ollut. En koe sitä itsekkääksi. Kerroin miehelle alusta asti, etten nauti seksistä, enkä tarvitse sitä. En kai mä sille mitään voi, että hän halusi silti perheen kanssani? Samoista syistä minua ei tietenkään häiritse, jos en koe puolisoni pitävän minua haluttavana, itseasiassa se olisi ollut minusta ällöttävää, ei tarvitse, kiitos vain.
Miksi halusin puolison? Jaa-a, kai samasta syystä kuin moni muukin, en halunnut olla yksin, halusin, että joku rakastaisi minua ja niin on käynytkin. Olen oppinut ajan kanssa itsekin rakastamaan ja pitämään seksistä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:16"]
Naimisiin menijät joutuu kuitenkin eroamaan sitten kun itsekkyysvaihde iskee "pari"suhteeseen. Moniko pari eroaa? Ainakin suurin osa tutuistani on eronneet, jotkut menneet uudestaan naimisiin vaikka vannoivat ettei ikinä. Eikö tästä ole haittaa ja vaikutuksia tulevaan elämäänne ja tunteisiinne?
[/quote]
Ongelmathan ovat jo olemassa jos noin käy. Eivät enää synny vaikka tekisi mitä, siis itselle. Muista en mene sanomaan, mutta tavallaan olemme vastuussa vain omasta itsestämme. Tai viimekädessä. Koska jos otat rikkonaisen puolison niin vaikka olisi miten väärin tahansa, että hän aiheutti ongelmia, niin ei hän osannut muutakaan.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:21"]
Parisuhdelottoahan tämä monien elämä onkin. Tehdään lapsi ensimmäisen vastaantulijan kanssa ja sitten aletaan etsiä syitä joista voisi ahdistua. Kuullostaa hienolta elämältä
[/quote]
Nauttisiko puoliso enemmän suhteessa jossa hänenkin haluillaan on vastakaikua oletko miettinyt? Varaatko puoliosasi vaikka halunne eivät kohtaa. Pidätkö hänen halujaan kuitenkin tärkeinä ja ajattelet että hänellä on oikeus niiden purkamiseen vaikka et siihen itse pysty?
Luulen että on tärkeää kyseenalaistaa itsekeskeisyys verrattaen rakkauteen. Perustuuko suhde tunteisiiin vai joihinkin perinteisiin ja tapoihin joita noudattaa vain kaavan takia jotta näyttäisi hyvältä eikä poikkeavalta. Luulen itse että harvemmin aletaan halusta ja rakkaudesta seurustelemaan vaikka se monesti on osana alussa se ei ole oikea motiivi, kun luen näitä kommentteja, niin luulen että useammin itsekeskeisistä syistä.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:35"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:21"]
[/quote]
Nauttisiko puoliso enemmän suhteessa jossa hänenkin haluillaan on vastakaikua oletko miettinyt? Varaatko puoliosasi vaikka halunne eivät kohtaa. Pidätkö hänen halujaan kuitenkin tärkeinä ja ajattelet että hänellä on oikeus niiden purkamiseen vaikka et siihen itse pysty?
[/quote]
En ole tuo, jota lainaat, mutta minusta jokainen on sen verran itse vastuussa elämästään, ettei ole minun tehtäväni miettiä "nauttisiko puolisoni enemmän jonkun muun kanssa". Kas kun kukaan muu ei halunnut hänen kanssaan nauttia. Aika monta vuotta mäkin odotin, josko joku muu hänet ottaisi, mutta ei ottanut. En varaa puolisoani sen enempää kuin mitä nyt ihmiset, jotka ovat sitoutuneet toisiinsa yhteisillä lapsilla molempien halusta varaavat. Minulle eivät hänen halunsa ole niin tärkeitä kuin omani ja olen sanonut sen alusta asti hänelle. Se on hänelle okei. Eli jos jompi kumpi meistä haluaa vähemmän kuin toinen niin se on vain elämää ja luonnollista.
9
Kyllä minua haittaisi jos puoliso ei kokisi minua haluttavaksi! Sama toisin päin haittaisi ja pahasti jos en haluaisi puolisoani mutta, "varaisin" hänet pettymyksestä huolimatta. Silloin olisi ainoa keino rehellisesti erota ja olenkin näin nuorempana tehnyt. Lapsia nyt ei uskalla ajatella kun monilla on näitä ongelmia elämässään jotka rikkovat parisuhdetta