Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turhaannunko turhasta? :/

Vierailija
19.05.2015 |

Teen ruokaa miehelleni että saisi syödä työpäivän jälkeen, kun ruoka on vihdoin valmista ja pyydän syömään, kuuluu vaan että "joo kohta". Aloitan syömisen koska on nälkä, mutta harmittaa kun joudun syömään yksin. Sanon toisen kerran että ruoka on valmista, hän lukee uutisia ja huutaa että tulee kyllä, mutta minä kerkiän syömään hänen syömään hänen "kohtansa" aikana. Onko liikaa pyydetty että edes syötäisiin samaan aikaan? Tuntuu kuin pikkulasta komentaisi aterialle

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 16:46"]

Teen ruokaa miehelleni että saisi syödä työpäivän jälkeen, kun ruoka on vihdoin valmista ja pyydän syömään, kuuluu vaan että "joo kohta". Aloitan syömisen koska on nälkä, mutta harmittaa kun joudun syömään yksin. Sanon toisen kerran että ruoka on valmista, hän lukee uutisia ja huutaa että tulee kyllä, mutta minä kerkiän syömään hänen syömään hänen "kohtansa" aikana. Onko liikaa pyydetty että edes syötäisiin samaan aikaan? Tuntuu kuin pikkulasta komentaisi aterialle

[/quote] Muutama kirjoitus virhe mutta olokoon :D

Vierailija
2/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jutellut hänelle tästä? :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan tuo nyt epäkunniottavaa ja töykeää käytöstä.

Vierailija
4/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vaan miehellesi siis kokkasit, niinkö... ;-)

Turhaa tuosta on turhautua, jollet ole selittänyt miehellesi, että sinusta on vähän tylyä ja huonoa käytöstä olla tulematta syömään silloin, kun kutsutaan. Ok, elintärkeät jutut tehdään valmiiksi, mutta uutisia ehtii lukea ruuan jälkeenkin. Tämä kannattaa sanoa suoraan, koska kaikki eivät oikein osaa arvostaaa yhteistä syömisen hetkeä samalla lailla. Ties vaikka miehesi olisi lapsesta asti tottunut siihen, että kukin syö, kun sille päälle sattuu, eikä yhteisiä aterioita kunnioiteta!

JOS miehesi tietää, että sinulle yhteinen ateriahetki olisi tärkeä, hän ei käyttäydy huomaavaisesti, ja ymmärrän ärtymyksesi. 

Meillä on nelihenkinen perhe - minä, mies, kaksi teiniä - ja saan kaikki melko samaan aikaan aterialle sillä, että varoitan noin varttia ennen ruuan valmistumista, että ruoka on sitten kohta. Eivät aloita mitään keskittymistä vaativaa siinä vaiheessa enää. Joka ilta on yhteinen päivällinen.

Vierailija
5/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tullaan pöytään kun ajoissa huutelen. Joskus jäi vetelehtimään, niin korjasin ruuat pois kun sain lasten kanssa syötyä. Tyhjä pöytä ei enää kiinnosta ;)

Vierailija
6/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän turhaa joo. Kokkailit muka vain miestä varten vaikka miehellä ei selvästi ollut kiire syömään?

Sano suoraan, että haluat syödä yhtä aikaa.  

Vierailija
7/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuo on äärimmäisen ärsyttävää. Etenkin joskus, kun on vähän kiistelty, kumpi ruuan tekee, ja mies makaa sohvalla telkkarin edessä, kun minä sen teen ja sitten juuri, kun pitäisi syödä, aletaan touhuta kaikenlaista jonninjoutavaa. Kyse ei ole vain yhdessä syömisestä (vaikka silläkin on merkitystä), vaan sillä, että ruoka jäähtyy. Olen kyllä minäkin tästä asiasta kirpeästi huomauttanut.

Itse ei taas kerran tulisi mieleenkään käyttäytyä niin epäkunnioittavasti. Eri asia on sitten, jos jompi kump omia aikojaan alkaa kokkailemaan omaan nälkäänsä, silloin ei voi olettaa, että toisella olisi nälkä ja syö just kun olen ruuan tehnyt. Mutta silloin, kun nälästä on puhuttu ja ruokaa "pyydetty" laittamaan, sitä voisi tulla ajallaan syömään!

Vierailija
8/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi ihmeessä huutelet miestä syömään ku pikku lasta? syö itse ja laita sitten ruoka kaappiin... huh huh

Vierailija
9/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin eihän miehen ärsyttävistä tavoista saa mitään sanoa, huh huh, pitää vain rangaista kuin pikkulasta laittamalla ruoka kaappiin. Mutta suoraan huuteleminen ja puhuminen, se on myrkkyä.

Vierailija
10/10 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvii kyllä sanoa että kyllä miestäni varten kokkaan, yksin ollessa tuskin ruokaa laittaisin. Teen muutenki kaikki kotityöt ja mies istuu sohvalla, ei osoita hellyyttä tai vastaavaa. Saatan olla vanhanaikainen että tykkään siitä että saan "palvella" miestä :D ehkä oli verensokeri alhaalla kun ahdisti :) mutta mukavampi se on syödä yhdessä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi