Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

neuvoja yösyötöistä vierottamiseen 1v lapselta

Vierailija
19.05.2015 |

Noniin... Mulla on ihan mahdoton tissitakiainen ja muutenkin äitiriippuvainen (myös ikään liittyvää eroahdistusta). Nyt mun pitäisi aloittaa tekemään hajanaisesti yövuoroja miehen ollessa vauvan kanssa. Ennen sitä haluaisin luopua yösyötöistä. Tuttia ei huolinut ikänään. Muutaman kerran kokeiltu että isä on ollut yön lapsen kanssa mutta huuto on ollut sydäntäsärkevää :( tuleeko minun vain kestää se huuto? Miten muilla? Yöllä siis voisi vaikka asua tississä eli tutinvirkaa pitäisi. Olen kyllä nyt saanut ne rajattua pois. Syötän ja laitan nukkuu. Ennen nukahti tissille, nyt olen saanut nukahtaa itsekseen. Pikku hiljaa myös päiväsyötöt saisi loppua. Pitäskö kaikki kerrasta poikki? Miten te olette tehneet/tekisitte? Toisaalta ei ole kiire imetystä lopettaa mutta noi yösyötöt kyllä riittävät? Miksi olen näin pitkään jatkanut johtuu siitä että lapsi on äärettömän huono syömään ollut aina, rinta paras ja meillä oli tuossa sairastelun jonkun verran ettei mennyt mikään kiinteä. Nyt ollaan terveitä, nyt joku järki öihin, neuvoja/vinkkejä kiitos :)

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille lastenlääkäri sanoi, että vuoden ikäiselle unikoulu on jo myöhäistä. Meillä oli aamuyön syöttö kunnes imetys päättyi kokonaan. Maistuisiko nokkamukista hylamaito kun se on vähän makeaa.

Vierailija
22/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun meidän vauvalle tuli hampaita, lopetin yösyötöt seinään. Hetkisen vauva huusi, mutta lopulta tyytyi kohtaloonsa ja alkoi nukkumaan täysiä öitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se voi olla helpompi että mies hoitaa sillon kun sä oot poissa, lapsi kyllä tajuaa että isältä ei tissiä saa eikä huuda sen perään silloin kun sinä et oo paikalla.
Itse vieroitin kuopuksen niin että aikani kirkumista kuunneltuani vein sen keskellä yltä keittiöön ja syötin sille banaania ja juotin vettä mukista, sen jälkeen kävi tyytyväisenä nukkumaan ja seuraavana yönä nukkui ongelmitta.

Vierailija
24/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi n. 9kk ikäiselle, että lyhensi öisien syöttöjen pituutta, eli että sai vähemmän maitoa silloin yöllä. Siis antoi lapsen syödä hetken, sitten yrtys irroittaa rinnasta, sormi leuan alle pitämään suuta lopsamatta, jos rauhallinen niin siirto sänkyyn ja vähän silittelyä. Jos ei rauhoitukaan niin takaisin tissille, ja sama uudestaan. Parissa viikossa syötöt lyhentyivät viiden minsan tankkauksista siihen, että vauva kävi vaan imaisemassa ja siirto sänkyyn.

Oli siis oppinut nukahtamaan siihen, että maitoa tulee runsaasti mahaan, ja näin vieroitettiin siitä nukkumaanmenon tuntemuksesta. Nukahti kuitenkin yhä imemällä ja tässä vaiheessa tutti alkoi kelvata yösyötön korvikkeeksi, välillä nukahti tutilla, välillä tutilla syliin ikään kuin imemään nostettuna, välillä huomasi huijauksen ja itkeskeli hetken. 

Tuossa vaiheessa vauva sai flunssan ja ilmeisesti imeminen tuntui ikävämmältä tukkoisessa nenässä, ja vauva jätti yösyömiset siihen. Tuttia kaipaili havahtuessaan ehkä kerran yössä. 

Vierailija
25/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

???

Vierailija
26/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vähän sama meno..

Vierailija
27/27 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme siis ainoita :) esikoinen vierotti vähän niinkuin itse itsensä (ei myöskään tuttia/pulloa huolinut). Aloitti aikaisin liikkuu ja päälle 1v vauhti oli jo niin kovaa että unohti käydä tissillä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme seitsemän