Inhoan Oulua
Oulu on todella hankala paikka asua muualta muuttaneena. Jengi pitää yhtä omiensa kanssa niin vapaa-ajalla kuin työelämässäkin ja ulkopuolisena on aika hylkiö fiilis. Mulle sanottiin ihan suoraan, että ois hyvä olla suosituksia joltain tunnetulta oululaiselta tai työnantajan tutulta. Ymmärrän, että niin on turvallisempi palkata, mutta vissiin mahdotonta saada töitä ilman sitä. Mä kun en satu tuntemaan ketään täällä. Sama juttu muuten. En tahdo saada ketään kavereita ilman niitä töitä ja jotenkin tuntuu, etten kuulu joukkoon. Voi kunpa pääsisin äkkiä pois.
Kommentit (34)
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 17:33"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 15:31"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:36"]Mäkin inhoan Oulua. Haluaisin muuttaa pois täältä kuolevasta, uskovaisten ja junttien kansoittamasta kylästä. [/quote] Mikset sitten muuta?
[/quote]
Muutankin heti, kun se on mahdollista. Duh.
[/quote]
Mieti tarkkaan minne muutat, voi tulla uusi pettymys vastaan.
[/quote]
Tuskin tulee tällä kertaa.
[/quote]
No kerro toki minne muutat, niin osataan seurata perässä? Oma kokemus kun on, että suomalaiset on pienissä piireissään vähän joka paikassa.
Olen asunut ympäri Suomea, myös Oulussa, ja voin kyllä kertoa, että joka paikassa suomalaiset ovat olleet tuppisuita ja hitaasti lämpeneviä. Ei se ole pelkästään kaupungista kiinni. Oulu on kieltämättä kyllä ikävästi kuihtunut ja tulee kuihtumaan jatkossakin
Asuin Oulussa useamman vuoden. Aloin viihtyä vasta parin vuoden jälkeen. Nyt kun olen muuttanut pois en pahemmin kaipaa paikkaan. Lestoilla on aika vahva oma kuppikunta Oulussa ja tietyille aloille on käytänössä mahdonta päästä vaikka olisit kaikkien muiden Oululaisten kaveri. Lesta palkkaa lestan.
Höh, minusta Ouluun oli helppo tulla ja ihmiset oli mukavia. Harmitti muuttaa pois. Pikkupaikkakunnat ne vasta kivoja on muualta tuleville! Ei tartte ihan lähivuosina odottaa, et hyväksyttäis porukkaan...
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:40"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:36"]Mäkin inhoan Oulua. Haluaisin muuttaa pois täältä kuolevasta, uskovaisten ja junttien kansoittamasta kylästä. [/quote] Mikset sitten muuta?
[/quote]
[/quote]
On se mahdollista heti. Tee se.
Voitas perustaa sellainen oma ryhmä, kokoontua patiolla, juoda kalijaa ja haukkua oulua!:)
Mnäkin hain oulusta töitä, julkiselta sektorilta. Minulle ilmoitettiin paikan tulleen täytetyksi jo ennen virallisen hakuajan umpeutumista, miten se on mahdollista? Eli nepotismi kukoistaa mutta myös uskomattoman suuri tietämättömyys.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 18:11"]
Oulussa on minun "lemmenpesä", ja ehkä pidän sen vaan sellaisena... Rakastan erästä oululaista ja se mukana kaupunki on käynyt myös rakkaaksi. Mutta no, kesäpäivät, polkupyöräretket rakkaan kanssa, kesäillat, baarit ja patiot ja seitinohut humaltuminen, kotimatkan krapulantorjunta Höyhtyän grillillä, kiireetön rakastelu ja nukkuminen niin pitkään kun huvittaa... Juu, Oulu on rakas. Mutta yhteinen tulevaisuus ei todennäköisesti ole siellä vaan muualla. Joten pidän kuviotelmani ihanasta, lämpimästä rakkauden kaupungista.[/quote] Inhoan tuota sanontaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:35"]
Inhoan myös Oulua. Olen asunut monessa eri kaupungissa ja jopa eri maassa, mutta Oulu vetää pohjat. Tuntuu että paikalliset vierastavat kamalasti muualta muuttaneita.
[/quote]
Tervetuloa Hämeeseen...
Minä muutin Ouluun n. 10 vuotta sitten, enkä päivääkään ole katunut! Tosin tulin tuolta pohjoisesta ja pienemmältä paikkakunnalta, että ehkä lähtökohtani on hieman eri kuin pääkaupunkiseudulta tai muualta etelästä tulevalla. Kavereita olen saanut, miehenkin löytänyt ja muutenkin viihtynyt. Varsinkin kesäisin Oulu on todella nätti kaupunki ja arvostan luonnonläheisyyttä ja sitä, ettei kaupunki ole liian suuri.
Vaikka tottahan se on, Oulu kuihtuu. Itseänikin ärsyttävät jatkuvat remontit ja livemusiikkitarjonnan huonontuminen keikkapaikkojen lopettaessa, sekä huono työllisyystilanne. Ei ole tainnut tämän kymmenen vuoden aikana kertaakaan olla kesää, ettei Oulun keskusta olisi ollut revittynä remontin takia auki...
Mulla ainakin kaveri pääsi lestaomisteiseen firmaan vaikkei oo uskista nähnytkään ja on siellä muitakin. Että aina on poikkeuksia... Eikä tuo oo valitellut että se jossain näkyis paitsi pikkujouluissa ei oo viinaa.
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 13:55"]
[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 12:40"]
[/quote]
[/quote]
Mieti tarkkaan minne muutat, voi tulla uusi pettymys vastaan.
Paska paikka, ja olen ollut minäkin täällä jo aikani. töihin ei pääse. Olen aivan suotta täällä. ja kysyjille kyllä kiitos olen kyllä muuttamassa, veikkaan noin vuosi ja pois .
Oulussa on minun "lemmenpesä", ja ehkä pidän sen vaan sellaisena... Rakastan erästä oululaista ja se mukana kaupunki on käynyt myös rakkaaksi. Mutta no, kesäpäivät, polkupyöräretket rakkaan kanssa, kesäillat, baarit ja patiot ja seitinohut humaltuminen, kotimatkan krapulantorjunta Höyhtyän grillillä, kiireetön rakastelu ja nukkuminen niin pitkään kun huvittaa... Juu, Oulu on rakas. Mutta yhteinen tulevaisuus ei todennäköisesti ole siellä vaan muualla. Joten pidän kuviotelmani ihanasta, lämpimästä rakkauden kaupungista.
Hmm, jossa olen kyllä jutellut hyvin monen muunkin alkuasukkaan kanssa. Ei ne mua ainakaan ole kyräilleet eikä muutenkaan osoittaneet epäystävällisyyttä, päin vastoin.