Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykoottinen jää hoitamatta - ei ambulanssi eikä poliisi auta

Vierailija
19.01.2022 |

Ambulanssi ei ole ennenkään yksin toiminut ja nyt poliisikin nosti kädet pystyyn.
Lähde uutiset.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa kauhistelin. Olipa muuten tavallista ärsyttävämmän oloinen se viiksivallupoliisi. 

Vierailija
2/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poliisia haittaa vaikka välillä tulee sivullisia uhreja, vedotaan resussipulaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisi vain saattaa hoitoon. Kurjaa kun vois levätä vaikka vähänkin ja pidettäs huoli.

Tietty jos päihteitä niin vähän haastavaa.

Vierailija
4/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa nyt. Siis mitä siellä uutisissa on sanottu? Ja missä uutisissa?

Vierailija
5/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille terveille lamauttimet matkaan.

Vierailija
6/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MTV3 klo 19 uusinta klo 22

Vierailija
7/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että jos potilas on vaikka psykoosissa tai muuten sairaudentunnoton ja vaatii pakkohoitoa, poliisi ei enää anna virka-apua ambulanssityypeille jotta sairastunut saadaan hoitoon. Sairaudentunnoton kun ei itse ole omasta mielestään millään lailla hoidon tarpeessa eikä siten myöskään vapaaehtoisesti lääkäriin lähde. Ainoa konsti tähän saakka on ollut pyytää poliisilta virka-apua, ja he ovat auttaneet viemään potilaan lääkäriin. Nyt eivät enää suostu, jos ei ole lääkärin lähetettä. Ja lääkäri taas ei voi sitä lähetettä kirjoittaa, ennenkuin on tavannut potilaan. Eli tästä eteenpäin psykoosissa riehuva saa jäädä niille sijoilleen riehumaan, häntä ei saa hoitoon jos hän ei itse sinne suostu lähtemään. Ja harvemmin ne suostuu. 

Vierailija
8/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei anna virka-apua ambulanssihenkilökunnalle psykoosipotilaan viemiseksi lääkäriin, vaativat lähetteen.

Vierailija
9/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisi ei anna virka-apua ambulanssihenkilökunnalle psykoosipotilaan viemiseksi lääkäriin, vaativat lähetteen.

Onko tämä korona-ajan asia, vai tästä eteenpäin -asia?

Vierailija
10/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Suomi hulluja tarvitse.

Vierailija
11/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silti hyvä ettei pysty väärin käyttämään "lääkärin oikeuksia".

Tähän asti on riittänyt että tarpeeksi moni, manipuloituna, alkaa katsoa jotakuta kiertoon. Kaikki voidaan tulkita mieli sairaudeksi.

Saatoin löytää itseni tilanteesta, jossa massiivisen kiusaamisen tuloksena pääsin tarkkailuun.

Tyyppi joka päätteli minun olevan harhainen, vaarallinen, kreisi ja lääkkeitten tarpeessa, oli joku arvauskeskuslekuri jota en ollut ikinä tavannut.

Onneksi paikassa vaikutti aivan ihana psykiatri, ja todettiin no problem.

TUO TALITINTTI JUST KERTOI SULLA OLEVAN HARHOJA🦆

Pässit.

Vierailija
12/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse työskentelen ensihoidossa ja ihan pelottaa jo kuinka paljon ongelmia tämä tuo.

Harvemmin ne kunnolla sekaisin olevat haluaa vapaa ehtoisesti hoitoon lähteä.

Kiva siinä sitten levitellä omaisille käsiä ja sanoa no can do..

Vierailija
13/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein, että toimintatavat yhtenäistetään. Jos laissa on vikaa, pitää lakia muuttaa. Oikeudet ne on mielenterveyspotilaillakin, vaikka joillekin ihmisille sillä ei ole mitään merkitystä. 

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisi-ei-enaa-anna-terveydenhuoll…

Vierailija
14/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että jos potilas on vaikka psykoosissa tai muuten sairaudentunnoton ja vaatii pakkohoitoa, poliisi ei enää anna virka-apua ambulanssityypeille jotta sairastunut saadaan hoitoon. Sairaudentunnoton kun ei itse ole omasta mielestään millään lailla hoidon tarpeessa eikä siten myöskään vapaaehtoisesti lääkäriin lähde. Ainoa konsti tähän saakka on ollut pyytää poliisilta virka-apua, ja he ovat auttaneet viemään potilaan lääkäriin. Nyt eivät enää suostu, jos ei ole lääkärin lähetettä. Ja lääkäri taas ei voi sitä lähetettä kirjoittaa, ennenkuin on tavannut potilaan. Eli tästä eteenpäin psykoosissa riehuva saa jäädä niille sijoilleen riehumaan, häntä ei saa hoitoon jos hän ei itse sinne suostu lähtemään. Ja harvemmin ne suostuu. 

rauhoituppas vähän. Poliisi kait hakee "RIEHUVAN" putkaan jos on haitaksi muille. Mutta muu on kiusantekoa sekä poliisille ja muille. 

Ihan OIKEIN ettei kelle tahansa voi soitella poliiseja noutamaan minnekään ilman tarpeeksi isoa syytä. Pelkkä kaverin mielipide et toi "riehuu" ei ihan riitä eikä olekaan oikein.

Jos on joku avioliittodraama niin ne ei kuulu poliiseille eikä lääkäreille. Hoida ihmissuhteesi itse.

Vierailija
15/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HYVÄ! EI ENÄÄ mielivaltaiset sairaaksi herjaajat saa hyväksikäyttää heppoista systeemiä missä ex haukutaan sairaaksi ja kiusataan soittelemalla "valkotakkiset noutamaan" niin kun olen kuullut monen joutuneen tällaisen kiusanteon uhriksi. Tosin oikeuteen joutuu jälkeenpäin!

Vierailija
16/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritetään ihan tehdä väkisin hullua jos et toimi kuten rivi kansalainen. Ei kukaan halua hoitoon jos siitä ei ole apua kiusataan ja mustamaalataan vuosia sitten vielä ruvetaan kyttää kun ei puhu ja verhot alhaalla. Tosiaan sitten psykoosi olevat pitäs päästä jätetään omanonnensa nojaan vois ne hoitajatkin katsoa miten kohtelette ei tosiaankaan ole aina kohteliasta vaan jotain järkyttävää yli kävelyä ettei potilaalla olis mitään järkeä päässä.

Vierailija
17/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poliisi vain saattaa hoitoon. Kurjaa kun vois levätä vaikka vähänkin ja pidettäs huoli.

Tietty jos päihteitä niin vähän haastavaa.

Ei saata jollei ole lähetettä.

Poliisi tulee vain jos sairas on vaaraksi itselleen tai muille.

Muuten saa omaiset hoitaa tai houkutella hoitoon, lanssiin vain jos itse haluaa lähteä.

Vierailija
18/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs nyt sanoo stalkkeri? Menikö pohja elämältä? 😆😆😆

😘

Vierailija
19/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikki mielisairaat edes riehu. Voi jähmettyä paikalleen eikä saa apua.

Vierailija
20/58 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

HYVÄ! EI ENÄÄ mielivaltaiset sairaaksi herjaajat saa hyväksikäyttää heppoista systeemiä missä ex haukutaan sairaaksi ja kiusataan soittelemalla "valkotakkiset noutamaan" niin kun olen kuullut monen joutuneen tällaisen kiusanteon uhriksi. Tosin oikeuteen joutuu jälkeenpäin!

Nuorimmat on pieniä lapsia, joita sitten lääkitään sairaiksi ennen kuin vanhemmilla alkaa leikata.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kolme