Teams työhaasttelu.
Olen noviisi näissä teams yms. haastatteluissa. Sain mokoman ohjelman ladattua puhelimelleni, pitkän tohelluksen jälkeen. ( tietokonetta ei ole). Hävettää ajatuskin, kun joudun ylihuomenna söhräämään haastattelussa. Olen introvertti.
Lisäksi, olen ruma. Kauhea stressi asiasta.
Kommentit (23)
Aseta puhelin niin, että valo tulee kasvoillesi, ei siis vastavaloon. Inkuna, tai pöytälamppu osoittamasn kasvoja. Puhelimen voi vaikka teipata johonkin, esim. täyteen isoon limsapulloon tms, jos et muuten saa sitä hyvään asentoon. Kameran tulisi olla silmien korkeudella, eli aika korkean virityksen tarvitsee pöydän päälle.
Kannattaa tosiaan testata ennen haastattelua. Tukka, meikki (jos käytät) ja paita kannattaa myös testata, näyttää nimittäin yllättävän erilaiselta kamerassa kuin livenä.
Tämä ketju on pitkästä aikaa ollut ystävällinen. Ei heti lytätty aloittajaa, vaan annettu rakentavia neuvoja. Itsekin 59 vuotiaana kamppailen teamsin kautta käytävien työhaastatteluiden kanssa. Mieluummin menisin paikan päälle, työhaastatteluun. Inhoan näitä videon kautta käytäviä haastatteluja, koska en ole enää nuori ja kaunis. Olen vaivautunut, en osaa olla luontevasti, näytän tyhmältä, vaikka osaan vaikka mitä. Jos annettaisiin esim. viikon ajan näyttää, miten työt fyysisesti sujuvat, voisin olla vahvoilla.
Näin juuri. Lisäksi kotioloissa on helpompi olla rennosti, ihan parasta hoitaa työhaastattelu omalla kotisohvalla.