Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teams työhaasttelu.

Vierailija
19.01.2022 |

Olen noviisi näissä teams yms. haastatteluissa. Sain mokoman ohjelman ladattua puhelimelleni, pitkän tohelluksen jälkeen. ( tietokonetta ei ole). Hävettää ajatuskin, kun joudun ylihuomenna söhräämään haastattelussa. Olen introvertti.
Lisäksi, olen ruma. Kauhea stressi asiasta.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisiä ne on siellä toisessakin päässä.

Vierailija
2/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita jonkun barbaran pahvikuva ruudulle pönöttämään ja eikun pälisemään. 

Ei tarvi hötkyillä pascat housuissa jotain säälittävää teamshaastattelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota rennosti. Meni miten meni, olet kuitenkin yrittänyt. Tsemppiä!

Vierailija
4/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertille Teams on paljon parempi. Voit pitää vaikka muistiinpanoja esillä, eikä kukaan huomaa.

Vierailija
5/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistä se puhelin nojaamaan johonkin telineeseen ettet heiluttelee sitä kädessäsi. Jos siis kamera päällä.

Vierailija
6/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun täytyy saada se puhelin jonkinlaiseen telineeseen, koska sitä heiluvaa käsikuvausta ei kukaan jaksa katsoa.

Katsele kameraan, ei tarvitse katsoa muiden naamoja. :)

Vierailija
7/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoo, et sen voi vetää puhelimellakin. Voi olla, et toi on vielä edessä mullakin joskus.

Vierailija
8/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä että ”olet ruma” ei ole mitään väliä, ellei rumuutesi johdu naamatatuioinneista.

Jos teamsisi on puhelimessa, kannattaa yrittää katsoa puhelimelle valmiiksi joku sellainen taso, johon voit laittaa sen pystyasentoon kuvaamaan sinua puhelun ajaksi. Et meinaan jaksa pitää sitä kädessäsi koko puhelun aikaa sillä tavalla koholla, että näkyisit kuvassa, ja pöytä taas on huono tähän.

Silleen puhelin on kyllä hyvä, että vaikka katselisit kuvaa ruudulla, kamera on sitä niin lähellä, että linjan toiseen päähän ei erota, katseletko kuvan henkilön leukaa vai silmiä. Puhekumppanin kokemus on siis intensiivisempi kuin useinkaan läppärillä.

Vierailija
9/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Introvertille Teams on paljon parempi. Voit pitää vaikka muistiinpanoja esillä, eikä kukaan huomaa.

Mitä muistiimpanoja ei saisi huomata? Ne kerrat kun työhaastatteluissa olen käynyt, olen aina ottanut mukaan sen työpaikkailmoituksen, lähettämäni hakemuksrn, ansioluetteloni ja kalenterin tai muistivihkon johon olen kirjoittanut etukäteen heränneet kysymykset sekä muistiinpanoja haastattelun aikana. Sehän on vain positiivista, että on valmistautunut!

Vierailija
10/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama edessä ja olen myös introvertti. Ajattelin myös kirjottaa itselleni valmiiksi ylös vastauksia tyypillisiin kysymyksiin, etten sitten mene lukkoon itse tilanteessa. Teamssit on kyllä kuumottavia, mutta kun keskittyy itse keskusteluun eikä mieti esim. sitä, miltä näyttää kamerassa, se sujuu kyllä hyvin. Eli hyvä valmistautuminen! Ja et varmastikaan ole ruma, sitä aina ajattelee itsestään kaikkein rumiten <3 

Vierailija
11/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tässä tulikin jo pariin kertaan oleellisin asia, eli pidä huoli, että kuva ei heilu koko ajan (laita puhelin nojaamaan johonkin) ja että kasvosi näkyvät siinä. Tukan kampaus ja joku kivan värinen paita päälle ja se on siinä. Onnea haastatteluun!

Vierailija
12/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan et siltä näytä, että sulla on kuukauden ryyppyputki takana, niin ulkonäöllä ei ole kovin isoa merkitystä.

Vierailija
13/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tätä ei kysyttykään, mutta kerron kuitenkin. Kannattaa tsekata firman kotisivut tai some, ja miettiä valmiiksi joku kysymys firman toiminnasta, tai joku asia mistä voi pari sanaa keskustella. Tekee hyvän säväyksen.

Vierailija
14/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos asiallisista neuvoista kaikille. Hävettää, kun valokuvissakin näytän järkyttävältä. Kiitos, kun vaivauduitte opastamaan tyhmää. 🌹

Vierailija
15/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikka tätä ei kysyttykään, mutta kerron kuitenkin. Kannattaa tsekata firman kotisivut tai some, ja miettiä valmiiksi joku kysymys firman toiminnasta, tai joku asia mistä voi pari sanaa keskustella. Tekee hyvän säväyksen.

Sekä kotisivut että some. Ei tee hyvää vaikutelmaa jos kysyy jotain, minkä olisi nähnyt helposti kotisivulta. Kannattaa myös googlettaa kyseinen organisaatio jotta on tietoinen, jos se on ollut lähiaikoina julkisuudessa jostain asiasta.

Vierailija
16/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä? Eikö tavallisessa työhaastattelussa saa olla muistiinpanoja mukana? Minulla on aina ollut. 

Ap:lle tsemppiä. Itse kierrän kaukaa kaikki videohaastattelut, vaikka olisi kiinnostavakin työpaikka. 

Vierailija
17/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisista neuvoista kaikille. Hävettää, kun valokuvissakin näytän järkyttävältä. Kiitos, kun vaivauduitte opastamaan tyhmää. 🌹

Huoli pois. Olen viime kuukausina pitänyt useita Teams-työhaastatteluita eikä kertaakaan ole ulkonäkö ollut olennainen asia. Yksikään haastateltava ei ole jäänyt mieleen ulkonäkönsä takia. Olennaista on olla avoin ja hymyilevä, kuunnella rauhassa haastattelijaa ja vastata siihen, mitä kysytään.

Vierailija
18/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun täytyy saada se puhelin jonkinlaiseen telineeseen, koska sitä heiluvaa käsikuvausta ei kukaan jaksa katsoa.

Tämähän on hyvä vinkki rumalle!

Ap, pidä käsivaralla kamera! Haastattelijat eivät jaksa katsella sinua. 

Vierailija
19/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile etukäteen mihin asetat puhelimen. Laita kamera auki ja mieti kuinka korkealla puhelin on (älä laita kameraa kuvaamaan itseäsi läheltä alaviistosta niin että kaksoisleuat ja nenäkarvat näkyvät 😀), miten puhelin pysty hyvin pystyssä, onko valoa tarpeeksi (ettet näytä siltä, että istut jossain pimeässä kopissa) jne.

Vierailija
20/23 |
19.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita se puhelin lattialle ja seiso hajareisin sen päällä. Mekko päälle, ei pikkareita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan yksi