Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi syötät lapsellesi epäterveellistä moskaa?

Vierailija
19.05.2015 |

Kuten karkkeja, sipsejä, kääretorttua, nakkia, nugettia, lihistä, makkaraa, makaronia, gmo-kanaa, ranskalaiset, hampurilaiset....................

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syötäkään.

Vierailija
2/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne tykkää niistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi joo! Tuttava sai pojalle tuolla konstilla huomattavan ylipainon ja diabeteksen. 

Vierailija
4/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osta noita koskaan. Tuttavien kahviloista saamme joskus leivoksia, lihapiirakoita tai pullia, ne annan syödä. Mummu ostaa epäterveellistä joskus ja annan senkin mennä. Mitä on gmo-kana?

Vierailija
5/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

:S

Vierailija
6/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään noita, ei tosin joka päivä. Tuskin kai missään perheessä? (karkit ja sipsit vain lauantaisin) ja lapset ovat terveitä ja hoikkia. Flunssia jokaisella ehkä 1/vuosi. Vatsataudissa ei yksikään ollut moneen vuoteen. Nuo on niin terveitä kuin olla ja voi. Niin ja hampaissa reikiä ei kenelläkään. (Eipä ole minullakaan ollut ikinä) Niin ja itsekkin olen hoikka, hyvännäköinen ja terve. Kaveripiirissäni muuten on muutama tälläinen terveysfanaatikko jossa karkkipäivänäkin lapset saa viinirypäleitä niin jatkuvasti on lapsilla räkäposkella, korvatulehduskierteet päällä ja hampaissa reikiä jo muutaman vuoden iässä. Mistä lie johtuu? Tuskin ihan sattumaa kuitenkaan.

Vierailija
7/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja sitte ku terveysintoilijoiden lapset pääsee kaveri synttäreille niin niillä ei oo mitää rajaa sen sokerin kanssa. Meilläkin yks tyttö tunki karkkia taskuun salaa kun kotona ei saa. Sitte ne vetää kunnon sokeriöverit ja meno on sen mukaista. Huoh...

Vierailija
8/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:19"]Joo ja sitte ku terveysintoilijoiden lapset pääsee kaveri synttäreille niin niillä ei oo mitää rajaa sen sokerin kanssa. Meilläkin yks tyttö tunki karkkia taskuun salaa kun kotona ei saa. Sitte ne vetää kunnon sokeriöverit ja meno on sen mukaista. Huoh...
[/quote]

Meillä ei lapsuudessa ollut karkkia kuin jouluna ja syntymäpäivänä. Olen yli 30-vuotias ikuinen sokeriaddikti, vedin karkkia heti kun itse sain kaupassa käydä sitten senkin edestä, ja sillä tiellä ollaan. Omille lapsilleni aion tarjota kohtuudella kaikkea, jotta vältytään "kielletyiltä hedelmiltä".

Vierailija
9/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään kaikkea kohtuudella, esimerkiksi tänään leivotaan ja varmasti tulee hieman herkuteltua. Kultainen keskitie on tässäkin asiassa toimiva vaihtoehto mutta valitettavasti se ei ole kivi mediaseksikästä joten siihen ei kannusteta.

Vierailija
10/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa tuo sattumanvarainen kääretorttu tuolla keskellä ap:n listaa. :D Onko se ainoa epäterveellinen leivonnainen? Munkki, viineri, täytekakku tai muffinssi on paljon terveellisempi?

Vierailija
11/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kultainen keskitie on aina ja ikuisesti paras joka asiassa. Överiksi vetäminen suuntaan tai toiseen menee aina pieleen. Noita kaikkia ap:n luettelemia aina silloin tällöin ja lapset ovat hoikkia ja terveitä, meilläkään ei ole reikiä hampaissa kenelläkään. Ja harvoin kipeänä.

Vierailija
12/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin olen sitä mieltä, että herkkuja saa tarjota ja niiden tarjoaminen on ihan terveellistäkin, kunhan ne ovat selkeästi herkkuja ja niille on oma aikansa ja paikkansa. Mun mielestä on paljon tärkeämpää karsia ruokana tarjottavat epäterveellisyydet pois: sokeriset murot ja jugurtit sekä jatkuvasti juotavat mehut.

Toiset ovat enemmän makean perään kuin toiset. Meillä syödään herkkuja varsin kohtuullisesti, mutta kyllä esikoinen silti ehdottelee jatkuvasti ruuaksi herkkuja ja tilaisuuden tullen syö kyllä ihan reiluja annoksia sokeriherkkuja. Itse olen myös ollut lapsena hirveästi hyväskän perään.

Vierailija
13/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muroja ja jogurttia ostan ehkä kerran kuukaudessa. Roskaruokia.

Vierailija
14/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se herkuttelu haittaa kohtuuden rajoissa. Jos liikkuu

Vierailija
15/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:23"][quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:19"]Joo ja sitte ku terveysintoilijoiden lapset pääsee kaveri synttäreille niin niillä ei oo mitää rajaa sen sokerin kanssa. Meilläkin yks tyttö tunki karkkia taskuun salaa kun kotona ei saa. Sitte ne vetää kunnon sokeriöverit ja meno on sen mukaista. Huoh...
[/quote]

Meillä ei lapsuudessa ollut karkkia kuin jouluna ja syntymäpäivänä. Olen yli 30-vuotias ikuinen sokeriaddikti, vedin karkkia heti kun itse sain kaupassa käydä sitten senkin edestä, ja sillä tiellä ollaan. Omille lapsilleni aion tarjota kohtuudella kaikkea, jotta vältytään "kielletyiltä hedelmiltä".
[/quote]

Mulla sama. Olen tosin 24-vuotias, mutta pahasti koukussa herkkuihin, kiitos lapsuuden tiukan herkkukiellon.

Vierailija
16/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä syödään ihan kaikkea - kohtuudella.

Vierailija
17/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen elää ihan hyvin pelkillä herkuilla, kunha syö niitä monipuolisesti ja energiantarpeeseen nähden oikein. Terveellinen ruoka ei ole sen terveellisempää, jos sitä ahmitaan määrättömästi.

Vierailija
18/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi hampurilainen on moskaa? Kokolihajauhelihaa, moniviljasämpylä, juustoa, kurkkua, tomaattia, salaattia. Miksi tämä on moskaa?

Vierailija
19/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 09:39"]

Ihminen elää ihan hyvin pelkillä herkuilla, kunha syö niitä monipuolisesti ja energiantarpeeseen nähden oikein. Terveellinen ruoka ei ole sen terveellisempää, jos sitä ahmitaan määrättömästi.

[/quote]

Nyt tuli kyllä väärää tietoa. Toki ihminen elää herkuilla, muttei terveellisesti. Elimistö tarvitsee kaikenlaisia vitamiineja, hivenaineita, rasvoja ym.

Vierailija
20/34 |
19.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.05.2015 klo 08:28"]

Kuten karkkeja, sipsejä, kääretorttua, nakkia, nugettia, lihistä, makkaraa, makaronia, gmo-kanaa, ranskalaiset, hampurilaiset....................

[/quote]

Minusta noissa ei ole mitään pahaa, kunhan ei pelkästään niillä eletä. Makaronissa nyt ei ole mitään pahaa missään nimessä, sehän on tärkeä osa tutkitusti terveellistä Välimeren ruokavaliotakin. Ja vielä ihan valkoinen makaroni. 

Meillä siis syödään noita kaikkia ja yksikään meillä ei ole ylipainoinen eikä ole mitään kroonisia sairauksia, eikä myöskään usein sairastella tavallisia tartuntatauteja.